Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری، گفت:مقرر شده که هیئت های تسویه شکل بگیرد که یکی از آنها هیئت تسویه قانونی است که هیئت موسس دارد و دیگری هیئت تسویه ای که از سوی دولت و قوه قضاییه باید برای تسریع در کارها تشکیل شود که به این منظور نمایندگانی از وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و بانک مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه وزیر اطلاعات نیز حضور داشت، افزود: مقررشد وزیر اطلاعات درباره اموالی که باید شناسایی شود و اموالی که چند مرتبه منتقل شده نیروهای ویژه تری تعیین و انتخاب کند.

پزشکیان ادامه داد: همچنین در نشست اخیر مقرر شد که بین وزارت اطلاعات و قوه قضاییه هماهنگی و همکاری ایجاد شود، تا اموالی که در روند سپرده گذاری توسط موسسه زمین و ملک خریداری شده شناسایی شود تا حق و حقوق سپرده گذاران ضایع نشود و سپرده هایشان بازگردد.
وی با بیان اینکه براساس گفته بانک مرکزی مراکزی برای پاسخگویی به سپرده گذاران تعیین شده است، یادآور شد: این مراکز  از سوی بانک مرکزی مشخص شده تا افرادی که سپرده های بیش از 200 میلیون دارند و یا افرادی که سپرده های خود را دریافت نکرده اند به این مراکز مراجعه کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از تصمیمات مهم دیگر در نشست اخیر سران سه قوه، تصریح کرد: درباره سپرده گذاران شرکت تعاونی اعتباری ولیعصر(عج) رباط کریم و بهارستان مقرر شد که سپرده های آنها تا 50 میلیون تومان پرداخت شود و اموال این موسسه نیز شناسایی شود تا بتوان تا سقف 100 میلیون تومان به آنها پرداخت کرد.

مراکز پاسخگویی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، پیشتر به خانه ملت گفته بود که براساس اعلام بانک مرکزی مراکز زیر برای پاسخگویی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز اعلام شده است.

بانک تجارت پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی البرز ایرانیان: (آدرس: خیابان طالقانی- روبروی ساختمان جهاد کشاورزی- شماره تماس ۱۵۵۴)

بانک آینده پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی افضل توس: (آدرس: میدان آرژانتین - خیابان احمد قصیر-خیابان احمدیان «پانزدهم» شماره ۱۵- شماره تماس:۲۷۶۶۳۲۰۰)

موسسه ملل پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی وحدت (آدرس: همت غرب به شرق، شیرازی جنوبی نبش کوچه رضوان ساختمان ملل- شماره تماس: ۴-۴۱۶۳۹۵۵۱)

موسسه کاسپین پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی های منحلّه فرشتگان، امید جلین و برخی تعاونی های دیگر (آدرس: میدان آرژانتین- بلوار بیهقی خیابان دهم -پلاک ۵- شماره تماس ۴۲۷۵۹ «داخلی ۴۰۷ الی ۴۰۵».

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگرکمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب وکار انها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۰همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228564 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز