Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@11:46:11 GMT

انقلاب اسلامی، به بانوان کشورمان هویت بخشید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۴۱۹۶

انقلاب اسلامی، به بانوان کشورمان هویت بخشید

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان گفت: در آموزه های دینی به بانوان تنها به عنوان یک ابزار و از نظر ماهیت جنسی نگاه نمی شود، بلکه در منظر قرآن، ارزش و شرافت انسان ها با تقوا و میزان دینداری آنان محک زده می شود و شاهد هستیم که بعد از پیروزی انقلاب نگاه به یک زن مسلمان این گونه شد و بانوان ما در تمامی عرصه ها حضوری پررنگ داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ روز گذشته «حجت الاسلام فرزاد سعادت» در مراسم گرامیدشت دهه مبارک فجر در جمع بانوان روستای کریم آباد شهرستان تویسرکان به دستاوردهای انقلاب اسلامی ر 39 سال گذشته اشاره کرد و گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار حکومت بر مدار دین و مردم است.

وی اظهار کرد: سال های طولانی و حتی قرن های بسیاری بود که تمدن عظیم اسلامی به دنبال احیای باورهای دینی است و برگرداندن شخصیت انسان به انسان بود که یکی از نمونه های بارز آن در نظام اسلامی نگاه به بانوان آنان است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان افزود: در جهان سه نوع نگاه به بانوان وجود دارد، یکی نگاه غیرمسلمان، دیگری نگاه مسلمانان غیر از مسلمانان ایران اسلامی و آخری نگاه جمهوری اسلامی ایران به بانوان است که نگاه سوم در حقیقت برگرفته از مبانی اسلامی و منطبق با قرآن است.

حجت الاسلام سعادت تصریح کرد: در آموزه های دینی به بانوان تنها به عنوان یک ابزار و از نظر ماهیت جنسی نگاه نمی شود، بلکه در منظر قرآن، ارزش و شرافت انسان ها با تقوا و میزان دینداری آنان محک زده می شود نه نوع جنسیت و شاهد هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به یک زن مسلمان این گونه شد و بانوان ما در تمامی عرصه ها حضوری پررنگ داشته و دارند.

وی عنوان کرد: فهم و درک بانوان ایران اسلامی از آنجا که برگرفته از آموزه های قرآنی است، زمینه ساز تربیت فرزندانی اصلح شده است، تا جایی که شاهد حضور جوانمردانی هستیم که چه در جبهه های جنگ و چه در پاسداری از حریم انقلاب به عنوان مدافعان حرم و حافظان مرزهای کشور از جان و مال خود می گذرند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تویسرکان اظهار کرد: اگر نبود آن فداکاری ها، از خودگذشتگی ها و ایثار مادران و همسران شهدا، چنین فرزندانی با غیرت دینی پرورش نمی یافت و بی تردید انقلاب اسلامی هویت زن واقعی را به او بخشید.

حجت الاسلام سعادت در ادامه به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در 39 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات و پیشرفت های گسترده در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی بودیم و امروز جوانان انقلابی ما با توکل به خدا و تکیه بر اعتقادات و ایمان راسخ خود، بر روزی زانوان خود ایستاده و با تکیه بر داشته های داخلی موفقیت های چشم گیری به دست آورده اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان 9 تا 18 سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در 6 موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی)خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون،نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون(هویت اجتماعی)ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی)تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی)تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی)درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون 

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد.

جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است