Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ثبت جهانی چهار اثر تاریخی این استان در فهرست یونسکو در دست پیگیری است.

مرجان اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چهار اثر شامل منطقه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی، آسبادهای نشتیفان در شهرستان خواف، سایت موزه بندیان درگز و رباط شرف در شهرستان سرخس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: از چهار اثر مزبور، پرونده 2 اثر توس و آرامگاه فردوسی و نیز آسبادهای نشتیفان تکمیل شده و یک قدم نزدیک تر به ثبت جهانی می باشد.
وی گفت: پرونده آسبادهای نشتیفان خواف در پرونده ای تجمیعی با آسبادهای استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست آثار جهانی ارسال می شود.
اکبری افزود: قنات قصبه گناباد نیز با ثبت در فهرست آثار جهانی، نخستین اثر جهانی خراسان رضوی محسوب می شود.
وی در باره وجود دکل های فشار قوی برق در منظر آرامگاه فردوسی اظهار کرد: در صورت قطعی شدن ثبت شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی در فهرست جهانی، تعامل لازم برای جابجایی این دکل ها انجام می شود و وجود دکل های مزبور مانعی برای ثبت جهانی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی قدمت تاریخی بسیار دارد گفت: شمار آثار تاریخی با قابلیت ثبت جهانی در این استان فراوان است اما تلاش شده تعداد انگشت شمار و برجسته ای برای ثبت جهانی انتخاب شود.
استان خراسان رضوی هم اکنون یک هزار و 507 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است