Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:37:53 GMT

نقش زنان در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۹۸۷۰

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ششمین نشست تخصصی ایثار و شهادت با عنوان «تاریخ‌سازان» با مشارکت دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و کانون‌های فرهنگی مساجد استان اردبیل، در مسجد امام علی(ع) شهرک کارشناسان برگزار شد.
در این مراسم علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به نقش زنان در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر پشتیبانی زنان در طول این دو رویداد مهم تاریخی کشور نبود به یقین به سرانجام نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نقش بی‌بدیل مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران را یادآور شد و افزود: با گذشت سال‌ها از اتمام جنگ تحمیلی هنوز هم هستند زنانی که در ادامه انجام مأموریت خطیر خود از فرزند و شوهران جانباز و ایثارگر خود پرستاری و در کاهش آلام آنان، شب و روز تلاش می‌کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تلاش برای ثبت خاطرات چنین شیرزنانی را ارزشمند و نیاز به توجه ویژه خواند و از اهالی قلم و هنر خواست نسبت به تدوین خاطرات آنان و تهیه فیلم‌های مستند با موضوع زنان ایثارگر، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
واحد با اشاره به تقارن دهه فجر و ایام فاطمیه اضافه کرد: این تقارن ما را بر آن داشت تا در قالب نشست «تاریخ‌سازان» و برای اولین بار به صورت تخصصی، نقش مادران و همسران شهدا را با حضور خانواده معظم آنان تبیین کنیم.
همچنین در این نشست لیلا نظری، مسئول دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان اردبیل با اعلام اینکه برای دهه فجر امسال برگزاری 10 نشست از مجموعه برنامه «تاریخ‌سازان» در مساجد شهر اردبیل پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این برنامه با حضور مادران و همسران شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم برگزار می‌شود.
وی افزود: این نشست با هدف ترویج فرهنگ ایثار، صبر و استقامت، پاسداری از ارزش‌های نظام، معرفی شهدای زن استان و همسران و مادران فداکار شهدا، جانبازان و ایثارگران و گسترش گفتمان انقلابی در بین نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
نظری، غبارروبی مزار شهدا، تولید مستند، تهیه کلیپ و نماهنگ استانی، انتشار کتاب و برگزاری یادمان اسوه تقوا را از دیگر اقدام‌های این ویژه برنامه معنوی عنوان کرد.
در این نشست نسیم سلطانی، همسر هاشم دهقانی‌نیا، اولین شهید مدافع حرم استان اردبیل به بیان خاطراتی از زندگی مشترک خود با شهید پرداخت.

سیده‌صغری جوادی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر دوشنبه در دیدار با سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور موزه دفاع مقدس را جز پروژه‌های راهبردی و بسیار با ارزش استان دانست و اظهار کرد: اولویت استان توجه به مواریث فرهنگی دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتباراتی جهت ساخت و تکمیل پروژه‌هایی چون موزه دفاع مقدس، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل المان شهدای گمنام مصوب شد، افزود: در دو سفر ریاست جمهور به استان گلستان بیش از ۸۲ میلیارد تومان برای ساخت پروژه دفاع مقدس اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان گفت: با اقداماتی که طی سه سال گذشته در استان صورت گرفته است به اندازه ۱۰ سال برای موزه دفاع مقدس استان کار انجام شده است.

کد خبر 6098792

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است