Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا-استاندار بوشهر در هشتيمن سفر شهرستاني خود به شهرستان دير بعنوان بزرگ ترين بندر صيادي و قطب توليد گوجه فرنگي خارج از فصل کشور سفر کرد.

به گزارش ايرنا، عبدالکريم گراوند در اين سفر از نزديک در جريان مشکلات واحدهاي توليدي اين شهرستان قرار گرفت و همراه با مديران اقتصادي خود براي آنها چاره انديشي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**ديدار استاندار با خانواده شهيده انقلاب
استاندار بوشهر دربدو ورود خود به شهر دير در منزل سمبنر عالي پور شهيده انقلاب حضور يافت و با خانواده اين شهيده ديدار کرد.
استاندار بوشهر در نشست با خانواده اين شهيده گفت: شهرستان دير از ديرباز پايگاه علما و انسان هاي بزرگ در حوزه علم و دين بوده است.
عبدالکريم گراوند افزود: وجود شهيده انقلاب در دير نشان دهنده اين است که در اين خطه زن و مرد در کنار يکديگر در پيروزي انقلاب اسلامي ايران ايفاي نقش کرده اند.
وي افزود: دستاوردهاي امروز انقلاب اسلامي مرهون خون شهيداني است که براي عمران و آباداني اين سامان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
برادر شهيده سمنبر عالي پور نيز گفت: اين شهيده ،رژيم ستمشاهي را نظام کفر دانسته و اعتقاد به اين داشت که در آن برهه از زمان اسلام نياز به ياري دارد.
محمد عالي پور افزود: با همين ديدگاه و اراده راسخ بود که با دهان روزه در راهپيمايي عليه نظام ستمشاهي شرکت کرد که در اين راه به افتخار ارزشمند شهات در راه انقلاب اسلامي نائل آمد.
**حضور استاندار بوشهر در يادمان شهداي گمنان بردستان
استاندار بوشهر با حضور در يادمان شهداي گمنام شهر بردستان با خواندن قرائت فاتحه با آرمان هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس تجديد بيعت و ياد و خاطره آنها را گرامي داشت.
گراوند در اين آئين پنج ميليارد ريال اعتبار براي احداث پارک يادمان شهداي گمنام بردستان اختصاص داد.
شهرستان دير در طول هشت سال جنگ تحميلي 116 شهيد و 480 جانباز تقديم نظام جمهوري اسلامي کرده و پيکر پاک 15 شهيد گمنام نيز تاکنون در اين شهرستان به خاک سپرده شده است.
**بازديد استاندار بوشهر از سه واحد توليدي شهرستان دير
استاندار بوشهر در نخستين بازديد خود به کارخانه توليد رب گوجه فرنگي خياطي رفت.
مديرعامل شرکت توليد رب گوجه فرنگي خياطي گفت: اين شرکت تاکنون موفق به ايجاد 25 شغل مستقيم و 60 شغل غيرمستقيم شده است.
حسين خياطي افزود: اين شرکت متقاضي گرفتن چهار هکتار زمين براي توسعه شرکت و همچنين دريافت مجوز براي بسته بندي رب گوجه هاي توليدي خود است.
وي يادآور شد: رب گوجه هاي اين شرکت اکنون در شهرهاي تبريز و مشهد بازار مناسبي دارد و بسته بندي آن نيز در اين شهرها صورت مي گيرد.
خياطي ادامه داد: در صورت دريافت تسهيلات و تحقق طرح هاي توسعه اي شرکت از جمله خريد سردخانه و راه اندازي واحد بسته بندي ظرفيت اشتغال اين شرکت تا 80 فرصت شغلي مستقيم افزايش مي يابد.
**افتتاح نخستين گلخانه هوشمند استان بوشهر
در ادامه سفر استاندار بوشهر از واحدهاي توليدي شهرستان دير نخستين گلخانه هوشمند استان بوشهر به بهره برداري رسيد.
استاندار بوشهر در آيين افتتاح گلخانه ياد شده گفت: با هدف توسعه مناطق از اجراي طرح هاي توليدي و اشتغال زايي بويژه در حوزه کشاورزي استقبال مي شود.
عبدالکريم گراوند افزود: باتوجه به فاصله نزديک بندر دير به کشورهاي حوزه خليج فارس سرمايه گذاران بايد از اين فرصت براي صادرات محصولات کيفيي به اين کشورها بهره لازم را ببرند.
وي اضافه کرد: همچنين مسئولان براي روان سازي امر صادرات محصولات و فرصت سازي براي توليد محصولات کشاورزي با کيفيت تمام تلاش خود را بکار گيرند.
مديرعامل گلخانه تمام هوشمند بال کبوتري بردخون نيز گفت: اين طرح تمام اتوماتيک و هوشمند گلخانه اي گوجه فرنگي با 13 ميليارد ريال اعتبار احداث شده است.
عبدالرحمان مومني افزود: با افتتاح اين طرح زمينه اشتغال 13 نفر فراهم شده و از هر هکتار آن قابليت برداشت بيش از 300 تن گوجه فرنگي در سال وجود دارد.
وي ادامه داد: درصورت دريافت تسهيلات از آمادگي لازم براي افزايش سطح سطح زيرکشت اين گلخانه به 6 هکتار برخوردار هستيم.
مومني يادآورشد:اکنون سطح زيرکشت اين گلخانه در قالب گلخانه هوشمند يک هکتار و سطح زير کشت داربستي آن نيز نزديک به يک هکتار است.
وي افزود: توليد نشا توسط سيستم هوشمند، امکان کنترل از راه دور و انتقال تصوير، تجهيز شدن به سيستم کنترل اقليم از جمله مزيت هاي اين طرح گلخانه اي است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر نيز گفت: مصرف آب اين گلخانه يک سوم کشت روباز است و ميزان توليد آن نيز در برابر کشت در فضاي باز 10 برابر است.
**شهرستان دير قطب توليد گوجه فرنگي استان بوشهر
محمد تقي منوچهري افزود: در بيش از پنج شهرستان اين استان گوجه فرنگي خارج از فصل توليد مي شود که ميزان برداشت از آنها ساليانه در حدود 600 هزار تن است و بخش عمده اي از آن به مصرف داخلي رسيده و بخش ديگري از آن نيز صادر مي شود.
وي شهرستان دير را از قطب هاي توليد گوجه فرنگي خارج از فصل در کشور خواند و گفت: در 5 هزار و 300 هکتار از اراضي اين شهرستان گوجه فرنگي خارج از فصل کشت شده که تاکنون 150 هزار تن محصول از آن برداشت شده و پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت اين ميزان به 240 هزار تن برسد.
**ديري ها 10 هزار تن گوجه فرنگي توليدي خود را به قطر صادر کردند
منوچهري يادآورشد: امسال تاکنون 10 هزار تن گوجه فرنگي اين شهرستان به کشور قطر صادر شده است.
وي اظهارکرد:امسال تاکنون 60 هزار تن محصول گوجه فرنگي خارج از فصل استان بوشهر به کشورهاي قطر، روسيه، افغانستان و عراق صادر شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر ادامه داد:با اجراي 40 هکتار طرح گلخانه‌اي دراستان بوشهر فضاي اين اراضي از 85 هکتار درسال 1393 اکنون به 125هکتار گلخانه افزايش پيدا کرده است.
وي با اشاره به توليد 30هزار تن محصول گلخانه‌اي و 850ميليون قطعه نشا درگلخانه هاي استان بوشهراظهارکرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي مقرر شده 100 هکتار گلخانه در سطح استان بوشهر اجرا شود.
استاندار بوشهر در سومين بازديد خود به شرکت توليدي ايمن ابزار نگين پارس شرکت توليد کننده دستکش کارگري رفت.
مديرعامل شرکت ايمن ابزار نگين پارس گفت: اين شرکت به منظور تامين مواد اوليه کامل خود نيازمند دريافت تسهيلات است و اکنون باتوجه به تک شيفت بودن فعاليت شرکت 20 نفر کارگر در اين واحد مشغول به فعاليت هستند.
کاظم اندرباي با اشاره به توليد روزانه 15هزارجفت دستکش در شرکت ايمن ابزار نگين پارس افزود: کاهش تعرفه آب پرداختي و همچنين گرفتن چند خط تلفن ثابت از ديگر درخواست هاي اين شرکت است.
وي يادآور شد: دستکش هاي توليدي اين شرکت در داخل و خارج از کشور بازار مصرف دارد و مواد توليدي آن نيز 50 درصد از چين و مابقي از داخل تامين مي شود.
** رويکرد دولت شکوفايي تمامي ظرفيت هاي شهرستان دير
استاندار بوشهر در نشست هاي مشترک ستاد تسهيل و رفع موانع توليد و کارآفرينان شهرستان دير با اشاره به ظرفيت هاي اين شهرستان افزود: شهرستان دير علاوه بر اينکه در حوزه صيد و صيادي و کشاورزي از ظرفيت بالايي برخوردار است در عرصه تجارت دريايي و آبزي‌پروري نيز داراي قابليت‌‌هاي مهمي است.
عبدالکريم توليد گوجه فرنگي خارج از فصل را از ديگر ظرفيت‌هاي شهرستان دير دانست و افزود:براساس اعلام مدير جهاد کشاورزي شهرستان دير تاکنون 150 هزار تن گوجه فرنگي در شهرستان دير برداشت و به بازارهاي داخلي و خارجي صادر شده است.
استاندار بوشهر با تاکيد بر توجه به رفع مشکل توليد و توجه به حل مشکلات صنعت‌گران افزود: توليدکنندگاني که براي رونق اقتصادي سرمايه گذاري کرده‌اند نبايد در زمينه توليد با مشکل روبه‌رو شوند.
** اکنون در ميدان رزم توليد و اقتصاد، جنگي تمام عيار داريم
وي گفت: اکنون در ميدان رزم توليد و اقتصاد جنگي تمام عيار قرار داريم که در اين عرصه مديران بايد همت کنند تا از اين ميدان سرفراز بيرون بياييم.
گراوند افزود: در اين راستا مقابله با فقر، ايجاد اشتغال و رونق توليد سياست اصلي دولت است و مديران بايد در مسير سياست دولت حرکت کنند.
وي اظهارداشت: به بهانه هاي مختلف نبايد سد راه توليد شويم و بدون شک افراد سد راه توليد خدمتي به مردم نمي کنند.
استاندار بوشهر تصريح کرد: همه مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي ملکف به توسعه طرح‌هاي اشتغال‌زايي هستند و در اين راستا موانع توسعه سرمايه‌‌گذاري با مشارکت بيشتر بانک‌ها بايد برداشته شود.
وي با اشاره به اينکه 20 مورد مشکل صنعت‌کاران ديري ارائه شده است افزود: از اين تعداد تاکنون شش مورد آن رفع مشکل شده و تلاش مي‌شود موانع ديگر واحدهاي توليدي و صنعتي با مشارکت دستگاه‌هاي مربوطه برداشته شود.
استاندار بوشهر با تاکيد بر آسيب شناسي براي رفع مشکلات واحدهاي صنعتي بيان کرد: رفتارها در قبال سرمايه گذاري نبايد يک طرفه باشد بلکه مسئولان بايد در قبال سرمايه گذاري بخش خصوصي خدمات رساني‌ها را تسهيل کنند.
گراوند بيان کرد: بايد براي حل مشکلات توليد و اقتصاد مردم به دور تاز تصميم گيري احساسي ، سرعت بخشي صورت گيرد تا آنان دچار مشکل نشوند.
وي بيان کرد: مسئولان بايد در راستاي تحقق مطالبات مردم گام بردارند و به گونه‌اي برخورد نکنند که فعاليت واحدهاي توليدي دچار رکود شود.
نماينده مردم شهرستان هاي دير، کنگان، عسلويه و جم در مجلس شوراي اسلامي نيز که استاندار را در اين سفر همراهي مي کرد گفت: شهرستان دير در عرصه کشاورزي، تجارت دريايي، صنعت پرورش آبزيان و صنايع وابسته به نفت و گاز از قابليت منحصر به فردي برخوردار است.
**زمينه ترغيب سرمايه گذاران بخش خصوصي شهرستان دير فراهم شود
سکينه الماسي با تاکيد بر اين نکته که بيکاري جوانان با اجراي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري برطرف مي‌شود افزود: بايد زمينه ترغيب سرمايه‌گذاران براي فعاليت در اين شهرستان فراهم شود و در اين راستا هيچ بهانه‌اي نبايد مانع توليد و سرمايه گذاري شود.
وي با تاکيد بر مشارکت بيشتر بانک‌ها در توسعه طرح‌هاي اشتغال‌زايي و کارآفريني بيان کرد: با توجه به ظرفيت بالاي مناطق مختلف استان بوشهر براي طرح‌هاي اشتغال‌زايي بانک‌ها نبايد سد راه جوانان براي سرمايه‌گذاري شوند.
الماسي افزود: پرورش ماهي در قفس يکي از ظرفيت‌هاي شهرستان دير است که در اين راستا بايد از اين قابليت با رفع موانع توليد استفاده شود.
وي گفت: سرمايه گذاران و جوانان فعال اقتصادي نبايد پشت درهاي بسته بانک ها معطل بمانند و واحد توليدي خود را تعطيل کنند.
الماسي ادامه داد: اينکه بانک هاي استان بوشهر بگويند سرمايه درگردش نداريم، پذيرفته نيست بلکه آنها ها موظف هستند، سرمايه کافي وارد استان کرده و مشکل دريافت تسهيلات حوزه توليد را برطرف کنند.
نماينده مردم دير، کنگان، عسلويه و جم در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: شهرستان دير در بخش شيلات ظرفيت بالايي دارد و مشکلات مردم بيشتر در اين حوزه است.
وي اضافه کرد: صدور گذرنامه، تجارت، کشاورزي و صيادي از ديگر حوزه هايي است که مردم مشکل دارند و مسئولان بايد اين مشکلات را برطرف کنند.
الماسي بيان کرد: مشکل کار در قانون گذاري نيست بلکه در اجراي قانون است که بايد تلاش را مضاعف کرد تا گره اي از مشکلات مردم برداشته شود.
وي اضافه کرد: چنانچه در حوزه مشکلات فراروي سرمايه گذاران جايي نياز به اصلاح قانون است نمايندگان مجلس حاضر به هر نوع همکاري در اين زمينه هستند.
**انقلاب اسلامي ايران خط بطاني بر پايان وابستگي هاي کشور ايران شد
امام جمعه دير با گراميداشت سي و نهمين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: رژيم ستمشاهي و حاميانش ايران را کشوري وابسته بار آورده و از هر ابزاري براي پسرفت و عقب ماندگي آن استفاده کردند که پيروزي انقلاب خط بطلاني بر اين وابستگي و آغاز پيشرفت روز افزون ايران شد.
گفت: دشمن امروز از هر ابزاري براي ضربه زدن به ملت ايران استفاده مي کند که در اين راستا هوشياري و بيداري ملت حايز اهميت فراواني است.
حسيني بيان کرد: ناديده گرفتن خدمات نظام و برجسته کردن مشکلات از مهم ترين حربه دشمن براي ايجاد ياس و نااميدي در ملت ايران است.
وي افزود: سياه نمايي عملکرد ها باعث خوارک تبليغاتي براي دشمن مي شود که بايد در اين زمينه همگان هوشيار باشند.
حسيني ادامه داد: براي مقابله با اين تهاجم دشمن و اميدآفريني در جامعه اطلاع رساني گسترده خدمات نظام و کاهش فاصله مسولان و مردم حايز اهميت ويژه اي است.
وي با تقدير از حضور مديران استان در شهرستان دير اظهار کرد: حداقل هر ماه يک بار مديران کل استاني به شهرستان ها براي حل مشکلات مردم سفر کنند و از نزديک مسائل اجتماعي و اقتصادي آنان را برطرف کنند.
حسيني عنوان کرد: از نظر دستاوردهاي نظام در شهرستان دير پس از انقلاب شکوهمند اسلامي ايران اقدام هاي چشمگيري صورت گرفته ولي در ارتباط با بافت شهري شهر دير کاستي هاي فراواني وجود داشته که بايد براي بهبود آن يک اهتمام جدي در بين مسولان ايجاد شود.
وي ادامه داد: بخش قابل توجهي از کوچه و خيابان هاي شهر دير خاکي است و برخي نيز آسفالت آنها در جريان خيزآب نوروز سال گذشته دچار مشکل شده است که در اين راستا بايد نسبت به آسفالت و بهسازي آن اقدام کرد.
**حل مشکل واحدهاي توليدي از اولويت هاي مهم استان
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بوشهرگفت: حل مشکل کارگاههاي توليدي و ايجاد رونق توليد و بازار کسب و کار در اولويت برنامه‌هاي مسئولان دولت تدبير و اميد در اين استان است.
سعيد زرين‌فر افزود: در اين راستا از سال 94 کارگروه توسعه و رفع موانع توليد براي رونق اقتصاد کشور ايجاد شده که تاکنون دستاوردهاي فراواني در زمينه حل مشکلات واحدهاي توليدي داشته است.
وي ادامه داد: در سفر استاندار بوشهر به شهرستان دير نيز باتشکيل نشست کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد مشکلات فراروي 20 توليد کننده اين شهرستان مورد بررسي و براي حل مشکل آنها تصميم گيري شد.
**شهرستان دير آيينه اي تمام نما از همه ظرفيت هاي استان بوشهر
وي ادامه داد: شهرستان دير آيينه اي تمام نما از استان بوشهر است که تمام طرفيت هاي استان را بصورت يکجا در خود جاي داده است.
زرين فر تاکيد کرد: شهرستان دير در بخش کشاورزي، صيادي، تجاري، گردشگري و صنايع داراي مزيت ها و ظرفيت هاي بسيار بالايي است که با شکوفايي آنها مي توان رونق اقتصادي شهرستان را دو چندان کرد.
وي با اشاره به رشد صادرات از بندر دير اضافه کرد: صادرات از بندر دير در ٩ ماه سال جاري از نظر ارزي ٨٠١ درصد و از نظر وزن بيش از17 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
زرين فر ادامه داد: همچنين در اين مدت واردات از طريق اين بندر ٦٢ درصد کاهش داشته است که اين نشان از ظرفيت بالاي تجاري بندر دير است.
**بندر دير مجوز ترانزيت گرفت
دبير کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان بوشهر نيز گفت: دير بعد از بوشهر دومين بندر استان است که مجوز ترانزيت آن از 15 بهمن صادر شده است.
امان الله شجاعي افزود: باتوجه به صدور اين مجوز انتظار مي رود صادرات از دير به مراتب رونقي دوچندان بگيرد.
وي ادامه داد: در بررسي مشکلات واحدهاي توليدي در شهرستان دير دريافت تسهيلات ارزان قيمت، حل مشکل مالکيت زمين هاي محل پرورش ميگو، تسريع در روند صدورسند مالکيت زمين، بهسازي جاده دسترسي به واحدهاي معدني و افزايش سهميه سوخت شناورها از اهم درخواست هاي آنان است.
شجاعي گفت: برخي از سايت هاي پرورش ميگو با گسترش حوزه شهري به مالکيت اداره کل راه و شهرسازي درآمده که در اين راستا مقرر شده در اين ارتباط واحدهاي پرورش ميگو مورد حمايت قرار گيرند و فعاليت توليدي آنها تداوم يابد.
**سهيمه سوخت صيادان نيازمند افزايش است
نماينده حوزه صيد و صيادي شهرستان ديرگفت: سهميه سوختي به که شناورها تعلق مي گيرد با مجوز صيد صادر شده همخواني نداشته و اين باعث متحمل شدن هزينه فراواني بر فعالان اين حوزه شده است.
کامبيز ديري افزود: براي نمونه وقتي صيادان مجوز 30 روز صيد را مي گيرند ميزان سوخت ارائه شده به آنها تنها براي 20 روز است که بايد اين رويه اصلاح شود.
وي ادامه داد:در سايت هاي پرورش ميگو نيز پرورش دهندگان پس از گذشت 16 سال از فعاليت هنوز براي دريافت سند مالکيت زمين با مشکل روبرو هستند.
وي اظهارداشت: عمده دليل اين مسئله قرار گرفتن اين زمين ها در حيطه اختيارات اداره کل راه و شهرسازي است که اين مهم مانع صدور سند براي آنان شده است.
نماينده فعالان حوزه تجارت و دريانوردي شهرستان دير نيز گفت: در تحولات اخير منطقه اي بهترين شرايط افزايش صادرات به کشور قطر فراهم شده که براي تداوم اين فعاليت صادراتي بايد زمينه تاثيرگذاري تري از سوي دولت فراهم شود.
**ضرورت استقرار اداره گذرنامه در بندر دير
خسرو مومني افزود: در اين راستا عدم استقرار اداره گذرنامه در شهرستان دير مشکلات فراواني ايجاد کرده تا جايي که صيادان شناورها هنگام ورود به بندر دير بايد براي انجام امور مربوط به گذرنامه خود راهي شهر کنگان شوند.
نماينده تعاوني و لنج داران دير نيز گفت: با توجه به بالا بودن نرخ سوخت شناورها بايد براي کاهش آن چاره انديشي شود.
عبدالمجيد رسول زاده افزود: باتوجه به بالا بودن هزينه سوخت اکنون شمار زيادي از صاحبان شناورها به دليل نداشتن توجيه اقتصادي ، فعاليت در اين بخش کمرنگ شده است.
وي ادامه داد: هزينه هاي گمرکي و جانبي سفرهاي دريايي نيز سالانه دستخوش تغيير و تحولات فراواني است که با اين شرايط بايد زمينه ثبات نسبي آن فراهم شود.
نماينده معدن کاران شهرستان دير نيز گفت: کوتاه تر شدن فرايند واگذاري زمين از مهم ترين درخواست هاي معدن کاران اين شهرستان است.
سيد محمد موسوي افزود: شرکت آب منطقه بوشهر پارسال تعرفه آب مصرفي واحدهاي معدني را 60 درصد افزايش داده و امسال نيز براي عبور کاميون ها از رودخانه هاي فصلي خشک حق انتفاع دريافت مي کند که اين امر هزينه واحدهاي معدني را بسيار بالا برده است.
وي عنوان کرد: اداره کل حفاظت محيط زيست نيز از واحدهاي سنگ شکن به دليل ايجاد صدا خواستار دريافت يک درصد از از سود واحدهاي معدني است که اين هزينه نيز در کنار هزينه هاي دريافتي اداره آب فعاليت واحدها را غير توجيه کرده است.
يکي از فعالان معدني شهرستان نيز گفت: معادن علاوه بر پرداخت حقوق دولتي به تازگي پرداخت ماليات نيز براي آنها وضع شده که اين امر براي واحدهاي معدني هزينه هاي فراواني ايجاد کرده است.
يزدان هنري افزود: شرکت معدني گهر خاک بوشهر با اعتبار بيش از 60 ميليارد ريال احداث شده و طي چند سال گذشته تاکنون نتوانسته تمامي فعاليت هاي مجوز خود را از سر بگيرد.
وي اظهارداشت: با توجه به اينکه تمامي کارکنان اين واحد نيروهاي تحصيل کرده هستند انتظار مي رود با تامين تسهيلات زمينه توسعه فعاليت هاي اين شرکت فراهم شود.
**بهسازي مسيرهاي دسترسي معادن شهرستان دير ضرورت پيدا کرده است
هنري با اشاره به صادرات محصول توليد واحد معدني گهر خاک بوشهر به کشورهاي کويت و قطر بيان کرد:جاده دسترسي به اين واحد توليدي با مشکل روبرواست که بهسازي و يا آسفالت آن براي حفظ محيط زيست ضروري است.
وي عنوان کرد: با توجه به اينکه حجم قابل توجهي آب براي جلوگيري از ايجاد گرد و خاک در مسيرهاي واحدهاي معدني مصرف مي شود بهسازي و يا آسفالت آن براي صرفه جويي در مصرف آب اهميت قابل توجهي دارد.
نماينده کشاورزان شهرستان دير نيز گفت: اين شهرستان تنها با نام هاي بزرگ ترين بندر صيادي و قطب توليد گوجه فرنگي خارج از فصل از آن ياد مي شود اين در حالي است که در عمل چيزي در خور اين بزرگي نام ها مشاهده نمي شود.
علي کرمي افزود:باتوجه به کاهش ذخاير آبزيان در خليج فارس و به خطر افتادن معيشت و فرصت هاي شغلي اين بخش درصورتيکه متقاضيان ايجاد واحدهاي پرورش ماهي درقفس و توسعه گلخانه اي حمايت شوند رونق اقتصادي در اين بخش زمينه توسعه پايدار را فراهم مي کند.
وي اظهارداشت:درحوزه کشاورزي ساماندهي وضعيت چاه هاي کشاورزي ويا حداقل صدور مجوز براي فعاليت چاه هاي حفر شده در پيش از سال 85 بايد در دستور کار جدي شرکت آب منطقه اي قرار گيرد.
کرمي اظهار داشت: در زمينه آب و برق با کشاورزان به نوعي برخورد حاکميتي صورت مي گيرد که چنين شرايطي براي حمايت از توليد هيچگاه کارساز واقع نمي شود.
**مرکز خدمات جامع سلامت بردستان به بهره برداري رسيد
سعيد کشميري رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر در آيين افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت بردستان با اشاره به اينکه اين مرکز در راستاي خدمات بهداشتي درماني با مشارکت خيران بخش سلامت ايجاد شده اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت بردستان با زيربناي 815 متر مربع در زميني به مساحت شش هزار و 919 متر مربع ساخته شده است.
وي گفت: مرکز خدمات جامع سلامت بردستان با اعتبار 20 ميليارد ريال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکي بوشهر و کمک‌هاي خير سلامت به مدت دو سال تکميل و به بهره‌برداري رسيده است.
کشميري با بيان اينکه عمليات احداث ساختمان مرکز جامع سلامت بردستان با مشارکت شرکت شيميايي متانول کاوه ايجاد شده عنوان کرد: براي اين مرکز محوطه سازي، خريد تجهيزات پزشکي، فني و اداري و زيست پزشک توسط دانشگاه علوم پزشکي بوشهر صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: ساختمان اين مرکز شامل واحدهاي مختلف بهداشتي درماني از قبيل مطب پزشک، تزريقات و پانسمان ، CPR، داروخانه، مبارزه با بيماري‌ها، بهداشت خانواده، بهداشت مدارس، مامايي و بهداشت محيط است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دير نيز در ارتباط با جمعيت زير پوشش مرکز خدمات جامع سلامت بردستان گفت: اين مرکز با تحت پوشش قرار دادن ساکنان شهر بردستان و روستاهاي لمبدان پاييني، تل‌رئيس، باغ عالي، جمرک شمالي و جنوبي، حسن آباد و باغ محمدصفر به جمعيتي بالغ بر شش هزار و 300 نفر خدمات بهداشتي درماني ارايه مي‌دهد.
آخوندي افزود: براي تمامي جمعيت تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت بردستان پرونده الکترونيک تشکيل شده و بيش از 90 درصد اين جمعيت يکبار مراقبت دريافت کرده‌اند.
**اختصاص 15 ميليارد ريال اعتبار براي فعال شدن همه بخش هاي بيمارستان دير
استاندار بوشهر گفت: با هدف راه اندازي تمامي بخش هاي بيمارستان دير بعنوان يک طرح ملي 15 ميليارد ريال به اين پروژه اختصاص پيدا کرد.
عبدالکريم گراوند در جريان بازديد از بيمارستان شهرستان دير اظهار کرد: بخش هاي باقيمانده اين مرکز درماني بايد هرچه زودتر کامل شود تا مردم بتوانند از همه امکانات اين مرکز درماني بهره ببرند.
نماينده مردم شهرستان هاي دير، کنگان، جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي گفت: از زمان افتتاح اين بيمارستان در ارديبهشت سال جاري به دليل بدهي بيمارستان به پيمانکار خدمات دهي آن بطور کامل انجام نمي گيرد.
سکينه الماسي افزود:پيمانکار به دليل مطالبه اي که از بيمارستان دارد برخي از خدمات دهي براي بيمارستان را به تاخير انداخته که اين امر باعث نگراني مردم شهرستان شده است.
وي گفت: براساس قول استاندار مبني بر اختصاص 15 ميليارد ريال براي تکميل کارهاي باقي مانده اين بيمارستان پيمانکار بايد کارهاي باقيمانده اين بيمارستان را سرعت بخشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان بوشهر گفت: بيمارستان دير از ابتداي آغاز بکار در بخش بستري، داخلي و اورژانس و درمانگاه خدمات خوبي به مردم ارائه کرده است.
دکتر سعيد کشميري افزود: در زمان حاضر 60 ميليارد ريال بيمارستان به پيمانکار بدهي دارد و هيچ اعتباري براي تجهيز و تکميل برق اضطراي و نصب تابلو آن نداريم.
ناظم کشاورز پيمانکار پروژه بيمارستان دير نيز گفت: چنانچه 20 ميليارد ريال به حساب پيمانکار تزريق شود تا 2 ماه ديگر کارهاي باقي مانده بيمارستان تکميل مي شود.
ساخت اين بيمارستان از سال 1386 آغاز شد که در ابتداي دولت يازدهم 45 درصد پيشرفت فيزيکي داشت و با تلاش و همت دولت تدبير و اميد به بهره برداري رسيد.
**دستور استاندار براي احداث مسکن مددجوي ديري ظرف مدت سه ماه
استاندار بوشهر در ادامه سفر شهرستاني خود به شهرستان دير مکان پيش بيني شده براي احداث مسکن شهروند مددجوي ديري را مورد بازديد قرار داد.
گراوند در اين بازيد اظهار داشت: با توجه به وقفه چندين ماهه اين واحد مسکوني بايد ظرف مدت سه ماه احداث و تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده تحويل فرد مددجو شود.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهرياري**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد