Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - عصر جمعه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر در آئینی با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی عملیات اجرایی سیلو و کارخانه آرد دورود آغاز شد.

به گزارش ایرنا در این آئین رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در استان لرستان 561 هزار تن ظرفیت سیلو وجود دارد و 185 هزار تن نیز در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرضا بازدار با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت سه هکتار احداث خواهد شد، افزود: اعتبار این طرح 120 میلیارد ریال است که بیش از هفت میلیارد ریال از آن ظرف مدت یک سال صرف خاکبرداری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این آیین اظهار کرد: در این طرح علاوه بر احداث سیلو کارخانه آرد با اعتباری بالغ بر 106 میلیارد ریال برای تولید آرد و ذخیره سازی سبوس احداث خواهد شد.
محمدرضا صفی خانی ظرفیت این کارخانه را 200 تن در روز و 83 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: امسال چندین طرح که به تسهیلات بانکی وابستگی دارند اجرایی خواهند شد که نوع سرمایه گذاری در استان را تغییر خواهد داد.

** بهره برداری از طرح های تولیدی و عمرانی در دورود با حضور استاندار لرستان
به گزارش خبرنگار ایرنا روز جمعه 9 طرح تولیدی و عمرانی با حضور استاندار لرستان در دورود به بهره برداری رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در آئین بهره برداری از طرح زیرگذر روستای گوشه پل دورود گفت: عملیات اجرایی این زیرگذر از سال 90 با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال آغاز شد.
علی علیخانی با بیان اینکه در این طرح تعداد 25 باکس بتنی مسلح استفاده شده است، افزود: برای هدایت آبهای سطحی زیرگذر از 231 متر لوله بتن مسلح با دهانه هزار میلیمتر استفاده شده است.
وی حجم آسفالت استفاده شده در اجرای این طرح را در 2 لایه یکهزار و 500 تن اعلام و اظهار کرد: 25هزار مترمکعب خاکبرداری، تعریض 2 دستگاه پل، سنگ کاری دستک ها و احداث رمپ های ورودی و خروجی از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح می باشند.
رئیس جهاد کشاورزی دورود نیز در آئین احداث باغات دیم در اراضی شیب دار دورود گفت: طرح توسعه باغات دیم در شهرستان دورود برای نخستین بار در سطح 200 هکتار از اراضی صنایع دفاع در حال اجرا است.
صادق نصرتی افزود: تاکنون 100 هکتار از این اراضی چاله کنی شده و کشت نهال آنها که عمدتا مربوط به گونه ای مقاوم به خشکی نظیر بادام، انگور، رشک و گل محمدی است در حال انجام است.
وی هدف از اجرای این طرح را الگوسازی برای توسعه باغات دیم و استفاده از آب باران جهت تولید محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر ذخیره آب در زمین فواید زیست محیطی فراوانی را به دنبال دارد.
فرماندار دورود نیز در آئین بهره برداری از این طرح ها گفت: کارخانه آسفالت دورود با هدف افزایش سطح تولید و ارتقای کیفی آسفالت در شهرستان در زمینی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال بهره برداری شد.
ماشاءاله نعمتی افزود: ساختمان اداری برای استقرار هیات مدیره شهرک صنعتی و ایستگاه آتش نشانی و اطفای حریق واحدهای صنعتی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال بهره برداری شد.
وی اظهار کرد: طرح تولید، توسعه و ترویج مصنوعات سنگی در محل شهرک صنعتی با ظرفیت تولیدی سالانه 63 هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال اجرایی شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را تولید انواع سنگ های گرانیتی و کفپوش از ضایعات سنگ گرانیت عنوان کرد و افزود: میزان اشتغالزایی این طرح 20 نفر است که قابلیت اضافه شدن تا 64 نفر برای سه نوبت کاری را دارد.
نعمتی با بیان اینکه شرکت هانی نوش عقیل در زمینه های تولید آبمیوه از مرکبات، ژله آماده و لواشک فعالیت می کند، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای 10 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی افزود: خانه فرش دورود با هدف تولید فرش دستباف و آموزش و گسترش حرفه تولید فرش در راستای اقتصاد مقاومتی راه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال اندازی شده است.
3022
خبرنگار: میلاد باقری ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش - سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با عنوان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان