Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:59:29 GMT

چین: قانون آمریکا درباره تایوان ناقض اصل یک چین است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۲۴۴۰

چین: قانون آمریکا درباره تایوان ناقض اصل یک چین است

پکن - ایرنا - سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین گفت قانون آمریکا درباره تایوان تخطی از اصل چین واحد است.

به گزارش روز شنبه ایرنا 'ماشیایو گانگ' در مصاحبه ای در پکن گفت قانون ذی ربط که به قانون سفر تایوان موسوم است به همه مقام های آمریکایی و تایوانی در هر سطحی امکان ملاقات می دهد.
این در شرایطی است که بر اساس اصل 'یک چین' هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام های تایوانی ملاقات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه گلوبال تایمز امروز از قول 'لوکانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین آورده است آمریکا باید به بیانیه های مشترک با چین و اصل یک چین پایبند باشد.
وی افزود دو کشور دارای روابط مهمی هستند اما اگر واشنگتن این اصل حیاتی را نقض کند بشدت به بخش های مختلف مناسبات لطمه وارد خواهد شد.
مقام های مسئول در چین می گویند آمریکا با تصویب این پیمان در مجلس نمایندگان خود، قصد دارد جایگاه بین المللی تایوان را ارتقا دهد.
آنها تاکید کرده اند چنین اقدامی از سوی آمریکا موانع و چالش های بزرگی در روابط با چین ایجاد خواهد کرد.
گلوبال تایمز می نویسد از 2 سال قبل که خانم 'تسای اینگ ون' در تایوان به عنوان رییس حکومت به قدرت رسید به دنبال توسعه روابط نظامی، سیاسی و اقتصادی با آمریکا بوده است.
چین، منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون 'اصل یک چین' بخشی از خاک خود می داند.
مقام های چین و تایوان در سال ۱۹۹۲ میلادی به توافق رسیدند هر اقدامی در این منطقه و در روابط طرفین بر اساس اصل «چین واحد» باشد بر اساس این اصل، ‌چین و تایوان به یک کشور که همان سرزمین مادری است تعلق دارند.
بر اساس اصل 'یک چین' هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام های تایوانی ملاقات کند.
اما از زمانی که «تسای اینگ ون» در سال 94 شمسی به عنوان اولین زن تایوانی از حزب حاکم دمکراتیک ترقی خواه رئیس حکومت تایوان شد، روابط دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) تیره شده است.
حزب او از نظر چین، دارای دیدگاه های استقلال طلبانه است و بخش هایی از اساسنامه آن از استقلال و منفک شدن تایوان از چین حمایت کرده است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد