Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:57:31 GMT

حالت فوق العاده در تونس یک ماه دیگر تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۲۰۸۷

حالت فوق العاده در تونس یک ماه دیگر تمدید شد

الجزیره-ایرنا- «الباجی قاید السبسی» رئیس جمهوری تونس جمعه شب، حالت فوق العاده در این کشور را به مدت یک ماه از شنبه دهم فوریه تمدید کردد.

به گزارش ایرنا، صفحه فیس بوک ریاست جمهوری تونس در این خصوص نوشت: رئیس جمهوری پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس مجلس نمایندگان در مورد مسائل مربوط به امنیت ملی و اوضاع مرزهای تونس و همچنین اوضاع و تحولات منطقه، تصمیم گرفت حالت فوق العاده را در همه مناطق تونس از شنبه 10 فوریه تا 11 مارس 2018 تمدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری تونس 10 نوامبر 2017 حالت فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه از تاریخ 12 نوامبر (21 آبان) تمدید کرده بود.
حالت فوق العاده در تونس چندین بار در تاریخ معاصر این کشور به ویژه طی انقلاب سال 2011 که نتیجه آن سرنگونی حکومت «زین العابدین بن علی» دیکتاتور این کشور بود، اعلام شده است.
حالت فوق العاده کنونی در این کشور از 24 نوامبر سال 2015 میلادی و پس از حمله مسلحانه به منطقه توریستی «سوسه» آغاز شده و پیوسته تمدید شده است.
در این حمله مسلحانه، یک تروریست به هتلی در شهر سوسه حمله کرد و 40 گردشگر را که اغلب خارجی بودند، کشت و 38 تن دیگر را زخمی کرد.30 تن ازقربانیان انگلیسی بودند.
بر اساس قانون تونس، مقام های این کشور می توانند در صورت احساس خطری که نظم عمومی را بر هم زند یا در زمان روی دادن حادثه ای که جنبه فاجعه ملی داشته باشد، در بخشی از این کشور یا در همه مناطق آن حالت فوق العاده اعلام کنند.
در حالت فوق العاده، وزیر کشور می تواند دستور اقامت اجباری برخی اشخاص، جلوگیری از برگزاری تجمع ها، منع رفت و آمد و بازرسی مناطق مختلف در شب و روز ، نظارت بر روزنامه ها و رسانه ها بدون اخذ مجوز ازمقام قضایی را صادر و همچنین مقام های محلی می توانند مانع اعتصاب اتحادیه های مختلف شوند.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی
https://www.facebook.com/Presidence.tn/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در چارچوب مسابقات تورنمنت دوستانه جام پایتخت مصر رخ داد که تیم‌های ملی تونس و نیوزلند در یک مسابقه برابر یکدیگر قرار گرفته بودند.

در دقیقه 32 بازی یک برخورد بین بازیکنان شکل گرفت و داور مسابقه، احمد الغندور، پس از بازبینی صحنه در سیستم کمک داور ویدئویی یک ضربه‌ پنالتی به سود نیوزلند اعلام کرد.

نیوزلند در آستانه گلزنی از روی نقطه پنالتی بود، اما راهنمایی تاثیرگذار سرمربی دروازه‌بان‌های تونس باعث شد تا دروازه‌بان این تیم توپ را دفع کند و مانع گلزنی حریف شود.

در این صحنه دوربین‌ها مربی دروازه‌بان‌های تونس را به تصویر کشیده‌اند که بشیر بن سعید، دروازه‌بان این تیم را احضار می‌کند تا از طریق یک صفحه نمایش کوچک به او از زاویه ترجیحی بازیکن نیوزلند در ضربات پنالتی را اطلاع بدهد.

در واقع بشیر بن سعید توانست ضربه پنالتی سارپریت سن را با ضربه سر از گوشه چپ دروازه خود دفع کند و نیمه اول دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • سلوان مومیکا از سوئد به نروژ می‌رود
  • کلمبیا دیپلمات‌های آرژانتینی را اخراج کرد
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر