Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@22:33:50 GMT

هالیبرتون فناوری های شلمبرژه را زیر سوال برد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۵۹۱۲

هالیبرتون فناوری های شلمبرژه را زیر سوال برد

هالیبرتون که از دیرینه ترین رقبای شرکت شلمبرژه به حساب می آید، این روزها جنگ خود برای تسخیر بازار نفت را وارد مرحله تازه ای کرده است.

هالیبرتون که از دیرینه ترین رقبای شرکت شلمبرژه به حساب می آید، این روزها جنگ خود برای تسخیر بازار نفت را وارد مرحله تازه ای کرده است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، هالیبرتون و شلمبرژه دو غول خدمات نفتی دنیا بیش از یک دهه است که برای کسب جایگاه نخست در ایالات متحده با یکدیگر در حال رقابت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هالیبرتون در حال حاضر به عنوان بزرگترین پیمان کار حفاری در آمریکای شمالی شناخته می شود درحالیکه شلمبرژه در بازار جهانی قدرت و نفوذ بیشتری دارد.  

جنگ این دو رقیب دیرینه با احیا و افزایش قیمت نفت وارد مرحله تازه ای شده است. هالیبرتون به تازگی کمپینی بر ضد پتنت های اخیر  شلمبرژه در زمینه عملیات شکافزنی به راه انداخته است تا دفتر ثبت اختراعات آمریکا را ایجاب کند تا این پتنت ها را از رده خارج کند.

رقیب دیرینه شلمبرژه معتقد است قسمت عمده فناوری های ثبت شده شلمبرژه به عنوان پتنت در زمینه عملیات شکافزنی از سرهم بندی ایده ها و اختراعات گذشته به وجود آمده و نوآوری لازم را ندارد. این جنگ علمی در حالی به راه افتاده است که اختراعات و پتنت های هالیبرتون در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که شلمبرژه یکی از شرکت های پیشرو درعملیات شکافزنی با بیش از ۷۰ سال تجربه در این عملیات است. عمده شکایت هالیبرتون درباره فناوری های کنترل و نظارت بر عملیات شکافزنی شلمبرژه است. پیشبینی می شود که تصمیمات نهایی برای پتنت های زیر سوال رفته تا آخر سال ۲۰۱۸ نهایی و اعلام می شود. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه این توافق توسط هیچ یک از باشگاه‌ها علنی نشده اما تقریبا قطعی شده که همه چیز آماده است تا آرنه اسلوت جانشین یورگن کلوپ در آنفیلد شود.

او در کنفرانس مطبوعاتی امروزش با سوالاتی درمورد آینده و احتمال پیوستن به لیورپول صحبت کرد. اسلوت به خبرنگاران گفت:"فکر می‌کنم بهتر است تا تمام پاسخ‌های مربوط به این سؤالات را در پایان فصل بدهم. چون من هنوز در اینجا به فاینورد تعهد دارم و لیورپول نیز همچنان مشغول کار خودش است."

اسلوت در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر می‌توان انتقال او به لیورپول را تبریک گفت یا نه، پاسخ داد:"شما همیشه می‌توانید به من تبریک بگویید، اما بهتر که در پایان فصل و وقتی واقعا رسمی شد، این کار را انجام دهید."

اسلوت به شوخی گفت که اگر روزنامه‌نگاران فقط در مورد لیورپول سوال کنند، به یک کنفرانس مطبوعاتی "ناخوشایند" تبدیل می‌شود اما او تایید کرد که "اطمینان دارد" این معامله تکمیل می شود.

این مربی 45 ساله گفت:"هنوز هیچ توافقی به صورت رسمی وجود ندارد و اینجا با نشان فاینورد روی لباسم نشسته‌ام، بنابراین قصد این است که سوالات درباره فاینورد باشد، اما به هر حال شما خبرنگاران تلاش خواهید کرد. هنوز اطمینان دارم که همه چیز خوب پیش خواهد رفت، اما واقعاً نمی‌توانم پاسخ بیشتری بدهم."

دیگر خبرها

  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • سوال روز: آینده علی خطیر در کجا رقم می‌خورد
  • بی‌بی‌سی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • گولسیانی: پزشکان سپاهان بیشتر از بازیکنان آنها در زمین می‌دویدند!
  • مورایس: بازیکنان من، چه اتفاق‌هایی برایتان رخ داد!
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم