Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@10:17:24 GMT

با چه خوراکي‌هايي جوان شويم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۱۷۴۳

با چه خوراکي‌هايي جوان شويم؟

خبرگزاري آريا - انتخاب مواد خوراکي سالم تضمين‌کننده عمر طولاني است اما اغلب اين سوال پيش مي‌آيد که چه خوردني‌ها و غذاهايي براي تحقق اين هدف مناسب‌تر هستند؟
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد در حال حاضر سه کشور موناکو، ژاپن و سنگاپور در جهان از بالاترين نرخ اميد به زندگي برخوردار هستند که مهم‌ترين فاکتور تاثيرگذار در داشتن عمر طولاني مردم اين کشورها، وعده‌هاي غذايي سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخي از خوراکي‌ها نسبت به مواد غذايي ديگر مغذي‌تر هستند و بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين مواد غذايي تاثير حفاظتي در برابر انواع بيماري‌ها دارند.
سايت مديکال نيوز تودي در اين مقاله به معرفي برخي از اين مواد خوراکي پرداخته که گنجاندن آن‌ها در رژيم غذايي به داشتن زندگي سالم و شاد کمک مي‌کند:
سوياي نارس پخته شده​ (اِدامامِه):
سويا مملو از ايزوفلاون نوعي فيتواستروژن است. ايزوفلاون‌ها به دليل دارا بودن خواص ضد التهابي، آنتي اکسيداني، ضد سرطاني و آنتي ميکروبيال شناخته شده‌ هستند. بنابراين، اين خوراکي مي‌تواند به تنظيم واکنش التهابي بدن کمک کند، روند فرسودگي سلولي را کند کرده، با ميکروب‌ها مقابله کرده و از بدن در برابر برخي انواع سرطان محافظت کند. اِدامامِه (Edamame) به سوياي نارس پخته شده در داخل غلاف گفته مي‌شود. اين نوع لوبياي پخته شده در چين، ژاپن، کُره و هاوايي به عنوان پيش‌غذا و مخلفات مصرف مي‌شود.
توفو (پنير لوبيا):
اين خوراکي محصولي از سوياست که مملو از ايزوفلاون‌هاست. توفو نيز علاوه بر خواص ذکر شده منبع غني از پروتيئن است و حاوي تمامي آمينو اسيدهاي ضروري است که بدن براي آميختن پروتئين‌ها به آن نياز دارد. همچنين توفو غني از مواد معدني است که بدن براي برخورداري از استخوان و دندان‌هاي سالم و محکم به آن نياز دارد. توفو سرشار از کلسيم، آهن، منگنز، منيزيم، روي و مس است.
برخي متخصصان معتقدند مصرف توفو باعث مي‌شود فرد براي مدت زمان بيشتري احساس سيري داشته باشد و در نتيجه از زياده‌روي در خوردن جلوگيري مي‌کند. توفو يا پنير لوبيا، غذايي است که از فرايند بستن شير سويا به دست مي‌آيد. اين شير دلمه بسته را با فشار به قالب‌هاي سفيد نرم تبديل مي‌کنند و امروزه بخشي از آشپزي کشورهاي آسياي جنوب شرقي همچون چين، ژاپن، کره، اندونزي، ويتنام و ديگر کشورها را تشکيل مي‌دهد.
هويج:
اين خوراکي به دليل داشتن بتا کاروتن شناخته شده‌ است. بتا کاروتن در بدن به ويتامين A تبديل شود. بدن به خودي خود اين ويتامين را توليد نمي‌کند و به همين دليل بايد آن را از رژيم غذايي دريافت کند. همچنين بتا کاروتن، آنتي اکسيداني است که سلول‌هاي بدن را در برابر آسيب‌هاي فرسوده شدن ناشي از راديکال‌هاي آزاد حفظ مي‌کند.
مرکبات:
مرکبات شامل تعدادي از ميوه‌ها همچون ليمو، پرتقال و گريپ‌فروت مي‌شود که اکنون در سراسر جهان در دسترس قرار دارد. مصرف اين نوع از ميوه‌ها به دليل برخورداري از سطح بالاي ويتامين C و خواص آنتي اکسيداني تاکيد مي‌شود. همچنين از ديگر فوائد اين گروه از ميوه‌ها کاهش آسيب‌هاي ناشي از التهاب و از بين بردن عفونت‌هاست.
علاوه بر اين، مرکبات به دليل داشتن مواد قندي، فيبر خوراکي، پتاسيم، کلسيم، تيامين (ويتامين B1)، نياسين (ويتامين B3)، منيزيم و مس براي سلامتي مفيد هستند.
سبزيجات خانواده کلم:
از ديگر مواد خوراکي مهم مي‌توان به سبزيجات خانواده کلم اشاره کرد. اين نوع از سبزيجات سرشار از مواد مغذي همچون انواع ويتامين‌ها (C, E,K) و مواد معدني از قبيل پتاسيم، کلسيم و سلنيوم هستند. همچنين کلم پيچ، کلم برگ و بروکلي به دليل دارا بودن ويتامين K از سلامت قلب حفاظت مي‌کند. اين گروه از سبزيجات منبع غني از فيبر خوراکي به حساب مي‌آيند که از نقش مهمي در تنظيم سطح قند خون و جلوگيري از جذب چربي و افزايش وزن برخوردارند.
ماهي سالمون:
نتايج مطالعات نشان مي‌دهد مصرف گوشت به خصوص گوشت قرمز در طولاني مدت براي سلامت ضرر دارد. در اين شرايط مصرف ماهي به ويژه ماهي سالمون توصيه مي‌شود.
ماهي سالمون سرشار از پروتئين است و داراي مقدار بالايي از اسيدهاي چرب امگا 3 است که براي بينايي مفيد است. همچنين امگا 3 سلامت مغز را به همراه دارد و از افت قدرت شناختي ناشي از افزايش سن جلوگيري مي‌کند.
همچنين ماهي سالمون از مقدار بالايي پتاسيم برخوردار است از که بروز بيماري قلبي پيشگيري مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارشناس حقوقی در برنامه به خانه برمی‌گردیم درباره اینکه چگونه بعد از فوت متوفی از دارایی های کامل وی باخبر شویم گفت: با دادخواست تحریر ترکه به شورای حل اختلاف آنجا استعلام‌ها انجام می‌شود و اموالی که سند رسمی داشته باشد مانند ملک ها، ماشین‌ها و حساب بانکی استعلام آنها می‌آید ولی اگر سند نداشته باشند و وکالتی خریداری شده باشد باید تحقیقات میدانی شود و راه دیگری برای اخذ استعلام آنها وجود ندارد.

کد خبر 848086 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری سازمان‌ بهشت‌ زهرا

دیگر خبرها

  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی