Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در مراسم تجلیل از شهرهای دوستدار کتاب، که ۱۸ بهمن‌ماه برگزار شد، انتخابات شورای هماهنگی شبکه‌ شهرها و روستاهای دوستدار کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به عضویت این شورا انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، شهردار شهرستان خورموج، شهردار شهرستان یزد، شهردار شهرستان قزوین و شهردار شهرستان شیراز نیز به عضویت شورای هماهنگی شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از شهرستان ری با اهدای لوح سپاس به عنوان شهر فعال حوزه کتابخوانی در چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران تجلیل کرد.

«سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از نامزدی شهرری به عنوان پایتخت کتاب ایران از میان ١٥٠ شهر کشور  گفت: رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی کمک زیادی می کند.

وی افزود: شهرستان ری در سال های 95 و 96 در  کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی با نگاه به آینده، فعالیت های زیادی داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزو: شهرستان ری برای سومین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و توسعه ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت ٦٧٦ باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و ٧٤٠ نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می شود و در این میان فرمانداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری منطقه 20 هماهنگی و همکاری خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری داشتند.

حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20نیز در مراسم یادشده اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه های فرهنگی در شهرری شامل برپایی خیابان «گذر کتاب» با برپائی غرفه های تصویرگری کتاب کودک، غرفه کودک و نوجوان ، کاریکاتور، قصه خوانی، کارگاه روزنامه دیواری، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی و اجرای نمایش خیابانی باموضوع ارتقاء سطح مطالعه برگزار شده است.

مسلمی با بیان اینکه معرفی کتاب های خوب و اشاعه آن در بین تمامی اقشار جامعه از توصیه های مدیریت شهری است؛ برگزاری مراسم تجلیل از خادمین نشر و برترین های محلی، برگزاری محفل انس با کتاب با حضور شعرا، نویسندگان و دوستداران کتاب در سرای محلات را از دیگر برنامه های  اجرا شده عنوان کرد.

وی هدف از اجرای این ویژه برنامه ها را تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه‌، ترويج کتاب و اهمیت کتابخوانی، برجسته سازي جلوه هاي نهضت کتابخوانی در فرهنگ عمومي، تقویت اقتصاد نشر با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، دستیابی به جایگاه حقیقی کتاب و کتابخوانی، توسعه مراکز عرضه کتاب ومکانهای مطالعه عمومی، بالا بردن سرانه مطالعه و تقویت روابط فرهنگی افراد از طریق فرهنگ کتاب و کتابخوانی  عنوان کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد