Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه – ایرنا – جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عصر جمعه با حضور صدها تن از ایرانیان مقیم دوحه برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی، دانش آموزان ایرانی با اجرای سرود ، دکلمه و اجرای نمایش یاد و خاطره روزهای پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.
اجرای موسیقی نواحی جنوب کشور به زبان های فارسی و عربی ، شعرخوانی ، اجرای ویژه برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم در سخنانی با اشاره به سابقه نهضت های مردمی و دمکراسی خواهی در ایران ، گفت؛ تمامی نهضت های ایران در تاریخ معاصر از جمله نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت با هدف حاکمیت مردم بر سرنوشت خود آغاز شد و پس از آنکه هر کدام به دلایلی از جمله بروز اختلاف به ثمر ننشست استبداد برای سال ها بر کشور حکمرانی کرد اما اهمیت انقلاب سال 57 این بود که تمام جریانات سیاسی، اجتماعی و انقلابی همگی در کنار هم و تحت رهبری امام خمینی (ره) قیام کردند.
سبحانی در ادامه سخنان خود پنج عامل ؛ تضعیف نقش مردم ، وابستگی ، بی عدالتی و تبعیض ، بی توجهی به فرهنگ بومی و عدم کارآمدی و روزآمدی را از دلایل فروپاشی رژیم پهلوی بر شمرد و اظهار داشت: امروز دمکراسی در ایران ریشه دار شده است و نمونه آن نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال های 76 و 92 یا انتخابات مجلس در برخی ادوار بوده که مردم راه خود را انتخاب کردند.
وی تاکید امام خمینی ( ره ) بر لزوم در نظر گرفتن نقش مردم در هر زمان و دوره ای را مثال زدنی دانست و گفت: مقام معظم رهبری هم رای مردم را حق الناس اعلام کردند. سخنان ایشان پیام به کسانی بود که مخالف طی شدن روند طبیعی امور و مبتنی بر خواست مردم بود.
مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت سفارت ، سرپرستی مدارس ایرانی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و بانک صادرات در قطر و در سالن ورزشی دبیرستان پسرانه شهید بهشتی دوحه برگزار شد.
مدارس ایرانی در قطر در دو بخش دختران و پسران و در تمام پایه ها دانش آموز دارد و در زمان حاضر 863 دانش آموز دختر و پسر در این مدارس به صورت مجزا مشغول به تحصیل هستند.
آمار دقیقی از تعداد ایرانیان مقیم قطر در دست نیست، اما برخی گزارش ها حاکیست، حدود 30 هزار ایرانی در این کشور زندگی می کنند که اقامت برخی از آنان دست کم به سه دهه پیش باز می گردد.
خاورم**1508*شبس*1613

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود