Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدجعفر پروانیان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، درباره نقش و جایگاه قرآن در انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «انقلاب ما انفجار نور بود»، اظهار کرد: این انفجار نور باعث ایجاد اخلاق قرآنی نه تنها در سطح جامعه ایران، بلکه در سطح دنیا شد و اگر اکنون می‌بینیم مردم در همه جای دنیا در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند، به برکت این انفجار نور قرآنی بود که در ایران اسلامی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب را باید قدر بدانیم، شهیدانی مانند شهید پروانیان‌ها که قبل از انقلاب شهید قرآنی شدند که این خود متاثر از همان انفجار نور بود. امام خمینی در سال 42 به شاه گفتند: سربازان من اکنون در گهواره‌ها هستند. جالب این است که عاملان انقلاب دقیقا همان جوان‌هایی بودند که در دامان قرآن تربیت شدند و این انقلاب به برکت رشادت‌ و توانمندی زحمات خالصانه قرآنیانی بود که برای آن بسترسازی کردند.
پروانیان خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز روند حرکت‌ها عمدتا براساس اخلاق قرآنی بوده است؛ امام خمینی و مقام معظم رهبری همواره بر فرهنگ قرآن و تسلط آن در جامعه و عمل به احکام آن تاکید داشته و دارند. پیامبر (ص) می‌فرمایند: «هرگاه در دوره آخرالزمان فتنه‌ها همچون ابرهای تیره و تار به سراغ شما آمد به قرآن تمسک کنید». این مطلب دقیقا در حال حاضر حادث و اثرگذار است.
مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، قرآن و عترت اصفهان افزود: اگر مسئولین نظام در حول محورهای قرآن و تفکرات قرآنی تلاش و حرکت کنند، موفق خواهیم شد، ولی اگر از قرآن فاصله گرفتند، مشکلات‌مان بیشتر می‌شود. دشمن ترس چندانی از تجهیزات و قدرت نظامی ما ندارد، بلکه آنچه موجب هراس او می‌شود ایمان درونی خانواده‌های قرآنی ماست.
پروانیان تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه مسلط نشود، موجب بدبختی ما خواهد شد، مانند تمام کشورهایی که اکنون درگیر جنگ هستند. یقینا هرکس عمل صالح انجام دهد خداوند او را بزرگ می‌کند. ملت ایران هم به خاطر عمل به قرآن چنین بزرگ و با عزت شده‌اند. نماینده‌ای در مجلس سنای انگلستان گفته تا این قرآن در میان ایرانیان حاکم است، ما نمی‌توانیم سیاست‌های استکباری خودمان را در میان آنها ترویج دهیم.

عزتمندی نظام در پرتو قرآن حاصل می‌شود

وی در خصوص وضعیت قرآن در جامعه قبل از انقلاب و بعد از آن، اضافه کرد: بعد از انقلاب به برکت فرامین خردمندانه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به قرآن، فرهنگ قرآنی قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست. این فرهنگ قرآنی حاصل کار موسسات و مجموعه‌هایی است که در این زمینه تلاش بسیاری داشتند. حال اگر این فرهنگ قرآنی رواج پیدا کند، موجب عزتمندی نظام خواهد شد.

 مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، قرآن و عترت اصفهان گفت: اکنون هیج بودجه قرآنی در مجلس برای فعالیت‌های قرآنی ما تصویب نشده که این آینده خوبی را برای فعالیت‌های قرآنی رقم نمی‌زند.
پروانیان تصریح کرد: اکنون در مسائل فرهنگی، موازی کاری‌های زیادی انجام می‌شود، پیشنهاد من این است که تشکیل اتاق اندیشه ورزی را طبق فرمایش مقام معظم رهبری در اولویت خودمان قرار دهیم و موازی کاری‌های موسسات قرآنی را کنار بگذاریم و همه آنها را باهم تجمیع کنیم و همه باهم یک هدف مشترک و برنامه ریزی‌ طولانی مدت داشته باشیم.
وی با طرح این سوال که چرا ما اکنون دورنمای صدساله قرآنی ایران نمی‌دانیم؟ گفت: علت این امر دست‌های پنهان در این ماجراست که آن را باز نمی‌کنم. اگر این موازی کاری‌ها رفع شود، باعث ایجاد برکت و توسعه فرهنگ قرآنی خواهد شد. باعث خوشحالی است که اداره اوقاف و وزارت ارشاد برای آزمون حفظ تجمیع شده‌اند که اگر سازمان تبلیغات و متولیان قرآنی هم وارد این قضیه شوند و همه در یک مسیر و برای یک هدف حرکت کنند، هم هم‌افزایی شده و بیت‌المال نیز هدر نمی‌رود، در واقع با این رویکرد هیچ موازی‌کاری صورت نمی‌گیرد و دورنمای فعالیت‌های قرآنی نیز محقق می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد

فرشاد مهدی‌پور گفت: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در نبرد با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون شهیدان دو کشوری بوده که بهم آمیخته است.

به گزارش ایسنا، فرشاد مهدی‌پور، رییس هیات ایرانی در دیدار با استاندار کربلا با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات سابقه درخشانی دارند و همکاری آن‌ها بی‌نظیر است، گفت: مساله مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی صورت بگیرد. باید تلاش کنیم عشق به امام حسین در جهان هر روز گسترش یابد. خوب نیست و دور از شآن است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. هستند کسانی که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک دو کشور را برهم بزنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در نبرد با تروریسم داشتند. امنیت امروز مرهون خون شهیدان دو کشوری است که بهم آمیخته است.

همچنین در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا، گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: دو مشکل بزرگ داریم؛ اول جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم القای ناامیدی برای دو کشور است و می خواهند القا کنند که ایران و عراق نمی توانند پیشرفت کنند. برای همین نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم. زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

استاندار کربلا عنوان کرد: هر پیشرفتی که در این دو کشور اتفاق می‌افتد باید بازتاب جهانی داشته باشد. دشمنان حتی از داخل می‌خواهند به روابط دو کشور ضربه بزنند.

وی در خاتمه عنوان کرد: حتما باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان دو کشور اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی