Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:36:59 GMT

۶۴۰ هکتار بافت فرسوده ساری بازآفرینی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۵۹۹۵

۶۴۰ هکتار بافت فرسوده ساری بازآفرینی می شود

ساری - فرماندار ساری گفت: طرح بازآفرینی شهری به عنوان بزرگترین برنامه توسعه شهری در ۶۴۰ هکتار بافت فرسوده ساری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید حسین زادگان صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با بیان اینکه برنامه‌ بازآفرینی شهری به ‌عنوان بزرگترین برنامه‌ توسعه‌ی شهری تاریخ ایران محسوب می شود، گفت: بافت فرسوده ساری در پنج پهنه تقسیم شده است و طرح ویژه ای در خیابان قارن بعنوان پیاده راه جهت زیباسازی و بهسازی این خیابان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زادگان در توضیح پهنه های بافت فرسوده ساری اظهار داشت:۶۴۱هکتار بافت فرسوده شهری،  ۷۱هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۹ هکتار بافت ناهمگون، ۵۱۸ هکتار روستاهای الحاق به شهر و ۱۳۴ هکتار بافت تاریخی در این پنج پهنه قرار دارد.

وی بااشاره به شناسایی محله های تحت پوشش برای اجرای این طرح گفت: دولت براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری کار مردم به مردم و سیاست رئیس جمهور مبنی بر فعال‌سازی بخش خصوصی تلاش می کند تا در این ارتباط برنامه‌ریزی و فراهم‌آوری بستر کار برای ساکنان، تسهیل‌گران، توسعه‌گران و سازندگان را ایجاد کند.

حسین زادگان با بیان اینکه اجرای این طرح در دو برنامه‌ی پنج‌ساله در سطح ملی تقسیم شده‌است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی این طرح را در قالب پنج برنامه شامل توسعه امکانات و خدمات روبنایی، ارتقای زیرساخت‌ها، به‌سازی و ارتقای فضاهای شهری، تهیه طرح‌های بازآفرینی محله‌ها و ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی در مقیاس شهری و محله‌ای تنظیم کرده‌ است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی در قالب ستاد ملی بازآفرینی شهری که در استان به ریاست استاندار و در سطح ملی به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است، تامین اعتبار آن با استفاده از بودجه فعلی دستگاه های اجرایی، تسهیلات صندوق یکم بانک مسکن، شهرداریها و سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت خواهد پذیرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده