Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه معتقد هستیم دولت نباید در پروژه‌هایی که مردم توان اجرای آن رادارند مداخله کند، گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده به 6 درصد به‌زودی شاهد توسعه رونق در بازار مسکن خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی بابیان اینکه برنامه دولت توانمند کردن مردم در این بافت‌ها است، گفت: تمام این پروژه توسط مردم انجام می‌شود و قرار نیست هیچ صفی برای ورود به این پروژه تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در این برنامه هیچ اقدام مستقیمی از سوی دولت انجام نمی‌شود، گفت: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم ازاین‌رو در همان ابتدای دولت یازدهم، اقدام به تأسیس صندوق پس‌انداز یکم کردیم و افرادی که در این صندوق پس‌انداز کنند می‌توانند تا ۷ برابر میزان پس‌انداز خود تسهیلات دریافت کنند.

وی از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت: نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بافت فرسوده ۸ درصد است که این نرخ برای خرید واحد‌های نوسازی شده به شش درصد کاهش پیدا می‌کند.

آخوندی تأکید کرد: در شرایطی که نرخ تسهیلات در بازار بالای ۲۰ درصد است نرخ سود 6 درصدی این وام‌ها برای مردم نرخ بسیار پایینی محسوب می‌شود و این تسهیلات هم در اختیار تولیدکنندگان و هم در اختیار خریداران مسکن در بافت فرسوده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن برای زوج‌ها در تهران ۱۶۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان و در بقیه شهر‌ها ۸۰ میلیون تومان است که اگر این سقف تسهیلات با تصمیم شورای پول و اعتبار تغییر کند می‌تواند جذابیت بیشتری برای زوج‌ها داشته باشد و استقبال از آن افزایش خواهد یافت.

آخوندی افزود: در کنار کاهش نرخ سود وام‌ها به 6درصد میزان اقساط تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوج‌ها هم کاهش پیدا می‌کند بنابراین پرداخت آن برای زوج‌ها قابل‌قبول‌تر است.

آخوندی با اشاره به اینکه شش میلیون خانوار شهری در محلات بافت فرسوده زندگی می‌کنند گفت: طرح، نقشه و معماری واحد‌هایی که در بافت فرسوده تولید می‌شوند بسیار مهم است این پروژه می‌توانند بازگشتی باشد به معماری اصیل ایرانی و هویت ایران‌شهری که به دوره همبستگی و پشتیبانی مردم از یکدیگر در محلات برمی‌گردد.

پیش‌ازاین حسن روحانی رئیس‌جمهور گفته بود:  به هر ساکن بافت فرسوده، مسکنی با 20 درصد زیربنای بیشتر تحویل می‌شود و بایستی ساخت و ساز آن در اختیار مردم و شرکت‌های خصوصی باشد و دولت در این حوزه وظیفه حمایت و پشتیبانی دارد.

و همچنین بهروز جانی پور عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در یادداشتی از موانع توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار نوشته بود که می‌توانید از اینجا بخوانید.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شعاعی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی عمدتا دو رویکرد در کشور داریم که یکی از این رویکردها، رویکرد رایجی است که از طرف ستاد شرکت بازآفرینی نیز با هدف ایجاد مشوق لازم برای ساخت و تجدید بنای بافت‌های فرسوده پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد این امر نیز آن است که هم بحث خدمات و هم بحث مخاطرات در آن دیده شود.

وی بابیان اینکه خروجی این رویکرد این است که به صورت کلی یا موضعی طرح‌هایی در این بافت‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بستر زیرساختی موجود در این بافت‌ها وجود دارد اقبال بر این است که از بستر‌های موجود استفاده شود، اما چون زیرساخت‌ها عمر زیادی دارند مشکلاتی در آنها خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری یک بخش مربوط به بافت فرسوده و یک بخش مربوط به بافت ناکارآمد است، افزود: در این زمینه باید تفکیک قائل شویم، زیرا بافت‌های ناکارآمد معمولا بافت‌هایی است که به لحاظ تفکیک و زندگی از دست حکمران خارج بوده و در طول ادوار گذشته سر و شکل گرفته است و معمولا محلاتی که به زورآباد‌ها معروف هستند این شکلی بوده‌اند.

شعاعی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده نیز بافت‌هایی را شامل می‌شود که به لحاظ سابقه شهری در شهر‌های مختلف سابقه زیادی از زندگی در آن جا وجود دارد، گفت: عمر زیادی از بافت‌های فرسوده گذشته و معمولا در مراکز شهر قرار دارند و بافت‌هایی هستند که مردم شهر یک قرابت و یک همزاد پنداری با آن دارند.

وی با توضیح اینکه در بافت‌های فرسوده یک رویکرد این است که این بافت‌ها را با ضوابط و مسائل شهرسازی به روز کنیم، افزود: رویکرد‌های جدیدی که در کشور در حال اتفاق افتادن است توسعه گردشگری در این مناطق با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها است که اگر درست اجرایی شود از طرح‌های بسیار خوب است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه درباره بافت‌های ناکارآمد مسائل مختلفی طرح موضوع می‌شود، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به بحث‌هایی نظیر توانمندسازی و جابه‌جایی اشاره کرد که در مورد این بافت‌ها بررسی و مطالعات دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است و همچنین طرح‌هایی که آماده می‌شود حتما باید یک سیستم کارگزاری حتی در بافت‌های فرسوده نیز مستقر باشد، زیرا بخش‌های دولتی معمولا توان و فرصت کافی برای راهبری با تمام جزئیات نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!