Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید رضا نادری از هنرمندان خطاط شاهرودی است که در زمان انقلاب با سن و سال کمی که داشت برای راهپیمایی مردم بر علیه حکومت شاهنشاهی پلاکارد نویسی می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار شهید رضا نادری در سال 46 روز میلاد امام رضا(ع) در شاهرود به دنیا آمد. مادر علاقه عجیبی به این فرزندش داشت، قبل از تولد فرزندش خواب دیده بود که که ائمه بالای سرش آمده و تولد رضا را به او مژده داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تظاهرات پلاکارد نویسی می کرد

خواهر شهید رضا نادری در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره به فعالیت های رضا در زمان انقلاب گفت: در زمان انقلاب رضا کم سن و سال بود فکر می کنم اول یا دوم راهنمایی بود، خطش زیبا بود، پلاکارد می نوشت و برای تظاهرات های مردم علیه رژیم شاه از آنها استفاده می کرد.

وی اظهار کرد: در زمان شاه و اوج گیری مبارزات انقلاب رضا پلاکاردهایی را که نوشته بود مخفیانه با خود به مدرسه می برد و زمانی که از مدرسه برای شرکت در راهپیمایی فرار می کردند پلاکاردها را هم با خود به راهپیمایی می برد.

خواهر شهید نادری افزود: رضا خطاط ماهری بود، دوستان و همرزمانش در جبهه نقل می کنند که رضا در جبهه نیز پلاکارد نویسی و تابلو نویسی انجام می داد، قبل از عملیات روی سربندها و لباس های رزمندگان خطاطی می کرد اما خودش هرگز در مورد فعالیت هایش در منزل صحبتی نکرد.

وی بیان کرد: دلنوشته ها، متون ادبی و وصیت نامه رضا شاهکار ادبی است، اما متاسفانه تعدادی از همرزمانش دفتر دست نوشته های رضا را از ما امانت گرفتند و دیگر هیچگاه به ما بازنگرداندند.

رضا یک نابغه جنگی بود

در مدرسه جزء نوابغ بود. در تحصیل و تهذیب و ورزش از همه جلوتر بود، قهرمان مسابقات دو و میدانی کشور شده بود. در جبهه نیز کارهای او فوق العاده بود. مسئول شناسایی و اطلاعات تیپ 12 قائم (عج) بود. طرح های رضا تعجب کارشناسان جنگی را برانگیخته بود در هر منطقه بهترین طرح ها را اجرا می کرد و در یک کلام رضا یک نابغه جنگی بود.

شهید رضا نادری در عملیات مرصاد اولین کسی بود که تنگه ی مرصاد را بست و منافقان را غافلگیر کرد، و در پنجم مرداد ماه سال 67 در همانجا به شهادت رسید و به سوی آسمان پرواز کرد.

بر روی سنگ قبر شهید رضا نادری فرازی از وصیتنامه وی به شرح ذیل آمده است:

ای برادر به کجا می‌روی، کمی درنگ کن!

آیا با کمی گریه و خواندن یک فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم فراموش خواهی کرد یا نه!؟

اما مسئولیت ادامه دادن راه ماست. ما نظاره می‌کنیم که تو چه خواهی کرد!!

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد

جامعه اسلامی مهندسین(جام) در بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با سرلیستی «احمد نادری» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 750537

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضیدانان
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم