Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در حاشیه همایش هم‌اندیشی مهمانان خارجی شرکت‌ کننده در جشن انقلاب در جمع خبرنگاران در مورد تصمیم و اقدام ترامپ در مسئله قدس، گفت: تصمیم ترامپ بسیار خطرناک است اما مسئله تازه‌ای نیست. این موضع آمریکا بوده و در سال 1993 هم در کنگره آمریکا تصویب شده بود بنابراین عجیب نبود چنین موضعی را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آنها این موضع خود را عملی کرده‌اند، اظهار کرد: این بار البته نه از طریق گفت‌وگو و شیوه‌های دیگر بلکه از طریق دستور ترامپ این کار را انجام می‌دهند اما زمینه‌ای است برای حق بازگشت آوارگان فلسطینی به این سرزمین و همچنین زمینه‌ساز انضمام شهرک‌های صهیونیستی‌نشین به فلسطین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: اما پس از آن دیگر چیزی برای طرف فلسطینی باقی نمی‌ماند که بخواهد گفت‌وگو کند به همین دلیل مخالف این طرح هستیم. مردم فلسطین هم با این تصمیم کاملا مخالف هستند.

ابوشریف خاطرنشان کرد: همه را تشویق می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که برای مقابله با این طرح بیایند. همچنین امت عربی و اسلامی هم وارد این مسئله شوند. به نظر می‌رسد باید در شرایط فعلی یک موضع متحد و یکپارچه در این مسئله اتخاذ شود زیرا این تصمیم تمام مقدسات و قدس را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشکلی که وجود دارد با رهبران برخی از کشورهای عربی است که بیشتر از ترامپ به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران همچنین در مورد اینکه رییس‌جمهور فرانسه در دیدار با نتانیاهو تاکید داشت که فلسطین و رژیم صهیونیستی دو سرزمین هستند و باید مشکلات‌شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند، اظهار کرد: به نظر من رژیم صهیونیستی یک رژیم استعماری است و با حمایت کشورهای استعمارگر در منطقه کاشته شده است.

وی ادامه داد: در واقع انگلستان این رژیم را در منطقه کاشت اما قبل از آن ایده ایجاد آن از فرانسه مطرح شد و کشورهای استعماری از این رژیم حمایت کرده و حق حیات به رژیم صهیونیستی دادند، حق تسلط بر منطقه را به رژیم صهیونیستی دادند و به همین دلیل ما این نظریه را کاملا رد می‌کنیم.

ابوشریف با تاکید بر اینکه اسرائیل رژیم غاصب است، گفت: رژیم صهیونیستی بر اساس جنایات بزرگ در حق ملت فلسطین ایجاد شده، دو سوم مردم فلسطین را از همان ابتدا اخراج کرد و تمام سرزمین فلسطین را با زور و حمایت کشورهای بزرگ آن زمان اشغال کرد. همچنین 553 شهر و روستا را طی سال‌های 1948 و پس از آن ویران کرد.

وی در پایان گفت:‌ به نظر ما رژیم صهیونیستی یک رژیم ناهمگون در منطقه است. مفسد فی‌الارض است، عمده مردم فلسطین و امت فلسطین آن را قبول ندارند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان این که دولت بایدن بدون موافقت عربستان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، هرگز توافقنامه دفاعی میان ایالات متحده آمریکا و ریاض را امضا نخواهد کرد، گفت که این دو مسئله بخشی از یک نگاه جامع و جدایی‌ناپذیر است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از شروط عربستان برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبرداده بود که یکی از آن شروط برپایی دولت فلسطین در کرانه باختری و غزه و متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها است.

توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل مبتنی بر شروطی است و تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اسرائیل با شروط ریاض مبنی بر خروج از غزه، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدم گذاشتن در مسیری سه تا پنج ساله برای برپایی دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند.

وی با اشاره به این که انتظار نمی‌رود، کابینه کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو با این شروط موافقت کند، تاکیدکرد: به این ترتیب چه بسا این توافقنامه منتفی و به زمانی موکول شود که اسرائیل آماده پذیرش شروط عربستان باشد.

در همین رابطه رسانه‌های عبری گزارش دادند که دفتر نتانیاهو، اقدامات و ابتکارات مطرح شده از سوی ایالات متحده و اروپا در خصوص صلح و عادی‌سازی روابط با عربستان (و اسرائیل) تشکیل دولت مستقل فلسطین بعد از پایان کامل جنگ با حماس را به سخره می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟