Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا بیگلری رئیس انستيتو پاستور ايران اظهار کرد: استقرار سیستم کیفیت خط تولید واکسن هاری انسانی و صادرات فرآورده های این مرکز به کشورهای منطقه از جمله مهم‌ترین اقدامات انستیتو پاستور ایران است.

وی با بیان این مطلب افزود: در 6 ماه اخیر در راستای ارتقاء زیرساخت فرآیند های تولید، موفق به اخذ استاندارد تجهیزات دارویی در بخش تولید آنتی ژن شده ایم و برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید واکسن هپاتیت ب نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استقرار سیستم کیفیت خط تولید واکسن هاری انسانی و اخذ پروانه ساخت معرف های تشخیصی بروسلا و سالمونلا را از جمله اقدامات این مرکز در حوزه کیفیت برشمرد.

ثبت 11 مورد اختراع داخلی در انستيتو پاستور ايران

رئیس انستيتو پاستور ايران اظهار کرد: این مرکز موفق به ثبت 11 مورد اختراع داخلی و قرار گرفتن در مرحله پیگیری ثبت و یک مورد اختراع خارجی شده است.

بیگلری همچنین صادرات فرآورده های انستیتو به کشورهای منطقه مانند سوریه را از جمله دستاوردهای این مرکز در حوزه بازرگانی و توسعه تجارت دانست و گفت: برای صادرات فرآورده ها، انتقال دانش فنی و ثبت محصولات و سرمایه گذاری با شرکت های خارجی از جمله کشورهای چین، ترکیه و سوریه مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی انستیتو پاستور ایران گفت : انستیتو پاستور ایران به عنوان موسسه برتر پژوهشی کشور انتخاب شده و رتبه اول دانشگاه ها و موسسه برتر پژوهش در شاخص تعداد استناد به مقالات را نیز کسب کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق