Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:20:32 GMT

پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی پس از یکسال

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۲۴۹۹

پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی پس از یکسال

کوالالامپور- ایرنا- پس ازگذشت حدود یکسال از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی همچنان اطلاعات جدیدی در دادگاه دو زن ویتنامی و اندونزیایی به عنوان متهمان اصلی قتل 'کیم جونگ نام ' در مالزی مطرح می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی 13 فوریه 2017 (25 بهمن 95) زمانی که در مسیر بازگشت به خانه خود در ماکائو بود، مورد حمله دو زن با ملیت‌های اندونزیایی و ویتنامی قرار گرفت و ساعتی بعد به سبب مسمومیت شدید ناشی از اسشتمام گاز اعصاب درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درتازه ترین جلسه دادگاه زن اندونزیایی قاتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در روز جمعه گذشته اعلام شد که وی از یک عامل مظنون وابسته به پیونگ یانگ چند ماه قبل از ترور'کیم جونگ نام' پول دریافت کرده است.
'دوان زی هونگ'29 ساله ویتنامی و 'سیتی آسیه'25 ساله اندونزیایی از ابتدای دستگیری مدعی شدند که تصور می کردند تمامی صحنه جنایت تنها یک فیلم برداری دوربین مخفی بوده و آنها در قتل برادر رهبر کره شمالی بی گناه بوده و خود را قربانی یک توطئه می دانند.
این درحالی است که برخی از ناظران مالزیایی و خارجی این پرونده اظهار کردند که مظنونان اصلی این حادثه توسط ماموران کره شمالی تعلیم دیده بودند. اما این مظنونان تاپیش از این خود را بی‌گناه دانسته و ادعا می کردند فریب خورده‌اند.
این در حالی است که براساس گزارش های ارائه شده در دادگاه این دو مظنون به قتل برادر رهبر کره شمالی گفته شد مدارک نشان می‌دهد یکی از آن‌ها پس از ترور و با علم به سمی بودن ماده شیمیایی، به سرعت دست‌های خود را شسته بود.
پیونگ یانگ بارها دست داشتن در ترور «کیم جونگ نام» را تکذیب کرده است.
کیم جونگ نام پسر ارشد «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی بود که تا سال 2001 به عنوان وارث پدر و رهبر بعدی این کشور شناخته می‌شد. گفته می شود«نام» در آن سال به سبب ورود غیرقانونی به ژاپن، ظاهرا به جهت بازدید از شهربازی دیزنی‌لند توکیو، جایگاه خود را نزد پدر از دست داد.
وی پیش از کشته شدن انتقاداتی را علیه نظام سیاسی کره شمالی مطرح کرده بود.
وکلای مدافع قاتلان 'نام 'در دادگاه روزگذشته اعلام کردند: زن اندونزیایی چندین ماه قبل از ترور نام ، از یک نفرمظنون مرتبط با پیونگ یانگ که خود را'جیمز' و یک تبعه ژاپن معرفی می کرده ، یک هزار دلار برای شرکت چند برنامه طنز در فرودگاه ، مراکز خرید و هتل ها دریافت کرده که درنهایت دریکی از این برنامه ها قتل برادر رهبر کره شمالی رخ می دهد.
طبق این گزارش، فرد موسوم به 'جیمز' یکی از هشت نفر مرد تبعه کره شمالی مرتبط با پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی است.
چندماه بعد گزارش شبکه تلویزیونی 9 استرالیا پای آمریکا را به پرونده قتل ' نام' باز کرد.
این شبکه گزارش داد:کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در مالزی به قتل رسید، چهار روز پیش از مرگش با یکی از نمایندگان اطلاعات امنیت آمریکا دیدار کرده و این دیدار، دلیلی بوده که پیونگ یانگ نسبت به ترور کیم جونگ نام اقدام کرده است.
طبق این گزارش 'کیم جونگ نام که روز ششم فوریه (18 بهمن 95) از ماکائو به مالزی وارد شد، دو روز بعد در هشتم ماه فوریه (20 بهمن) به صورت مخفی از کوالالامپور به جزیره لنکاوی سفر کرد.
دوربین های امنیتی هتل محل اقامت وی نشان می دهند که وی با یک مرد میانسال کره ای – آمریکایی که دارای شهروندی آمریکا است، یک روز پس از ورود به لنکاوی دیدار کرده است و جلسه این دو فرد که پیش از این نیز بارها با یکدیگر ملاقات داشته اند، حدود دو ساعت به طول انجامیده است.
قتل' نام' سبب بروز تنش های پرفراز نشیبی در روابط کوالالامپور – پیونگ یانگ به عنوان دو متحد پیشین شد تا اینکه با بازگشت دیپلمات های سفارت خانه های دو کشور به پایتخت ها این روابط به سردترین نقطه خود رسید.
پس از این قتل ، اعمال تحریم ها علیه کره شمالی توسط آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل نیز سردی روابط دو کشور مالزی و کره شمالی را تشدید کرد.
مالزی در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که همه واردات از کره شمالی را در چارچوب تلاش های جهانی برای قطع تامین مالی برنامه های موشکی و هسته ای این کشور ، متوقف کرده است.
آساق ****241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی

کریستوفر اوریه در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۰ مقابل کلوبی شبانه توسط کووی کدویور کشته شد و قاتل یک روز بعد پس از این اتفاق با پای خودش به مقر پلیس رفت و خودش را به عنوان قاتل معرفی کرد و بازداشت شد.

این جوان که در زمان وقوع حادثه ۲۶ سال داشت و برادر اوریه بود که ستاره سابق پاری سن ژرمن و تاتنهام است و در حال حاضر در باشگاه گالاتاسرای توپ می‌زند به ضرب گلوله کشته شد، اما گفته شده است که اسلحه‌ای که با آن به قتل رسید هرگز پیدا نشد.

گفته شده است که قاتل به این موضوع اعتراف کرده است که این اقدام را پس از بحث بر سر مسائل عاشقانه انجام داده است. در واقع هر دوی آنها عاشق یک دختر شده بودند و این موضوع باعث شده است که دست به قتل برادر اوریه بزند.

در نهایت پس از چهار سال و برگزاری جلسات متعدد، دادگاه اعلام کرد که قاتل باید ۲۳ سال در زندان باشد. اوریه به دلیل حضور در ترکیه نتوانست مادر و پدرخوانده‌اش را در این جلسه همراهی کند، اما نامه‌ای نوشت که قرائت شد: «من نمی‌خواهم حواس جمع را از موضوع اصلی و ضروری پرت کنم. زندگی کریستوفر توسط یک قاتل به پایان رسید. من مردی هستم که خانواده‌اش تا همیشه از هم پاشیده شده است.»

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • برادر مهران غفوریان شایعه ساواکی بودن پدرش را با این ارائه این سند تکذیب کرد + عکس