Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:43:59 GMT

احداث ۱۲۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۷۵۴۸

احداث ۱۲۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

دورود- استاندار لرستان از احداث هزار و ۲۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در حاشیه سفر به دورود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه سفرهای استانی که طی ایام دهه فجر داریم امروز توفیقی شد که در کنار مردم این شهرستان باشیم.

وی بابیان اینکه امروز چندین پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح یا کلنگ زنی شد، افزود: تعداد این پروژه‌ها ۷۵ مورد باارزش ۵۶ میلیارد تومان است که عمدتاً طرح‌های خوبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان کارخانه آسفالت را یکی از این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: این واحد می‌تواند بخشی از نیاز طرح‌های اطراف خود را تأمین کند.

خادمی بابیان اینکه یک طرح مهم برای کارخانه آرد کلنگ زنی شد که سیلوی ذخیره غلات است، ادامه داد: این پروژه نیز طرح خوبی است که امیدواریم در اواخر بهار به نتیجه برسد.

وی به گازرسانی ۱۰ روستا در بخش «سیلاخور» اشاره کرد و بیان داشت: اکثر روستاهای این منطقه از نعمت گاز برخوردار شده‌ و تعداد محدودی که باقی‌مانده‌اند در اسرع وقت حتماً گازرسانی خواهند شد.

استاندار لرستان به افتتاح خانه فرش دورود نیز اشاره کرد و افزود: این شهرستان حدود دو هزار بافنده فرش دارد که این خانه به‌عنوان کاری نرم‌افزاری می‌تواند در بحث بازاریابی و آموزش کمک مؤثری به آن‌ها باشد.

استاندار لرستان بابیان اینکه استان ظرفیت‌های خوبی در تولید سنگ دارد به افتتاح کارخانه سنگ دورود اشاره کرد و گفت: این واحد از باطله‌های سنگ استفاده می‌کند که یکی از نقاط قوت کار است چراکه حدود ۷۲۰ هزار تن باطله سنگ در معادن استان وجود دارد و برای کار اصلی معدن مزاحمت ایجاد می‌کند.

خادمی با اشاره به اینکه این کارخانه ۱۲ هزار تن باطله سنگ را جمع‌آوری می‌کند، ادامه داد: از این خطوط می‌توانیم ۵۰ مورد را در استان مستقر کنیم؛ با این کار ضمن تبدیل مواد اولیه برای تولید، می‌توان صادرات نیز داشت.

وی ازجمله اقدامات خوبی که در استان شروع‌شده احداث باغات دیم در اراضی شیب‌دار را برشمرد و گفت: معتقدم این کار دیر آغاز شد و باید خیلی قبل‌تر انجام می‌گرفت؛ قرار است امسال ۱۲۰۰ هکتار باغ به این روش احداث شود که ۳۰۰ هکتار آن در شهرستان دورود واقع‌شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اراضی ناحیه سه به دلیل ناهمواری و شیب به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کلونی انواع آسیب‌ها تبدیل شده بودند افزود: به همین منظور و برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن احصاء نقاط آلوده با به کارگیری بولدوزر، لودر و کامیون نسبت به تسطیح و هموار کردن اراضی طی چندین مرحله اقدام شد.

به گفته این مسئول عملیات تسطیح و پاکسازی این اراضی در خیابان شکری جنوبی ضلع جنوب بلوار شقایق در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام شد.

اخگرپور یاد آور شد: محل‌های پاکسازی و تسطح شده با گشت زنی مستمر عوامل نواحی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • (ویدیو) بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج + فیلم
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات