Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند همه نهادها انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را سرلوحه کار خویش قرار دهند، گفت: حفظ و گسترش انقلاب اسلامی مستلزم داشتن روحیه انقلابی است.

عباسعلی کد خدایی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آبسرد در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولی اساسی و عظیم در جامعه ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی متفاوت از سایر انقلاب ها در جهان بود و آنچه در ایران سال 57 اتفاق افتاد را می توان یک تغییر مهم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر دوران قبل از انقلاب را مرور کنیم، متوجه تفاوت زندگی دیروز با امروز خواهیم شد زیرا رفاهی که امروز شاهد هستیم در گذشته وجود نداشت و شاه نیز هنگام رفتن از ایران، 35 میلیارد دلار را از کشور خارج کرد.
این مقام مسئول یکی از نکات محوری امام خمینی (ره) در سال 42 به بعد را بحث رهایی از سلطه بیگانه عنوان کرد و گفت: آمریکا در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پایگاه هایی دارد که روسای آن کشورها حق نزدیک شدن به آن را ندارند و همین چند وقت اخیر اماراتی که خود عضو اوپک است، درآمدش را صرف خرید نفت از آمریکا برای کمک به اقتصاد این کشور می کند و این نشان از عدم استقلال است.
وی با اشاره به اینکه شعار مردم در آن زمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، عنوان کرد: استقلال یعنی نفی سلطه و در گذشته هر فعالیتی علیه نظام با شدیدترین برخوردها توسط نظام طاغوتی مواجه می شد و امروزه جمهوری اسلامی بر خواسته از نظر مردم و با پشتیبانی از مردم است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آن چیزی که مردم به دنبال آن بودند اجرای احکام اسلامی بود که درهیچ کجا اجرا نمی شد و همین امر منجر شد تا بتوانیم روی پا خود بایستیم و امروزه اگر چه دشمن به کینه توزی خود ادامه می دهد، اما جمهوری اسلامی امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب در دنیا می درخشد.
وی اضافه کرد: بیگانگان از موقعیت ایران در سوریه با خبر هستند و به گفته خود آنان موقعیتی که ایران دارد کشوری چون آمریکا از آن محروم است؛ قضیه برجام به همه نشان داد که نمی توان به استکبار جهانی اعتماد کرد زیرا با وجود آنکه جمهوری اسلامی حسن نیت خود را ثابت کرد اما همچنان تحریم ها ادامه دارد و این نشان می دهد تا زمانی که روی پای خود استوار نباشیم، نمی توانیم پیشرفت کنیم.
کدخدایی با بیان اینکه جوانان اگر به اقتصاد و فرهنگ داخل توجه کنند و چشم بر روی بیگانگان ببندند پیشرفت خواهند کرد، افزود: تحقق این مهم یعنی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل زیرا اقتصاد مقاومتی یعنی بر اساس سرمایه های داخلی رشد و پیشرفت کنیم.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: امروزه مردم از فسادها و تبعیض ها ناراحت هستند و از جمهوری اسلامی کسی ناراحت نیست و جمهوری اسلامی مال مردم است و مشکلاتی وجود دارد که ناکارآمدی برخی مسئولان سبب این موضوع است.
این مقام مسئول بیان کرد: مسئولان باید همت کنند تا اگر فساد و تبعیضی وجود دارد آن را از بین ببرند البته مشکلات اقتصادی را کسی نفی نمی کند.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: اگر به نظام جمهوری به دید تشکیلاتی نگاه کنیم، در مقایسه با همه نظام‌های جهان می‌بینیم که سایر کشورها بر اساس پادشاهی یا رأی مستقیم مردم یا مجلس و یا به‌صورت دیکتاتوری اداره می‌شود، اما حکمرانی در جمهوری اسلامی متفاوت است و مقامات با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: گفتمان جدیدی را تحت عنوان «مردم سالاری دینی» در دنیا اختراع کردیم و همین کلمه دینی چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد؛ در دکترین جمهوری اسلامی عبارت مردم سالاری دینی یعنی همه امور در کشور از صفر تا صد در اختیار مردم است و مردم با معیارهای دینی خود ساختار سازی می‌کنند، بنابراین در چنین ساختاری دولت، مجلس، شوراها قاعده دارند با این حال اگر مردم سالاری به صورت دینی شکل گرفت کارآمدی بالایی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند؛ شوراها در ریزترین واحد کشور تا بزرگترین سطح تشکیلات حاکمیت به صورت مویرگی و قاعده‌مند وجود دارند تا جایی که در اقشار و صنوف هم شورا وجود دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه شوراها این است که بدون تعارف آنچه در بطن جامعه می‌گذرد را به حکمرانان ارائه کرده و مطالبه گری کنند و در ادامه آنچه را که توسط حاکمیت انجام می‌شود را به مردم منتقل کنند، کارآمدی نظام را نشان دهند و سبد اقدامات نظام را سنگین کنند، اما در زمینه نشان دادن کارآمدی نظام ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حلقه میانی باید مطالبات مردم را پیگیری کند، اما همین حلقه امور انجام شده را در سبد انقلاب به مردم منعکس نمی‌کند و جفا به جمهوری اسلامی می‌شود.

جان‌نثاری با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان و عمرانی گفت: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، مراقب باشیم آن را با دست خود سوراخ نکنیم؛ ما باید از خدمات نظام در بین مردم دفاع کنیم، چرا که جریان‌های ضد انقلاب از این حفره‌ها علیه نظام استفاده می‌کنند؛ حفره‌هایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های دو سال اخیر خود همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

کد خبر 749978

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور