Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:45:07 GMT

راز دیدار سیسی با سلطان قابوس

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۹۷۴۸

به گزارش ایسنا، روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع ویژه اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، قابوس بن سعید، پادشاه عمان را در جریان جزئیات طرحی قرار داد که مقدمه‌ای برای پایان درگیری‌ها در یمن محسوب می‌شود و اجازه انجام مذاکرات سیاسی میان طرف‌های درگیر را می‌دهد.

این منبع گفت: مصر خواهان ارائه سندی بوده که دربردارنده اصولی برای حل بحران یمن است که از جمله آنها توقف درگیری‌ها و تحقق یک آتش‌بس موقت و سپس اجازه به ورود کمک‌های انسانی و پس از آن نشستن بر سر میز مذاکرات و بررسی مسائل اختلاف آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع خاطرنشان کرد: این سند، انصارالله را ملزم می‌سازد که موشک بالستیک به عربستان سعودی شلیک نکند و مانع کشتیرانی‌ها در تنگه باب المندب نشود و در عین حال از از ایران دور شده و به صورتی مستقل تصمیم‌گیری کند.

این منبع تصریح کرد: مصر به انصارالله پیشنهاد می‌کند که سلاح‌های خود را تحویل داده و به صورت تدریجی به نیروهای ارتش یمن ملحق شود. این سند پیشنهادی مصر اجازه مشارکت طرف‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل در مذاکرات را می‌دهد.

این منبع اظهار کرد: قاهره خواهان این است که تمامی توافق‌ها میان طرف‌های درگیر در یمن مکتوب باشد و رئیس‌جمهوری مصر بر لزوم نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان عمان و کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس و از بین بردن هرگونه اختلافی در دیدگاه‌ها و همچنین همکاری با یکدیگر برای پایان دادن به اختلاف‌ها میان طرف‌های عربی تاکید دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد

فرودگاه شارل دوگل پاریس به جراح و پزشک سرشناس انگلیسی-فلسطینی که با خدماتش در جنگ غزه به شهرت رسید و قرار بود امروز-شنبه- در سنای فرانسه سخنرانی کند، اجازه ورود نداد.

به گزارش ایسنا، «غسان ابوسته»، پزشک انگلیسی-فلسطینی که در ماه‌های نخست جنگ غزه نقش پررنگی در مداوای مجروحان داشت، قرار بود در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کند، اما مقامات فرانسوی در فرودگاه «شارل دوگل» پاریس به او اجازه ورود به این کشور را ندادند.

این پزشک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در فرودگاه شارل دوگل هستم. به من اجازه ورود به فرانسه را نمی‌دهند. من قرار است امروز در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کنم. آن‌ها می‌گویند آلمانی‌ها را به مدت یک سال از ورود به اروپا منع کرده‌اند.»

اواخر فروردین بود که پلیس برلین برق سالن یک کنفرانس سه‌روزه با محوریت جنگ غزه و حمایت‌های تسلیحاتی آلمان را قطع کرد. ابوسته هم که قرار بود در این کنفرانس سخنرانی کند، اعلام کرد اجازه ورود به این کشور را پیدا نکرده و مأموران فرودگاه پس از ساعت‌ها بازجویی، او را از ورود به آلمان منع کرده‌اند.

این پزشک انگلیسی-فلسطینی در آن زمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت: «از من دعوت شد تا در کنفرانسی در برلین درباره کارم در بیمارستان‌های غزه در جریان تجاوزات (رژیم صهیونیستی) صحبت کنم، اما دولت آلمان به‌زور از ورود من به این کشور جلوگیری کرد... این همدستی آلمان با کشتار جاری را نشان می‌دهد.»

ابوسته که حالا از ورود به فرانسه هم منع شده، در پیام توییتری خود نوشت اروپا صدای شاهدان نسل‌کشی در غزه را ساکت می‌کند و در همین حین، رژیم صهیونیستی مشغول کشتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • ستاره بایرن: نباید به رئال اجازه دهیم نفس بکشد
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد