Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:29:31 GMT

مارتین شولتس: وزیر امورخارجه جدید آلمان نخواهم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۲۴۲۴

مارتین شولتس: وزیر امورخارجه جدید آلمان نخواهم شد

وین - ایرنا - «مارتین شولتس» رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) در مواجه با انتقادهای درون حزبی اعلام کرد که نامزد تصدی وزارت امور خارجه یا هیچ پست دیگری در دولت جدید آلمان نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، شولتس روز جمعه ابراز امیدواری کرد، این تصمیم از رد شدن توافق تشکیل دولت ائتلافی توسط اعضای حزب جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شولتس گفت که اعتقاد دارد بحث و نزاع درون حزب سوسیال دمکرات می تواند توافق به دست آمده با حزب محافظه 'اتحاد دمکرات مسیحی' آنگلا مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی را به خطر اندازد.
'زیگمار گابریل' وزیر امورخارجه آلمان و رئیس پیشین حزب سوسیال دمکرات روز پنجشنبه با انتقاد از شولتس گفت که رهبری جدید حزب سوسیال دمکرات ارزش و احترامی برای کار او در مقام وزیر امورخارجه قائل نبوده است.
گابریل همچنین گفت: نحوه تعامل ما با یکدیگر و اینکه حرفمان چقدر اعتبار دارد قابل تاسف است.
هر چند وزیر امورخارجه آلمان توضیح بیشتری در این زمینه نداد، اما گفته می شود که شولتس به گابریل اطمینان داده بود که در دولت جدید نیز در مقام وزیر امور خارجه باقی خواهد ماند.
احزاب محافظه کار دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب چپ میانه دمکرات مسیحی آلمان روز چهارشنبه 7 فوریه (18 بهمن) 136 روز پس از انتخابات پارلمانی آلمان سرانجام پس از مذاکراتی طولانی درباره تشکیل دولت جدید ائتلافی و ترکیب کابینه به توافق رسیدند. به این ترتیب قدرت اول اقتصادی اروپا پس از ماهها بن بست سیاسی که موجب نگرانی متحدان اروپایی و بازارهای سرمایه شده بود، گام بزرگی در جهت تشکیل دولت و خروج از بن بست را برداشت.
این توافق هنوز برای نهایی شدن باید به تائید اعضای حزب سوسیال دمکرات برسد که نتیجه آن چهارم ماه مارس (13 اسفند) اعلام خواهد شد هر چند انتظار نمی رود اعضای حزب به علت امتیازات به دست آمده در دولت آینده، با توافق نهایی حاصل شده مخالفت کنند بخصوص که نظرسنجی های اخیر حاکی است در صورت برگزاری مجدد انتخابات در آلمان آرای هر دو حزب بیش از این کاهش می یابد و اکثریت پارلمانی را نیز از دست خواهند داد.
'آنیکلا کلوزه' از اعضای جوانان سوسیال دمکرات در برلین به دویچه وله گفت: این مایه شرمساری است که اکنون بجای بحث درباره توافق دولت ائتلافی باید درباره افراد و مناصب صحبت کنیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا اعلام این مطلب موجب می شود که رای مخالف او به توافق دولت ائتلافی تغییر کند ، جواب منفی داد و گفت: مخالفت ما به علت افراد نبوده است بلکه استدلال ما این است که 'ائتلاف بزرگ' قابل ادامه نیست ما در 12 سال گذشته 8 سال دولت ائتلاف بزرگ داشته ایم .
وی خاطرنشان کرد: داشتن مناصب مهم در دولت آینده توسط سوسیال دمکرات موجب تغییری نشده است زیرا وزیران تنها می توانند کاری را انجام دهند که در توافق ائتلافی مشخص شده و در این توافق نسبت به توافق اولیه چیز مهمی اضافه نشده است.
بر اساس توافق به دست آمده کنترل وزارتخانه های مهمی مانند امورخارجه ، دارایی و کار تحت کنترل سوسیال دمکرات ها قرار گرفته و همین مساله موجب شده تا برخی مطبوعات آلمان ، دولت جدید این کشور را اولین دولت سوسیال دمکرات تحت رهبری صدراعظمی از حزب دمکرات مسیحی توصیف کنند.
انتخابات پارلمانی آلمان دوم مهرماه (24م سپتامبر 2017) برگزار شد که با ریزش آرای هر دو حزب بزرگ آلمان و ورود حزب راست افراطیآلترناتیو برای آلمان به عنوان سومین حزب بزرگ به پارلمان همراه بود.
اروپام**1078*شبس*1613* خبرنگار: بابک جعفری*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون اسرائیل گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای اسرائیل در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای اسرائیل تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: بارسلونا را ترک نخواهم کرد
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟