Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@00:14:19 GMT

وزیر امور خارجه ازبکستان امروز به تهران می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۵۷۰۲

وزیر امور خارجه ازبکستان امروز به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه ازبکستان در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش فارس، در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان امروز شنبه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند.

وزیر امور خارجه ازبکستان پس از دیدار با مقامات ارشد ایران به هند و پاکستان نیز سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، طبق برنامه کامل اف در این سفر با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند و «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

کامل اف همچنین در این سفر با همتایان ایرانی، هندی و پاکستانی خود مسائل مهم منطقه از جمله امنیت و مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار خواهند داد.

طرفین همچنین ابعاد عملی برگزاری همایش بین المللی «روند صلح آمیز، همکاری در زمینه امنیت و همکاری‌های منطقه‌ای» در شهر «تاشکند» را نیز مورد بررسی قرار خواهند کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت: از عضویت رسمی کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گلوبال تایمز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنج‌شنبه پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: درگیری اسرائیل و فلسطین باعث یک فاجعه انسانی شده است و در این میان دولت چین خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط و ایجاد مکانیسم کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر است.

هفته گذشته نیز مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این خبر را در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره موضع چین نسبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل بیان کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً به شکل رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در این سازمان شد. این درخواست اولین بار سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود.

مائو نینگ گفت: حمله اسرائیل به غزه و بحران انسانی شدید ناشی از آن باری دیگر یادآوری می‌کند که تنها راه پایان دادن به دور باطل این درگیری‌ها، اجرای کامل راه‌حل دو ملتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و جبران این بی عدالتی تاریخی است که فلسطینیان مدت‌ها متحمل آن بوده‌اند.

کد خبر 745712

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود