Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:52:06 GMT

نگاه گروه «دوران» به  بازار جهانی فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۶۲۸۵

نگاه گروه «دوران» به  بازار جهانی فناوری اطلاعات

مدیرعامل شرکت داده‌پردازان دوران، با تاکید بر توانمندی شرکت‌های ایرانی در حوزه تولید و پشتیبانی نرم‌افزار، از تلاش گروه شرکت‌های کامپیوتری «دوران» به حضور و فعالیت در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، علیرضا عابدی‌نژاد مدیرعامل شرکت داده‌ پردازان دوران، با اشاره به نقطه آغاز فعالیت‌های این شرکت در سال ۱۳۷۸ گفت: به عنوان یک فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، کار این شرکت را با یک نفر دیگر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدها در مقطعی یک نفر دیگر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به ما اضافه شد و بعد از مدتی از جمع ما کنار رفت، ولی نهایتا وضعیت این شرکت را به شرایط کنونی رساندیم که یکی از شرکت‌های بسیار فعال و پویای حوزه نرم‌افزار کشور است و بیش از ۴۵۰ نفر پرسنل تخصصی از مهندسان نرم‌افزار و شبکه و دیگر تخصص‌های آی‌تی در آن شاغل هستند.

وی با بیان اینکه آغاز هر کسب‌وکار موفق نیازمند توجه به نیازهای بازار است، افزود: در مقطعی که ما فعالیت خود را استارت زدیم بحث اینترنت بسیار داغ بود و استفاده از اینترنت در حال گسترش بود. شرکت‌های ISP یکی بعد از دیگری شکل می‌گرفتند و این شرکت‌ها برای مدیریت امور مالی خود به نرم‌افزارهای اکانتینگ نیاز داشتند. بر این اساس ما  به درستی این نیاز را تشخیص دادیم و نرم‌افزار اکانتینگ برای آی‌اس‌پی‌ها تولید کردیم که خوشبختانه استقبال خیلی خوبی هم از این محصول شد، به نحوی که در سه - چهار سال اولی که این محصول به بازار آمد تقریبا اصلی‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای اینچنینی در کشور ما بودیم و شاید بالای ۶۰ درصد آی‌اس‌پی‌های  کشور از نرم‌افزار ما استفاده می‌کردند.

عبدی‌نژاد با بیان اینکه این موفقیت به شرکت داده پردازان دوران کمک کرد فعالیت‌های خود را گسترش دهد، اظهار کرد: در سال‌های بعد چند حوزه جدید به فعالیت‌های خود اضافه کردیم؛ حوزه نرم‌افزارهای پورتال، حوزه نرم‌افزارهای شبکه و امنیت؛ تولید کردن سیستم‌های فایروال و امنیتی، و نهایتا حوزهERP سیستم‌ها. خوشبختانه در تمامی این موارد موفقیت‌های خیلی خوبی داشتیم. طی نزدیک به ۱۸سالی که ما فعالیت کردیم می‌توان گفت بالای ۸۰ درصد سازمان‌هایی که در کشور ما  کار می‌کنند به نوعی از خدمات و محصولات «دوران» استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت داده پردازان دوران ادامه داد: در حوزه شبکه و امنیت پروژه‌های بزرگ در ابعاد ملی اجرا کردیم و مفتخریم پروژه‌هایی اجرا کردیم که برای نگهداری امنیت سازمان‌های حساس و امنیتی کشور لازم بوده است. همچنین در حوزه پورتال بسیاری از سایت‌های حساس مثل سایت شرکت پست، سایت شرکت‌های نفتی و سایت برخی وزارتخانه‌ها، توسط مجموعه ما اجرا شده است.

عابدی نژاد در تشریح مزیت رقابتی مجموعه شرکت‌های دوران توضیح داد: مزیت رقابتی را می‌توان در دو حوزه تعریف کرد؛ یکی این که خود شرکت چه مزیتی نسبت به رقبا دارد و دیگری این که محصولات شرکت چه مزیتی نسبت به محصولات مشابه دارند. در مورد خود شرکت، مزیت ما کامل و جامع بودن سبد محصولاتمان است به نحوی که ما برای هر یک از نیازهای سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف نرم‌افزار و فناوری اطلاعات محصولی کارآمد داریم. سازمان‌ها اغلب این مشکل را دارند  که از نظر نیازهای نرم‌افزاری‌شان، با اکوسیستم‌های جزیره‌ای مواجه هستند که جامعیت ندارند ولی ما این مشکل را در سبد محصولاتمان نداریم و طیف وسیعی از محصولات نرم‌افزاری یکپارچه را پوشش داده‌ایم.

وی افزود از نظر محصول نیز هر محصول ما مزیت منحصربه‌فرد خودش را دارد، مثلا در حوزه سیستم‌های مالی و اداری و ERPسیستم‌ها، ما از تکنولوژی جاوا استفاده کرده‌ایم و این سیستم‌ها وابستگی به سیستم عامل مشخصی ندارند، که این خودش  مزیت رقابتی مهمی برای محصول ما به شمار می‌رود و از این دست مثال‌ها در محصولات مختلف ما بسیار است. همچنین در حوزه سیستم‌های امنیتی یکی از مهم‌ترین مزایای رقابتی ما پرفرمنس بالای سیستم‌های دوران است که از این نظر محصولات امنیتی دوران در رده محصولات طراز اول جهانی قرار می‌گیرد.

عابدی‌نژاد در مورد فعالیت‌های توسعه شرکت نیز چنین توضیح داد: فعالیت‌های توسعه‌ای ما شامل تاسیس سه شرکت زیرمجموعه شرکت اصلی به نام‌های «شرکت نوآوران ارتباطات دوران» و  «شرکت خبره پردازان دوران» که به ترتیب در سال‌های ۸۴ و ۸۶ تاسیس شدند و اخیرا نیز شرکت «ایده فناوران دوران» را تاسیس کردیم. «شرکت نوآوران ارتباطات دوران» برای تمرکز در زمینه خدمات و تامین تجهیزات در حوزه‌های امنیت و فعال است و «شرکت خبره پردازان دوران» هم در زمینه سیستم‌های مالی- اداری خاص صنایع فعالیت می‌کند و خوشبختانه هر دو شرکت موفق هستند و بسیاری از سازمان‌ها از محصولات این دو شرکت استفاده می‌کنند. شرکت ایده فناوران دوران هم در زمینه تولید محصولات جدید حوزه شبکه و امنیت با رویکرد جهانی‌سازی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت داده پردازان دوران در تشریح چشم‌انداز پیش‌روی این مجموعه اظهارکرد: در حوزه بازار داخلی به دنبال سهم بازار بیشتر و افزایش درصد نفوذ خود در بازار هستیم و محصولات متنوعی را با رصد نیازهای بازار فناوری اطلاعات و نرم‌افزار کشور تولید کرده ایم یا در دست تولید داریم که این هدف را محقق می‌کند. نکته‌ای که بر آن تاکید داریم این است که  بازارهای خارجی را نیز به روی محصولاتمان باز کنیم. این توانمندی در مجموعه ما وجود دارد و در مقطعی نیز تعامل خوبی با شرکت‌های آلمانی شکل دادیم که تحریم و تنش‌های سیاسی این موقعیت را تضعیف کرد، اما امیدواریم در سایه خلاقیت و تخصص جوانانی که سرمایه‌های این مجموعه هستند، بازارهای خارجی کشورهای همسایه و حتی بازارهای اروپایی را به روی محصولات خود بازکنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی

احسان تفضلی مدیر فروش یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: شرکت ما به عنوان بزرگترین طراح و تولیدکننده مبدل‌های انرژی الکتریکی در ایران فعالیت می‌کند. سیستم‌های تغذیه‌ مخابراتی، ماژول‌های مبدل انرژی التریکی، انرژی تجدیدپذیر، بهینه سازی مصرف انرژی، باتری و کابینت باتری از محصولات مهم این شرکت دانش بنیان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه مهندسی الکترونیک، طراحی وساخت تجهیزات مبدل انرژی از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: در حال حاضر با داشتن ۹۰۰ پرسنل به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

تفضلی درباره کاربرد این مبدل در صنایع مختلف گفت: این مبدل‌ها در صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها، نفت و گاز، صداسیما صنایع ریلی و نیروگاه‌ها و در قسمت مخابراتی تجهیزات تغذیه‌ای کاربرد دارد.

وی در ادامه درباره مزایای این محصولات نسبت به نمونه خارجی ادامه داد: در دسترس بودن محصولات برای مصرف‌کننده نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و سفارشی‌سازی محصولات از جمله مزایای استفاده از این محصولات دانش‌بنیان داخلی است. از سوی دیگر با ایجاد فضای نوآورانه توانسته‌ایم با محصولات خارجی رقابت کنیم و موجب صرفه جویی ارزی شویم. 

تفضلی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در این شرکت دانش‌بنیان از دیگر مزایای مهم این شرکت دانش بنیان رتبه یک است که توانسته با به‌کارگیری ۹۰۰ نفر از جوانان فعال این حوزه گام بلندی در جهت رشد و ارتقاء کشور بردارد.

وی در ادامه با اشاره به پررنگ شدن استفاده از هوش مصنوعی در صنایع افزود: ما نیز از این فناوری دور نمانده‌ایم و سعی کردیم بتوانیم محصولات خود را در این  ارتقاء دهیم. بنابراین در زمینه مدیریت انرژی محصولاتی ارائه کردیم که در مرحله تولید تا انتقال و مصرف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی بازدهی سیستم‌ها را افزایش می‌دهد.

تفضلی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه بشر مدیریت مصرف انرژی است بیان کرد: در حوزه فناوری بهینه‌سازی و ذخیره انرژی در حوزه منابع تجدیدپذیر که هر کدام سند راهبردی دارد و مشخص شده است که تا سال۲۰۳۰ به چه نقطه‌ای باید برسیم تا در حوزه فناورانه یونیکورن فعال حوزه انرژی و انتخاب اول مشتریان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • جدایی اپل از گوگل چقدر جدی است؟/دشواری‌های انحصارشکنی در بازار فناوری