Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:48:48 GMT

دستگاه‌های پوز هم گرفتار حمله بدافزارها شدند!

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۰۱۱۵

دستگاه‌های پوز هم گرفتار حمله بدافزارها شدند!

پژوهشگران امنیتی به تازگی بدافزاری را کشف کرده اند که قادر است اطلاعات کارت اعتباری کاربران را از دستگاههای پرداخت وجه در محل ( دستگاه پوز ) به سرقت ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت هکرنیوز، طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسید و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری و نفوذ بدافزارها به رایانه ها و سیستم های شخصی و سازمانی در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.  بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

حالا به تازگی پژوهشگران و محققان فعال در زمینه امنیت سایبری در موسسه تحقیقاتی فورس پوینت بدافزار جدید و خطرناکی را کشف کرده اند که هکرها بوسیله آن می توانند اطلاعات کارت های اعتباری کاربران و مشتریانی را که از دستگاههای پوز یا پرداخت وجه پول در محل استفاده می کنند، به سرقت برده، هک کرده و آنها را در معرض سواستفاده قرار دهند.

موسسه فورس پوینت در روز پنج شنبه در بیانیه‌ای بر روی وبلاگ اختصاصی خود نوشت :" محققان ما پس از بررسی های انجام شده بر روی تعداد محدودی از دستگاههای پوز و کارت های اعتباری به عنوان نمونه، دریافته اند که بدافزاری وجود دارد که قادر است اطلاعات مالی مشتریانی را که از دستگاههای پوز برای پرداخت پول استفاده می کنند، برباید و از آنها سواستفاده کرده و پول های حساب بانکی شان را بدون اجازه آنها به سرقت ببرد.

این موسسه همچنین در ادامه بیانیه خود عنوان کرده است که جالب اینجاست علی رغم تصور عموم کاربران که معمولا هکرها در ایالات متحده آمریکا، روسیه، کره شمالی، چین و ترکیه هستند، این بار با پیگیری های انجام شده  دریافتیم که هکرها در کشور سوئیس مستقر بوده و اقدام به حملات سایبری از طریق این بدافزار کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از جنوب لبنان، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با شش موشک سنگین به کفر شوبا حمله کردند.

کفر شوبا نزدیکترین منطقه مسکونی در جنوب لبنان به پایگاه رویسات العلم نظامیان صهیونیست در بلندی‌های مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفر شوبا قرار دارد با وجود اینکه منطقه در حدود هفت ماهه گذشته آماج حملات جنگنده‌ها و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته، اما مردم مقاوم جنوب حاضر به ترک این مناطق نیستند.

در تازه‌ترین جنایت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با شش موشک به کفر شوبا حمله کردند در این حمله قاسم اسعد از اهالی کفر شوبا به شهادت رسید......

مصاحبه مردمی

دیگر خبرها

  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای