Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:19:29 GMT

چشمه «کهریز» در چهارمحال و بختیاری خشک شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۷۹۲۱

چشمه «کهریز» در چهارمحال و بختیاری خشک شد

شهرکرد- ایرنا- بخشدار ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری از خشک شدن ناگهانی چشمه «کهریز» با دبی 50 لیتر آب بر ثانیه در منطقه گردشگری «چهراز» در این شهرستان خبر داد.

جان علی ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این چشمه قدیمی با بیش از 900 سال قدمت در دومین ماه از فصل زمستان به صورت ناگهانی بطور کامل خشک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که 40 هکتار از باغات مثمر پایین دست روستای چهراز از آب این چشمه سیراب می شد، گفت: با خشکیدن چشمه 380 خانوار با مشکل کمبود آب برای باغات خود مواجه خواهند شد.
بخشدار ناغان کاهش دبی آب این دهنه چشمه تا 30 لیتر بر ثانیه در پی تشدید پدیده خشکسالی طی 10 سال گذشته تاکنون را یادآور شد و تصریح کرد: خشک شدن این منبع آبی در منطقه بی سابقه است.
وی با اعلام این که موقعیت چشمه کهریز در دامنه ارتفاعات «سبزکوه» است، گفت: علت خشک شدن ناگهانی این منبع آب روان در شهرستان موجب حیرت همگان شده است.
منطقه حفاظت شده سبزکوه در چهارمحال و بختیاری با 54 هزار و 291 هکتار مساحت، دارای پوشش گیاهی، بلوط، گلخونک، ‌پسته وحشی، آلبالوی وحشی،‌ ارس، ‌بادام وحشی،‌ ارژن، زالزالک، ‌گرامینه، ‌لگومینوز است.
شهرستان کیار از توابع چهارمحال و بختیاری در 40 کیلومتری شهرکرد مرکز این استان قرار دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری