Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: یک هزار و 128 مورد تغییر نام و نام خانوادگی در دفاترثبت احوال این استان از ابتدای امسال تاکنون ثبت شده است.

علی زاهدی نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در مدت زمان ذکر شده، 513 مورد تغییر نام در استان انجام شده که از این تعداد 298 مورد تغییر نام به نام های مذهبی مانند فاطمه، زهرا، علی و امیرعلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با 34 مورد از درخواست های تغییر نام نیز به علت های مختلف مخالفت شده است.
زاهدی نیا اضافه کرد: در این مدت اسامی امیرعلی، محمد، امیرحسین، ابوالفضل و علی و در میان دختران اسم های فاطمه، زهرا، یسنا، نازنین زهرا و رها به ترتیب بیشترین فراوانی نام را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در 10 ماه امسال 615 مورد تغییر نام خانوادگی نیز انجام شده که 245 مورد از آنها مربوط به حذف نام مکان و طوایف بوده است.
وی بیان کرد: هزینه تغییر نام با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی یک میلیون ریال است اما هزینه تغییر نام خانوادگی بسته به نوعش مانند حذف پسوند، مکان و... متفاوت است.
زاهدی نیا افزود: انجام تغییر نام خانوادگی برای مرتبه نخست 700 هزار ریال اما برای بار دوم یک میلیون ریال است که اقدام برای تغییر نام در مرتبه دوم کم است.
براساس سرشماری سال 1395، خراسان شمالی 863هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم