Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – شهردار اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک‌ میلیون مترمربع از مساحت اردبیل آسفالت‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید لطف‌اللهیان شامگاه جمعه در تشریح پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار شهرداری اردبیل تصریح کرد: میزان آسفالت استفاده شده برای این مساحت بالغ بر ۲۴۰ هزار تن است.

وی با یادآوری لطمات قابل توجه یخبندان و بارش برف به آسفالت معابر ادامه داد: امسال آسفالت‌ریزی با کیفیت بالا و متناسب با آب و هوا و اقلیم شهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل در خصوص مضرات نمک‌پاشی برای آسفالت معابر نیز اضافه کرد: از سال گذشته مضرات نمک‌پاشی به آسفالت و محیط‌زیست شهری را مطرح کرده و از شهروندان درخواست کردیم تأکید مکرر برای نمک‌پاشی نداشته باشند.

لطف‌اللهیان افزود: هرچند میزان نمک‌پاشی در سال جاری کاهش یافته اما نمی‌توان آن را به صورت کامل لغو کرد و در صورتی که تردد خودروها با احتیاط انجام شده و خود شهروندان مراعات کنند، نمک‌پاشی را کاهش می‌دهیم.

وی متذکر شد: مخلوط شن و نمک منجر به سائیدگی آسفالت شده و از سویی بعد از ذوب شدن با آب‌های سطحی مخلوط شده و به محیط‌زیست شهری و آب‌های زیرزمینی لطمه وارد می‌سازد.

پل قدس سال ۹۸ به اتمام می‌رسد

شهردار اردبیل همچنین مهم‌ترین پروژه عمرانی شهرداری را پل قدس عنوان کرد و بیان داشت: فاز اول این پروژه به اتمام رسیده اما برای رفع مشکلات ترافیک ایستگاه سرعین باید فاز بعدی نیز هرچه سریع‌تر اجرا شود.

به گفته لطف‌اللهیان پل قدس دارای سازه فلزی و بتنی بوده و ۲۱ حرکت ترافیکی در آن تعبیه شده که می‌توان گفت مهم‌ترین پروژه عمرانی شهر اردبیل است.

وی افزود: در نظر داریم فاز بعدی را در سال ۹۸ به اتمام رسانده و این پروژه را که یکی از ضروریات شهر اردبیل است، به بهره برداری برسانیم.

شهردار اردبیل به پیشبرد پروژه‌های عمرانی ریزودرشت به تعداد ۴۶۰ مورد اشاره و تصریح کرد: هفته آینده بودجه تقدیم شورا شده و تلاش بر این است پروژه‌ها به سرعت انجام شوند.

سالانه ۲۰ هکتار فضای سبز ایجاد می‌کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فضای سبز خالص شهری اشاره و تأکید کرد: سرانه فضای سبز در سال ۹۴، حدود ۷.۱ مترمربع برای هر شهروند بوده و با ایجاد ۲۰ هکتار فضای سبز در سال گذشته این رقم به ۷.۵ مترمربع افزایش یافت.

لطف‌اللهیان افزود: ایجاد سالانه ۲۰ هکتار فضای سبز در دستور کار شهرداری است و سال آینده سرانه فضای سبز را به هشت مترمربع برای هر شهروند افزایش می‌دهیم.

شهردار اردبیل یکی از ضروریات مرتبط با فضای سبز را نگه‌داری آن دانست و خواستار مشارکت شهروندان در این خصوص شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ طرح شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفر‌ها به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است.

بیرامی اضافه کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح‌ها ۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از حدود ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه‌شده در آذربایجان‌غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل طرح‌های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: ۷ پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل دو فضای روباز و ۵ فضای سرپوشیده به مساحت بیش از ۷ هزار مترمربع نیز در دست اجرا است.

به گفته بیرامی، همچنین در سفر رئیس‌جمهور هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ