Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مراکز فرماندهی عملیات و مدیریت بحران استان‌ها خطا در تصمیم‌گیری را کاهش می‌دهد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود محمدی‌نسب عصر امروز در آیین افتتاح مرکز فرماندهی عملیات بحران استاندار مرکزی در اراک اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز اقدام بزرگی در راستای مدیریت بحران در استان مرکزی انجام شده که قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچه حجم اطلاعات و دیتایی که به این مرکز و اتاق وارد شود، بیشتر و دقیق‌تر باشد، بدون شک و قدر مسلم است که در آن لحظات تصمیم‌گیری درست‌تر، دقیق‌تر و راحت‌تر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: جمعیت هلال احمر وظایفی که برعهده این سازمان قرار داشت را به خوبی انجام داد و توانست  نمره خوبی کسب کند.

محمدی‌نسب بیان کرد: مردم این استان در حادثه کرمانشاه مردانه عمل کردند یعنی در شرایطی که ما سرگرم امداد و جستجو بودیم در حوزه مشارکت مردمی از مردم عقب ماندیم و درخواست‌ها و اقلام زیادی برای کمک وجود داشت که این حماسه ای از همدلی  میان مردم کشور ما بود.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی در سطح استان وجود دارد که امروز بهره‌برداری از این انبار آغاز می‌شود و افتتاح‌های دیگر هم هست که ما هم به سهم خودمان حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: آنچه که امروز سبب خوشحالی است دوستی و صمیمیت و همراهی بین مسئولان مختلف این استان است و مسائل به خوبی برطرف می‌شود و این هم‌افزایی به وجود آمده نفعش برای مردم بوده این در حالی است که در برخی استان‌ها همراهی لازم وجود ندارد.

محمدی نسب خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب بدنه اصلی جمعیت را تشکیل می‌دهند و از زلال‌ترین و پاک‌ترین نیروها هستند که در این حرکت داوطلبانه همیشه صحنه‌های بی‌نظیری دیده می‌شود و ما چون متکی به نیروهای داوطلب بوده و از این جوان‌مردان کم نداریم از این حیث مشکلی در نیروهای انسانی نداریم منتها از لحاظ تکنولوژی با استانداردها فاصله داریم.

وی اضافه کرد: با وجود آن‌که کار اجرایی در این اتاق و مرکز شکل نمی‌گیرد باید بگویم روز بحران و حوادث غیرمترقبه در همین اتاق تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌سازی اخذ می‌شود و در حقیقت مغز متفکر در مدیریت بحران، همین اتاق و مرکز است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در دستگاه‌های مختلف در حوزه مدیریت بحران به دلیل نداشتن اطلاعات جامع و کامل و در عین حال دقیق، طی سال‌های گذشته کشور هزینه‌های سنگینی را متحمل شده است.

محمدی‌نسب بیان کرد: اگر تصمیمی خارج از پروتکل یا تصمیم غیرواقعی در شرایط بحران گرفته شود، می‌تواند هزینه‌های مالی و جانی و خسارات غیرقابل جبران به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: هرچه در چنین مراکز فرماندهی عملیات و مدیریت بحران استان‌ها دقیق‌تر و نزدیک‌تر ماجرای واقعی در میدان را لمس و درک کنیم، میزان خطا در تصمیم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: دنیای امروز در بحران‌ها از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های خود استفاده کرده و با تکنولوژی بالا خیلی سریع و با کمترین خسارت جانی و مالی بحران را مهار می‌کند.

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت