Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید مداح مروج، مدیر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با مهر با تاکید بر یکسان سازی تعاریف در ارتباط با مفهوم کلانشهر، گفت: در مقطعی کاتالیست ها ی پالایشگاه امام خمینی (ره) نیاز به تعویض داشت. این نیاز در حالی بود که امکان قطع تولید آن وجود نداشت چرا که تامین نیاز روزانه کشور به بنزین را نمی توان با خلل مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دراین شرایط تلاش کردیم تا میزان گوگرد موجود در بنزین را در واحدهای قبل از ورودبه واحد کاتالیست کاهش دهیم تا بنزین با کمترین گوگرد وارد بخش کاتالیستی شده و در نتیجه میزان گوگرد موجود در بخش خروجی کاهش یابد.

این مقام مسوول با اعلام اینکه بیش از ۴۰ روز است که این مشکل در پالایشگاه امام خمینی (ره) حل شده است، افزود: توانستیم کاتالیست های این پالایشگاه را تعویض کرده و چرخه تولید بنزین یورو۴ در آن را به روال سابق برگردانیم. به این ترتیب به نظرمی رسد این گفته رییس سازمان استاندارد بر اساس آزمایش های پیشین است و در صورتی که اکنون آزمایش های لازم را انجام دهند بی شک میزان گوگرد موجود در بنزین تهران کمتر از ۵۰ پی.پی.ام است.

بر اساس گفته های مداح مروج، میزان گوگرد موجود در بنزین تولیدی پالایشگاه شازند اراک کمتر از ۴۵ ppm، پالایشگاه اصفهان کمتر از ۲۵ ppm، پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمتر از ۵ ppm و پالایشگاه تبریز کمتر از ۱۰ ppm است که ارقام قابل قبول و حتی کمتراز میزانی هستند که سازمان ملی استاندارد به عنوان محور تعیین کرده است.

مدیر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره میزان اکتان موجود دربنزین تهران نیز توضیح داد: در برخی موارد بنزین از طریق خط لوله به پایتخت انتقال می یابد و از آن جایی که نمی توان لوله انتقال را با هوا پر کرد برای ایجاد فشار برای انتقال بنزین گاهی در لوله انتقال شاهد وجود فرآورده های سبک تر هستیم تا فشار لازم را ایجاد کند. البته مسوولین این امر به شدت مراقب هستند تا استانداردهای لازم در زمینه اکتان در بنزین عرضه شده در تهران استاندارد باشد.

وی ضمن تایید کیفیت بنزین عرضه شده در تهران، بیان داشت: میزان اکتان بنزین معمولی عرضه شده در جایگاه های کلانشهر تهران ۹۱ و میزان اکتان بنزین سوپر ۹۵ است. البته اخلاف ارقام مربوط به اکتان در دامنه ۰.۲ درصد طبیعی بوده که مربوط به خطای ثبت می شود. به طور کلی تعیین این ارقام با توجه به اینکه به عوامل متفاوتی از دستگاه نمونه گیری تا خطای انسانی بستگی دارد می تواند متفاوت نیز گزارش شود اما این تفاوت نباید بیش از ۰.۲ درصد باشد.

این مقام مسوول درباره وضعیت تولید بنزین یورو۴ پالایشگاه تهران نیز گفت: طرح تولید بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه جزوه طرح های توسعه ای آن به شمار می رود که در حال انجام است. البته بنزین تولیدی این پالایشگاه از کیفیت بالایی برخوردار است. به طورمثال میزان اکتان آن در دامنه ۸۸ تا ۹۰ است اما چون میزان بنزن موجود در آن ۱.۵ تا ۱.۶ است به هیچ عنوان آن را وارد چرخه مصرف نمی کنیم.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

آیین امضای قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و دکتر محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد. - اخبار بازار -

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در این آیین گفت : این قرارداد برای یک زیرساخت مهم کشور امضا شد که طی آن با احداث خط آهن 23 کیلومتری ، پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به ایستگاه ورتون و در واقع راه‌آهن سراسری متصل می‌گردد .

وی افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری بر رشد سریع و پیوسته با بهره‌گیری از توان داخلی تاکید دارند، پالایشگاه اصفهان تلاش نموده در این راستا پروژه‌های مختلفی را اجرا کند که این قرارداد مربوط به یکی از این پروژه هاست .

محسن قدیری با بیان اینکه این پروژه یکی از 460 پروژه پالایشگاه اصفهان محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس زیرساخت‌های لازم توسط پالایشگاه برای دریامحور شدن و وصل شدن به دریا و دنیا از طریق بندرعباس‌(با توجه به خرید 500 هکتار زمین توسط پالایشگاه در بندرعباس) محقق خواهد شد.

محسن قدیری اظهار داشت : بسیارمفتخریم که با صنعت مهمی مانند ذوب‌آهن اصفهان تعامل و همکاری داریم و خوشحالیم که با اجرای این پروژه مهم که 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و ارزش قرارداد تامین 13 هزار تن ریل آن نیز بیش از 750 میلیارد تومان می‌باشد ، از طریق راه‌آهن به بندرعباس متصل می‌شویم.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان گفت : با احداث این خط آهن ، امکان حمل و نقل 10 میلیون تن محصولات نفتی از طریق راه‌آهن ایجاد می‌شود که تاثیر بسیاری بر کاهش آلایندگی محیط زیست دارد و همچنین تردد 1500 تا 2000 کامیون را نیز کاهش می‌دهد که به لحاظ ایمنی جاده‌ها نیز بسیار ارزشمند است .

وی گفت: تولید ریل ملی توسط ذوب‌آهن اصفهان، کار خیلی بزرگی است که از واردات ریل به کشور جلوگیری کرده است.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا ، تامین کننده ریل خطوط بین شهری و متروی کلان شهرهاست ، گفت : امروز ذوب‌آهن اصفهان اولین قرارداد تامین ریل جهت پروژه‌ای درحوزه نفت را با پالایشگاه اصفهان به امضا رساند و آمادگی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر در این حوزه نیز وجود دارد که نقش مهمی در توسعه زیر ساخت و پویایی اقتصاد کشور دارد .

وی افزود : مطابق این قرارداد در نیمه دوم سال آینده 13 هزار تن ریل 60E1 جهت پروژه اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری توسط ذوب‌آهن اصفهان تولید و ارائه می‌گردد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : این قرارداد نمونه بسیار خوبی از توسعه زیرساخت‌های مهم کشور با استفاده از توان داخلی با نگرش دانش بنیان است .

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان با استانداردهای بالا و تولید اقتصادی به سمتی در حال حرکت است تا اجرای پروژه‌های بزرگ را با تولیدات داخل عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ذوب آهن در سال آینده بر اساس توافق با وزارت راه و شهرسازی، تولید 70 هزار تُن ریل است اما ما آمادگی برای گسترش ظرفیت تولید به هر میزان سفارش را نیز داریم.

شایان ذکر است شرکت راه‌آهن راه به عنوان پیمانکار این پروژه فعالیت می‌کند و مسئولین این شرکت نیز در آیین امضای قرارداد تامین ریل اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری حضور داشتند .

دیگر خبرها

  • بار بحران سومدیریت در مصرف بر دوش پالایش نفت بندرعباس
  • مربی گل‌گهر محبوب‌تر از سپاهانی‌ها در نقش‌جهان
  • فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی در مسیر بی‌آرتی به روال عادی بازگشت
  • فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در مسیر بی‌آرتی به روال عادی بازگشت
  • ◄ دلیل ناترازی بنزین؛ قیمت سوخت یا میزان ترافیک؟
  • پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود
  • چند نمونه از ترک‌فعل در دولت سابق که موجب نابسامانی اقتصادی شد
  • صادرات نفت روسیه افزایش می‌یابد
  • پالایشگاه اصفهان با ریل ملی به راه‌آهن متصل می‌شود
  • پالایشگاه اصفهان با ریل ملی به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود