Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماس اعلام کرده است که رئیس دفتر سیاسی این جنبش با هدف تشکیل جبهه‌ای عربی و منطقه‌ای علیه تصمیم ترامپ ضد بیت‌المقدس به مصر سفر کرد. ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که هدف از سفر هیئت رهبران این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به مصر، تشکیل و ایجاد جبهه عربی برای مقابله با تصمیمات آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مشیر مصری» در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در حاشیه تجمع اعلام وفاداری به شهید «احمد نصر جرار» در شهر غزه خاطر نشان کرد که حماس سعی در تقویت روابط با تمامی کشورهای عربی و اسلامی و به ویژه مصر را دارد تا زمینه تشکیل جبهه حمایت از مساله فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین فراهم گردد.

وی همچنین سفر هیات حماس به مصر را اقدامی در راستای روابط دوجانبه حماس با برادران مصری عنوان کرد و خاطر نشان ساخت که کشورهای عربی و در رأس آن‌ها مصر باید در مسئولیت‌پذیری‌شان در زمینه تقویت ارکان پایداری و ثبات ملت فلسطین و پایان محاصره و نیز تشکیل جبهه عربی برای مقابله با تصمیم ترامپ تغییراتی ایجاد کنند.

مصری تصریح کرد که محور دیدارهای هیئت حماس با مسئولان مصری، بررسی وضعیت آشتی ملی و رایزنی درباره اوضاع فلسطین و نیز بررسی روابط دوجانبه حماس و مصر است.

وی با تاکید بر اینکه «قطار آشتی ملی به راه افتاده است و راه بازگشتی ندارد» خواستار عمل تمامی طرف‌ها به مسئولیت‌های خود در عرصه میدانی و عملی شد و گفت: مساله فلسطین امروز چالش‌های بزرگی را به ویژه در زمینه تصمیمات آمریکا در قبال قدس پشت سر گذاشته است».

گفتنی است که هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز جمعه راهی قاهره ـ پایتخت مصر ـ شد. فوزی برهوم سخنگوی حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که «هیاتی از رهبران حماس شامل؛ اسماعیل هنیه، خلیل حیه، روحی مشتهی و فتحی حماد برای دیدار و گفتگو با مقامات مصری راهی قاهره شد».

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,88,90,1115/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مصر اسرائیل اخبار "فلسطین" حماس

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟

منابع فلسطینی امروز سه شنبه نتایج نشستی را که در آن جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و فتح در پکن پایتخت چین گرد هم آمدند، فاش کردند.

براساس گزارش المیادین، این منابع تایید کردند که دو جنبش بر وحدت موضع فلسطین در خصوص جنگ غزه توافق کردند و بر اهمیت توقف جنگ نسل کشی و خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار تاکید کردند.

در این راستا نیز، دو طرف فلسطینی توافق کردند تا  همکاری ملی مشترک برای رساندن کمک‌های فوری و کمک‌رسانی به نوار غزه و هماهنگی با مقامات مربوطه در غزه  و همچنین تشکیل کمیته مشترک دوجانبه در قاهره برای هماهنگی و پیگیری بالا در مذاکرات را داشته باشند.

در این نشست همچنین هماهنگی مواضع و تلاش‌های دو جنبش درخصوص کرانه باختری و قدس اشغالی برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان به روستا‌ها و شهرهای فلسطینی و همچنین حملات نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی تعیین شد. فتح و حماس بر اولویت قرار دادن موضوع اسرا و ضرورت حفظ حقوق و حمایت از آنان در این مرحله سخت که در معرض هولناک‌ترین شکنجه‌ها و آزار‌ها در داخل زندان‌های اسرائیل قرار دارند، تاکید کردند.

منابعی که در این جلسه حضور داشتند، گزارش دادند که حماس و فتح بر ضرورت اتحاد و پایان دادن به اختلافات خود، در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین با حضور تمامی نیرو‌ها و جناح‌های فلسطینی در آن بر اساس توافقات قبلی در این سازمان تاکید کردند. 

دو طرف بر اهمیت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و اجماع ملی در حین یا پس از جنگ رژیم صهیونیستی، که مأموریت آن انجام وظایف فنی و اداری خود در امداد رسانی، رفع آثار تجاوز و بازسازی غزه است، اشاره کردند.

وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در رابطه با سفر نمایندگان جنبش حماس و جنبش فتح به پکن، گفته بود که پکن همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین، آشتی و گسترش وحدت ملی میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهد کرد. چین به لحاظ تاریخی با آرمان فلسطین همراه بوده و از راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیلی‌ها- فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی