Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی جان صادق پور در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: طرح های متعددی در زمینه تجهیز و بازسازی خطوط آب و فاضلاب استان قم صورت گرفته است و مردم بسیاری از مناطق شهر قم امروز به آسانی می توانند به شبکه اصلی فاضلاب شهر متصل شوند.

وی همچنین در مورد تلاش های صورت گرفته برای رساندن آب سالم و بهداشتی به استان قم، بیان کرد: هم اکنون چهار منبع آبی در اختیار مردم قم قرار گرفته است که یکی از آنها طرح آبرسانی از سد کوچری است؛ با اجرای این طرح آب مورد نیاز با خطوط انتقال آب به وسعت 300 کیلومتر در اختیار مردم قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر ایجاد صدها کیلومتر خط لوله، اقدام های فنی و کارشناسی بسیاری توسط جوانان متخصص این سرزمین صورت گرفت تا مردم استان قم بتوانند از منابع آبی پایدار برخوردار باشند.

صادق پور گفت: سالانه بیش از 110 میلیون متر مکعب آب بهداشتی و سالم جهت مصرف شهروندان در اختیار مردم قم قرار می گیرد که لازم است در این زمینه صرفه جویی های لازم به عمل آید.

وی با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی سامانه 122 به مشکل های مردم در بخش آب و فاضلاب، بیان کرد: برای پایدار سازی خدمات آب و فاضلاب در شهر قم، از سیستم های هوشمند رصد و کنترل جریان آب استفاده می شود و تمام اتفاق ها در این بخش به صورت برخط مورد بررسی و دقت نظر قرار می گیرد تا آب مورد استفاده مردم از شاخص های کیفی مطلوب برخوردار باشد.

وی ادامه داد: رقم قبض هایی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد بسیار پایین تر از هزینه واقعی و قیمت تمام شده آب در قم است و ما انتظار داریم میزان آب مصرفی مردم در قم کمتر از 70 لیتر در شبانه روز باشد نه 150 لیتر، که بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تمام تجهیزات مورد نیاز بخش آب و فاضلاب استان از محل تولیدهای داخلی و با استفاده از توانمندی جوانان ایرانی، تامین می شود.

وی بیان کرد: احداث بزرگترین نیروگاه برق آبی کشور با توان تولید سه مگاوات برق، تکمیل سیستم های پایش و اندازه گیری تولید آب و جلوگیری کننده از هدر رفت آن و همچنین استفاده از نیروی خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز بخش آب و فاضلاب از جمله اقدام هایی است که بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب استان به اجرا درمی آید.

طرح رقابت در خدمت که در سال های اخیر به منظور استمرار ارتباط مسئولان با مردم در مصلای نماز جمعه برگزار می شود امروز با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان قم در مصلای قدس و پاسخگویی آنان به مسائل مردم در این بخش برگزار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، تحقق مدیریت مصرف انرژی را در گرو حرکت به سمت هوشمندسازی این عرصه عنوان کرد و گفت: متأسفانه همه ساختارها و فرآیندها در کشور به صورت غیربهره‌ور در کشور شکل گرفته است.

وی یکی از دلایل اصلی در غیر بهره‌ور بودن ساختارها و فرآیندها را که به قبل از انقلاب برمی‌گردد، ناشی از متکی بودن به اقتصاد نفت عنوان کرد و افزود: یکی از عرصه‌هایی که باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند، بحث توزیع برق است؛ چرا که این رویکرد منجر به مدیریت مصرف در حوزه انرژی خواهد شد.

دبیر علمی این کنفرانس نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر در این کنفرانس بین‌المللی شرکت کردند، یادآور شد: ۲۷۹ مقاله در این کنفرانس پذیرش شد که داوری این تعداد مقاله را ۵۷۰ داور از سراسر کشور بر عهده داشتند.

علی ابدالی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله برتر فارسی در دو ژورنال و ۱۰ مقاله برتر انگلیسی نیز با داوری مجدد به چاپ خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در کل ۸۲۱ مقاله به این کنفرانس ارسال شد که افزایش ۹ درصدی داشت.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094163

دیگر خبرها

  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی