Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - فروش میعانات آمریکا به امارات نفتی، برنامه عراق برای ساخت پالایشگاه در نزدیکی کرکوک، سرمایه گذاری ٥٦ میلیارد دلاری ‎ الجزایر در حوزه انرژی، احتمال همکاری روسیه با اوپک تا یکسال دیگر و مخالفت کالیفرنیا با برنامه ترامپ برای افزایش حفاری نفت، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری بلومبرگ آمریکا به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: امارات ماه دسامبر یعنی آخرین ماه میلادی 2017، از آمریکا میعانات خریداری کرد.
به گفته این منبع، امارات به دلیل کیفیت بالای میعانات آمریکا در مقایسه با میعانات منطقه، اقدام به خرید از این کشور کرده است.
‎ارسال یک محموله نفتی از آمریکا به خاورمیانه که قطب اصلی تولید نفت جهان به شمار می رود، نشان می دهد که انقلاب نفت شیل و لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا تا چه حد نقشه صدور نفت را در نقاط مختلف جهان متحول کرده است.

‎**عراق در نزدیکی کرکوک پالایشگاه می سازد
‎به گزارش رویترز، وزارت نفت عراق خبر داد که این کشور، قراردادی را برای ساخت پالایشگاهی با ظرفیت ٧٠ هزار بشکه در روز در نزدیکی شهر شمالی کرکوک امضا کرده است.
‎طرف دیگر این قرارداد شرکت سرمایه گذار 'رنیا اینترنشنال' در اقلیم کردستان است که می خواهد این پروژه را تامین مالی کند.
محصول این پروژه پالایشگاهی، بنزین با اکتان بالا برای مصرف خودروها و دیگر فرآورده های نفتی خواهد بود.
عراق عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

‎** الجزایر ٥٦ میلیارد دلار در حوزه انرژی سرمایه گذاری می کند
‎به گزارش رویترز، «عبدالمومن أولد کادول»، مدیرعامل شرکت دولتی انرژی الجزایر، سوناتراک، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در فاصله سال های 2018 تا 2022 میلادی ٥٦ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام دهد.
‎کادول گفت: به زودی جزئیات این سرمایه گذاری علنی می شود.
الجزایر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

**همکاری روسیه با اوپک ممکن است تا ی کسال دیگر نیز ادامه یابد
‎رویترز به نقل از زیرشاخه نفتی شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که همکاری این کشور با سازمان اوپک، برای کاهش تولید نفت می تواند تا نیمه نخست سال آینده میلادی ادامه یابد.
سرگی واکولنکو، رئیس بخش برنامه ریزی راهبردی 'شرکت گازپروم نفت' گفت: این شرکت برنامه ریزی های خود را بر اساس این فرضیه انجام داده است.

‎**سطح ذخیره سازی نفت و گاز اکسون موبیل ١٩ درصد افزایش یافت
‎به گزارش رویترز، شرکت اکسون موبیل آمریکا اعلام کرد که سطح ذخیره سازی اثبات شده نفت و گاز این شرکت در سال ٢٠١٧ میلادی، در پی شکوفایی صنعت شیل آمریکا و رشد برداشت نفت از دیگر منابع اکسون در امارات و گوآنا ١٩ درصد افزایش یافت.
‎به گزارش اکسون موبیل، این میزان در سال ٢٠١٧ میلادی با افزایش 2 میلیارد و ٧٠٠ میلیون بشکه نفت، در مجموع به ٢١ میلیارد و ٢٠٠ میلیون بشکه معادل نفت رسید.
ذخایر اثبات شده به ذخایری گفته می شود که از لحاظ اقتصادی و زمین شناسی در آینده نزدیک قابل برداشت است.

**‎ کالیفرنیا با برنامه افزایش حفاری نفت ترامپ مخالفت کرد
‎به گزارش رویترز، فعالان محیط زیست در ایالت کالیفرنیای آمریکا به پیشنهاد «دونالد ترامپ« رئیس جمهور این کشور برای گسترش وسیع حفاری فراساحلی نفت در آب های آمریکا اعتراض کردند.
‎در این حرکت اعتراضی صدها نفر به خیابان ها ریختند و به دولت ترامپ هشدار می دادند که حفاری در فراسواحل کالیفرنیا را متوقف کند.
برخی دیگر نیز پرچمی را با شعار «حیات دریایی را با حیات نفتی قاطی نکنید» دست داشتند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **1070**
خبرنگار: فریبا بابائی **انتشاردهنده: فرهاد راستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| بزرگ‌ترین هتل خاورمیانه؛ ساختمان ١۵ طبقه‌ای که روزگاری آسمان خراش بود

آفتاب‌‌نیوز :

عظمت و بزرگی ساختمان هتل هیلتون سابق و هتل استقلال فعلی را می‌توانید در این عکس قدیمی کمیاب ببینید.

این هتل قدیمی در زمان پهلوی در زمینی به مساحت ٩٠ هزار مترمربع توسط یک معمار ایرانی به نام «حیدر غیابی» ظرف ٣ سال ساخته شده است.

هتلی که دو برج دارد؛ برج غربی آن در سال ١٣٤١ و برج شرقی آن ١٠ سال بعد، سال ١٣۵١، با انواع سنگ‌های ایرانی و مصالح ساختمانی درجه یک ساخته شده است.

شرکت سازنده این هتل، ترکیبی از شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و ایرانی بوده است. طبق گزارش مطبوعات آن زمان، این هتل در ١۵ طبقه، با ارتفاع ٨٠ متر، ٤١٠ اتاق یک‌نفره، ١٨٨ اتاق دونفره، ٢٧ شاه‌نشین و لژ‌های مخصوص سلاطین و روسای جمهوری، ٩ مغازه، ٣ رستوران مجلل، ٢ تالار غذاخوری با هزینه‌ای بالغ‌بر ٦۵٠ میلیون تومان ساخته و به‌عنوان بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ایران به جهانیان معرفی شد.

جالب اینکه در جایی از گزارش آمده است: «این هتل در حومه شمیران و در دامنه‌های البرز و در محلی که ۵ هزار پا از سطح دریا ارتفاع دارد و فاصله‌اش با تهران ٨ کیلومتر است بنا شده است.»

 

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • پیام جدید ایران به آمریکا و هشدار بی‌سابقه به رژیم اسرائیل
  • افزایش ۱۱ درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه
  • پاسخ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی
  • رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد
  • تعداد جایگاه های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • عکس| بزرگ‌ترین هتل خاورمیانه؛ ساختمان ١۵ طبقه‌ای که روزگاری آسمان خراش بود