Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان-فرمانده گروه پدافند هوایی سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۸۳۸شهید در مبارزات سال ۴۲ تا ۵۷ تقدیم انقلاب شدند، گفت: ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ عباس شوکتی ظهر جمعه در جمع مردم نمازگزار سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به آمار شهدای انقلاب، طی سال های ۴۲ تا ۵۷ بیان کرد: علاوه بر دو هزار و ۸۳۸ شهدای انقلاب از سال ۴۲ تا ۵۷، ۱۶ هزار و ۹۸۶نفر شهید ترور، دوهزار و ۷۷۲ شهید مبارزه با اشرار و قاچاقچیان، ۱۵ هزار و ۹۵۹ نفر شهید بمباران و ۱۷۲ هزار و ۵۶ شهید دفاع مقدس شامل ۸۸ شهید مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی، سهم مردم ایران اسلامی از فداکاری در راه میهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان این که بیش از ۴۸ هزار نفر از شهدای دفاع مقدس از نیروهای ارتش بوده اند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس، دو رئیس ستاد مشترک، سپهبد قرنی اولین شهید سران نظام بعد از انقلاب و شهید سرلشکر فکوری، دو وزیر دفاع، شهید فکوری و شهید نامجو، دو فرمانده نیرو، شهید سپهبد صیاد شیرازی و شهید سرلشکر ستاری و ده ها جانشین و فرمانده لشکر در راه انقلاب و اسلام فدا کرده و این در حالی است که از بین ۱۷ هزار و ۹۶۲ نفر آزاده سال های جنگ تحمیلی نیز ۱۲ هزار نفر از نیروهای ارتش حضور دارند.

حضور ۶۰ هزار مستشار خارجی در زمان پهلوی

فرمانده گروه پدافند هوایی سمنان در ادامه با ارائه آمار مربوط به ارتش در فرایند پیروزی انقلاب ابراز داشت: یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب، پس از رهبری امام خمینی (ره)، نقش ارتش در همیاری مردم بود که با وجود ۶۰ هزار مستشار خارجی در ارتش، حاضر نشد در مقابل ملت به پاخاسته بایستد.

شوکتی ضمن تأکید بر این موضوع که تبیین و روشنگری امام (ره) ارتش را به بدنه انقلاب متصل کرد، اظهار داشت: حمایت امام (ره) از ارتش در ۲۹ بهمن ماه ۵۷ و سخن ایشان مبنی بر این که ارتش اکنون از ملت و در خدمت انقلاب است و نیز دستور رژه نیروهای ارتش محترم در شهرستان های بزرگ و درخواست از ملت برای استقبال از ارتش اسلامی سبب شد ارتش به معنای واقعی کلمه جزئی از انقلاب و نظام شود و این در حالی بود که پس از جلسه شورای عالی ارتش در ۲۲ بهمن ماه و تصویب بی طرفی این نیروها در درگیری های سیاسی، پیوستن عده کثیری از سربازان به خیل ملت موجب قطع امید حکومت پهلوی از ارتش شد.

وی به رشادت های سربازان ارتشی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: فرار سربازان از پادگان مشهد و پیوستن ۱۵۰ نفر از نظامیان پادگان تبریز به مردم، در ۱۴ آذر ۵۷، بیعت ۱۵۰ نفر از کارکنان نیروی زمینی و هوایی با امام (ره) و شرکت یک هزار و ۵۰۰ نفر ازکارکنان پایگاه نیروی هوایی اصفهان و هوانیروز در راهپیمایی مردمی، در ۱۵ بهمن، ابراز وفاداری تعداد کثیری از کارکنان بازنشسته و برکنار شده به امام (ره)، در ۱۶ بهمن، اعلام وفاداری تعدادی از کارکنان نیروی هوایی، در ۱۹ بهمن و اولین درگیری مسلحانه با گارد جاویدان توسط نیروی هوایی و با حمایت مردم، در ۲۰ بهمن از مهمترین اقدامات نیروهای ارتش در فرایند انقلاب بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام خورشیدی پیش از ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم با محوریت شهید القدس سردار شهید امان‌الهی و سومین سالگرد شهادت سرلشکر حجازی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بیجار ۴۵۰ شهید دارد که این شهدا در راه دفاع از کشور و حرم جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: حضور تمامی مسؤولان، خانواده شهدا و عموم مردم دیار گروس در این یادواره بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام خورشیدی در ادامه به اقدام تنبیهی که علیه رژیم صهیونسیتی صورت گرفت اشاره کرد و گفت: اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در تنبیه اسرائیل بسیار ارزشمند است و رهبر معظم انقلاب فرمودند این تنبیه انجام شد و موجب شکست این رژیم اشغالگر شد.

وی افزود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق مانند وارد شدن به حریم خاک ایران بود که سپاه پاسداران این اقدام را به خوبی پاسخ گفتند و اگر رژیم صهیونسیتی بخواهد اقدامی بکند سیلی محکم‌تری را خواهد خورد.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: بیجار گروس دیار شهیدان و کلکسیونی از شهدای بزرگی همچون شهید بایندر و سایر شهدایی که جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

امام جمعه بیجار گفت: شهرستان بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت‌های خاموش است.

وی افزود: برای امنیت و آزادی ایران اسلامی شهدای فرهنگی، روحانی، دانش آموز و اخیراً هم شهدای حرم که جان خود را تقدیم انقلاب کردند که باید به خانواده این افراد تبریک گفت و ادامه دهنده راه این شهدای عزیز باشیم.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه بیجار شش شهید مدافع حرم دارد خاطر نشان کرد: این یادواره برای این شهدا برگزار شده است و باید به خانواده این شهدا تبریک گفت و باید از حضور گسترده مردم نیز که همواره در تمامی صحنه‌ها پشتیبان انقلاب هستند تقدیر کرد.

کد خبر 6080761

دیگر خبرها

  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • پیام تبریک فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق به مناسبت روز ارتش