Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@06:07:53 GMT

آداب استفاده از موبایل در مکان‌های عمومی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۳۵۰۹

آداب استفاده از موبایل در مکان‌های عمومی

وقتی سوار وسایل حمل و نقل عمومی می‌شوید، موبایل‌تان را روی حالت ویبره قرار دهید. اگر تماس ضروری با شما گرفته شد تا حد امکان مکالمه را کوتاه کنید و صداتان را پایین بیاورید.به گزارش بلاغ، تا به حال برای‌تان پیش آمده که وقتی فردی در صف فروشگاه تلفن همراهش را در می‌آورد و شروع به صحبت کردن می‌کند و همه را در صف معطل می‌کند، کفرتان درآمده باشد؟!به نقل از فوت و فن آیا پیش آمده در جمعی با دوستان‌تان نشسته باشید و از اینکه همه به جای صحبت با یکدیگر دارند با تلفن همراه خود کار می‌کنند عصبانی شوید؟

 

 

یا وقتی که در رستوران نشسته‌اید و در حال لذت بردن از غذای‌تان هستید فردی از میز کناری با صدای بلند شروع به صحبت با تلف همراهش می‌کند؟

تلفن همراه، یکی از خارق العاده‌ترین وسایل الکتریکی ساخته شده در قرن گذشته، در عین حال یکی از اعصاب خورد کن‌ترین این وسایل هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیای امروز، بی‌شک همه ما به یک تلفن همراه نیاز داریم. با این حال این وسیله ضروری دارد غیر قابل تحمل می‌شود و مشکل از این وسیله نیست، مشکل افرادی هستند که آن را استفاده می‌کنند. ممکن است خیلی از ما هم دچار این خطا‌ها شویم پس بهتر است عاداب استفاده از تلفن همراه را بدانیم تا کسی را اذیت نکنیم:

پرحرفی در مکان‌های عمومی


همه ما در مکان‌های عمومی بوده‌ایم که افرادی با صدای بلند درحال صحبت با تلفن همراه خود بوده‌اند، حتی گاهی این فرد خود ما بودیم. حتما ما در آن لحظه حواسمان نبوده که همه می‌توانند تک تک جزئیات صحبت ما را بشنوند و این چقدر می‌تواند برای آن‌ها آزار دهنده و گوش خراش باشد.

لطفا در مکان‌های عمومی از تلفن همراه‌تان استفاده نکنید.

رستوران


موبایل‌تان را روی ویبره بگذارید. اگر تماس ضروری با شما گرفته شد بهتر است برای چند لحظه به بیرون از رستوران بروید. اگر رستورانی که به آن مراجعه کرده‌اید لابی دارد بهتر است تلفن را به مسئول آن تحویل دهید تا دیگر افرادی را که سعی دارند از غذاشان لذت ببرند را کلافه نکنید. اگر با شما تماس گرفتند به آن‌ها بگویید که سر میز غذا هستید و بعدا با آن‌ها تماس خواهید گرفت و اگر مورد اورژانسی پیش آمده بود و مجبور شدید بر سر میز هم بمانید، در هنگام صحبت صداتان را تا جایی که می‌توانید پایین نگه دارید.

سینما، تئاتر و کنسرت


قبل از اینکه وارد سالن شوید موبایل‌تان را خاموش یا کاملا بی‌صدا کنید. اگر بچه‌ها را در خانه با پرستارشان تنها گذاشته‌اید (یا مواردی از این قبیل) موبایل را تنها روی حالت بی‌صدا یا ویبره بگذارید و مطمئن شوید صدایی از آن خارج نمی‌شود. اگر تماسی ضروری با شما گرفته شد هرگز درون سالن به آن پاسخ ندهید و بیرون بروید.

سر کار


اگر دفتر خصوصی برای خودتان دارید، می‌توانید موبایل را روی زنگ بگذارید، اما باز هم بهتر است صدای آن را کم کنید. اما اگر در کنار دیگر همکاران تان کار می‌کنید، به همسایه‌هاتان لطفی کنید و موبایل‌تان را روی ویبره قرار دهید.

مکان‌های مذهبی


موبایل‌تان را به این مکان‌ها وارد نکنید و اگر هم به همراه خود می‌آورید خاموشش کنید و مزاحم بقیه افرادی که در حال دعا و نیایش هستند نشوید.

پرواز


قبل از اینکه هوا پیما بلند شود، موبال‌تان را به کلی خاموش کنید. بعضی خطوط هواپیمایی به خاطر مشکلاتی که ممکن است پیش آید اجازه استفاده از تلفن همراه را به مسافران خود نمی‌دهند. گاهی دیگر وسایل الکترونیکی هم باید در طول سفر خاموش باشند.

اتوبوس، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی


وقتی سوار وسایل حمل و نقل عمومی می‌شوید، موبایل‌تان را روی حالت ویبره قرار دهید. اگر تماس ضروری با شما گرفته شد تا حد امکان مکالمه را کوتاه کنید و صداتان را پایین بیاورید. یک بار دیگر گوشزد می‌کنم، این کار بی احترامی به حقوق دیگران است.

در صف


اگر در صف ایستاده‌اید، فرقی نمی‌کند منتظر گرفت نان هستید یا در صف تحویل بار هواپیما، از تلفن همراه خود استفاده نکنید و گوش اطرافیان‌تان را آزار ندهید. حتما می‌توانید صبر کنید و زمانی دیگر با تلفن‌تان صحبت کنید.

صحبت در مکانی‌های خصوصی


وقتی با دوست یا اعضای خانواده وقت می‌گذرانید، به آن‌ها بی‌احترامی نکنید و تماس و چت تلفنی تان را برای وقتی دیگر بگذارید و به طور فیزیکی و ذهنی با افرادی که در کنار شما حظور دارند باشید. اگر تلفن تان زنگ خورد، به فردی که با شما تماس گرفته بگویید بعدا با او تماس خواهید گرفت و وقتی تنها شدید این کار را انجام دهید. اگر غیر از این کنید، در نظر فرد همراه‌تان بی‌ملاحظه می‌نمایید و به او این حس را می‌دهید که برای شما اهمیتی ندارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه

سردار محمد عارف سپهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرز‌های استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ مواضع مناسب، سد راه قاچاقچیان شدند و متجاوزان به محض مشاهده ماموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف کردند و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری با اشاره به تبعات قاچاق کالا، ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت