Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی سیچوآن ایرلاینز چین قرارداد خرید ۱۰ فروند هواپیمای پهن پیکر مدل A۳۵۰-۹۰۰ را با غول هواپیماسازی ایرباس اروپا امضا کرده است.

به گزارش رویترز، ایرلاین های کوچک و بزرگ بسیاری در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه وجود دارند که همواره از مشتریان پر و پا قرص و همیشگی هواپیماهای تولید شده توسط ایرباس بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرباس برآورد کرده بود که در نمایشگاه هوایی سنگاپور ۲۰۱۸ که از ۶ فوریه آغاز بکار کرده و تا ۱۱ فوریه به طول می انجامد، قراردادهای بزرگی را با شرکت‌های هواپیمایی فعال در این منطقه به امضا برساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با اینکه گزارش‌های منتشر شده در مورد قراردادهای منعقد شده میان شرکت‌های هواپیمایی و غول‌های هواپیماسازی چندان هم طبق پیش بینی های صورت گرفته، پر رونق و با عظمت به نظر نمی رسد، با این حال سخنگوی ایرباس روز جمعه اعلام کرد که یکی از ایرلاین های بزرگ چین به نام سیچوآن (Sichuan Airline)، قرارداد خرید و تحویل ۱۰ فروند هواپیمای پهن پیکر مدل A۳۵۰-۹۰۰ را با ایرباس به امضا رسانیده است که ارزش این قرارداد معادل بیش از ۲۰ میلیون یوآن چین ( ۳ میلیارد دلار) است.

سال گذشته شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا تعداد ۳۶۷ فروند هواپیمای تولیدی خود را به بیش از ۵۰ ایرلاین و اپراتور هوایی در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه به فروش رسانده و تحویل داده است که این رقم تقریبا معادل نیم برابر تعداد کل هواپیماهایی است که به سایر کشورهای جهان فروخته و تحویل داده است

CAAC نیوز به نقل از انجمن هوایی و هواپیمایی مسافربری چین پیشتر اعلام کرده بود که این سفارش بزرگترین قرارداد این ایرلاین چینی خواهد بود که یکی از زیرمجموعه های ایرلاین های منطقه جنوبی کشور چین محسوب می شود.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی سیچوان ایرلاینز که در شهر چنگدو، سیچوآن چین مستقر شده است، در سال ۱۹۸۶ میلادی تاسیس شد و در حال حاضر روزانه به بیش از ۶۰ مقصد در آسیا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی پروازهای مستقیم دارد.

ایرباس آ-۳۵۰ (Airbus A۳۵۰) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و دو موتوره است که توسط شرکت ایرباس اروپا ساخته و تولید شده است. این هواپیما قادر است تعداد زیادی مسافر را در مسافت‌های طولانی جابجا کند.

هواپیمای A۳۵۰ نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنه آن بجای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صعنت هواپیمایی، از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شد و نخستین نمونه آن نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار آمد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟