Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@17:05:22 GMT

پرترافیک ترین شهر و کشور جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۹۶۸۹

لس آنجلس آمریکا پرترافیک ترین شهر و تایلند پرترافیک ترین کشور جهان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس پژوهش موسسه اینریکس آمریکا، رانندگان در لس‌ آنجلس بیشترین وقت را در راه‌ بندان‌ های این شهر تلف می‌کنند به گونه ای که هر شهروند سالیانه متوسط صد و دو ساعت را در ترافیک گذرانده است. پس از لس‌‌آنجلس، مسکو پایتخت روسیه با متوسط نود و یک ساعت اتلاف وقت شهروندان در ترافیک، در رده دوم پرترافیک‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لندن و پاریس نیز در زمره ده شهر پرترافیک جهان قرار دارند. همچنین در رده‌ بندی پر ترافیک‌ ترین کشورهای جهان تایلند با حداکثر پنجاه و شش ساعت اتلاف وقت در راه‌ بندان‌ های شهری پرترافیک‌ ترین کشور جهان است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

موج اول سفرهای نوروزی به روزهای پایانی رسیده و بسیاری از هموطنان‌مان در مسیر بازگشت قرار گرفته، یا به زودی به این نیت به جاده می‌زنند؛ مسافرانی که اگر از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی مطلع شوند، سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویشان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ با این مقدمه با شماییم با چکیده اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و تعطیلات خوشی را پیش روی داشته باشید.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز مدیریت ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: از ۲۴ اسفند ۴۵۲ فقره تصادف فوتی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تصادف جرحی در جاده‌های کشور ثبت شده است. وضعیت کلی تردد از ابتدای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تا به امروز ۳۴۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد که به حدود ۲۶ میلیون تردد روزانه رسیده و بیشترین آمار تردد‌ها مربوط به روز ۷ فروردین و۲۹ اسفند بوده است.

وی افزود: حجم انباشت و بیشترین مقصد مسافران نوروزی استان مازندران بوده که در حال حاضر ۳۲۰ هزار خودرو مسافران در این استان وجود دارد و ۲۱۵ هزار خودرو در استان گیلان و حدود ۱۰۰ هزار در خراسان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش دارد که بیشترین کاهش مربوط به ایام بارندگی‌ها و شرایط نامساعد جوی بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک گفت: همچنین در استان‌های شمال غربی کشور آذربایجان غربی و شرفی اردبیل و کردستان بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی شده است و رانندگان حتماً باید آمادگی لازم برای تردد در این شرایط را داشته باشند.

جان باختن ۵۴۹ نفر در سفر‌های نوروزی

سرهنگ سیاوش محبی، جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا درباره آخرین وضعیت محور‌های شمالی کشور گفت: وضعیت محور‌های خروجی تهران به سمت شمال در محور‌های فیروزکوه و هراز تردد پر حجم و روان و محور چالوس تردد پر حجم و در محدوده پل زنگوله تا سیاه پیشه ترافیک مقطعی است.

وی افزود: در محور‌های قزوین_رشت ترافیک روان و بدون گره ترافیکی و در سایر محور‌های استان‌های سمنان خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ترافیک پرحجم و روان است.

سرهنگ محبی ادامه داد: تمامی محور‌های مواصلاتی کشور از حجم تردد زیادی برخوردارند و گره ترافیکی وجود ندارد. به دلیل ترافیک در محور‌های شمالی کشور توصیه می‌شود شهروندان از محور‌های فیروزکوه و قزوین_رشت تردد کنند.

وی گفت: از ابتدای طرح نوروزی متأسفانه ۵۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند که عمده تصادفات در استان‌های اصفهان، گیلان، فارس و سیستان بلوچستان است. بیشتر تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و در ساعات ۱۶ تا ۲۰ و یک بامداد تا ۶ به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهد.

سرهنگ محبی گفت: متأسفانه شهروندان تغییر الگو سفر داده‌اند و شب را برای سفر انتخاب می‌کنند و به جای استراحت رانندگی می‌کنند که همین خستگی و خواب آلودگی منجر به تصادف می‌شود. به رانندگان توصیه می‌شود حتماً هر ۲ ساعت یک ربع استراحت در محل‌های امن داشته باشند.

 

آخرین وضعیت آب و هوا

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و روزهای آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

 

 

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • ◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
  • ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های البرز
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • پست پرترافیک تیم‌ملی یک مدعی جدید پیدا کرد
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • توافق اولیه اولیویه ژیرو با لس آنجلس اف‌سی
  • ترافیک در محورهای مازندران نیمه سنگین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين