Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر هيچکس پوشيده نيست که اپل طي چند وقت اخير، مشغول توسعه نوعي سخت افزار واقعيت افزوده در مقر کوپرتينو خود بوده است. تيم کوک، مديرعامل اپل از مدت ها پيش به صورت عمومي درباره عرضه نوعي هدست يا عينک هوشمند در آينده صحبت کرده و اخيرا در مصاحبه اي گفته که تکنولوژي لازم براي ساخت يک عينک واقعيت افزوده سازگار با استانداردهاي اپل، هنوز وجود خارجي ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي که اين موضوع نشان مي دهد اپل به دنبال روش هاي نوين براي ساخت سخت افزاري مطابق استانداردهاي خود است، پتنتي که اخيراً از اين کمپاني رويت شده مي تواند ما را بيش از پيش با اهداف ساکنين کوپرتينو آشنا سازد؛ حتي اگر محصول نهايي، به اين زودي ها روانه بازار نشود. به نظر مي رسد يکي از اهداف اصلي اپل، ساخت هدست يا عينکي است که به مراتب از ديوايس هاي واقعيت افزوده يا واقعيت مجازي فعلي -مانند هولولنز مايکروسافت يا آکيلس ريفت- سبک تر بوده و با سهولت بيشتري روي سر قرار مي گيرد.
اگرچه در پتنت مورد بحث به صورت خاص به نام ديوايس هاي رقيب اشاره نشده، اپل در مستندات خود مي گويد که اگر طراحي ديوايس به درستي صورت نگيرد، چنين هدستي «مي تواند بسيار زمخت بوده و پوشيدن آن خسته کننده باشد». اپل اضافه مي کند که سيستم هاي اپتيکال مورد استفاده در اين هدست ها «بدقواره و سنگين» است و استفاده مداوم از آنها، احساس خوبي به کاربر نمي دهد.

اپل مي گويد دستگاهش، از «سيستم بازتاب نور» بهره مي برد و آينه هاي خميده و لنزهاي تعبيه شده در آن، بازتاب و شکست نور را ترکيب مي کنند؛ اين همان سيستمي است که در تلسکوپ ها، مايکروسکوپ ها و لنزهاي تله فوتو اپيتيکال مورد استفاده قرار مي گيرد. با اين سيستم، اپل مي تواند نياز به لنزهاي بزرگ نمايي را از بين ببرد که در هدست هاي واقعيت مجازي فعلي، ابعاد تصوير را افزايش مي دهند. چنين تغييري در تئوري مي تواند به کاهش وزن هدست يا عينک و طراحي هرچه ظريف تر آن منجر گردد.
در نهايت بايد گفت که علي رغم اطلاعات درج شده در اين پتنت، هنوز اين احتمال وجود دارد که اپل رويکرد کاملاً متفاوتي در قبال دستگاه در پيش بگيرد. اپل در دنياي مدرن، به شرکتي معروف شده که عجله اي در توليد محصولات تازه نداشته و ترجيح مي دهد وقت زيادي را به تحقيق و توسعه اختصاص دهد؛ نمود اين مسئله را نيز مي توان در حوزه پوشيدني ها، اسپيکرهاي هوشمند و هدفون هاي وايرلس ديد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب حرام شرعی و نوعی قانون‌شکنی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: کشف حجاب، حرام شرعی و نوعی قانون‌شکنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ محمدرضا طالبی، امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در ستاد عفاف و حجاب استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این استان، مردمی مؤمن، ولایی و انقلابی دارد و مصداق آن هم ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نوروز بود که موضوعات اعتقادی و شرعی آنان بر تفریح‌های نوروزی غلبه پیدا کرد و حتی در روز طبیعت با مراعات این مسائل دیانت خود را نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی و نوعی قانون‌شکنی است، تأکید کرد: کسی که قانون را رعایت نکند، مجرم است و باید با او برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر لزوم تبیین‌گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، تصریح کرد: پایه و اساس طرح «نور» با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.

وی تأکید کرد: قانون لازم‌الاجرا است و نسبت به اجرا و اعمال قانون هیچ دستگاه اجرایی و مجری قانونی نباید کوتاه بیاید.

طالبی با بیان اینکه عده‌ای معدود با کشف حجاب در جامعه هنجارشکنی می‌کنند، متذکر شد: همه باید موازین اخلاقی و احترام به هنجارهای اجتماعی و مذهبی و حفظ حریم عفاف و حجاب در سطح جامعه اسلامی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد عفاف و حجاب استان رویکرد قانونی دارد، گفت: اگر چنانچه مسئله‌ای در حوزه عفاف و حجاب در مراکز ورزشی و اماکن زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به وجود آید مسئولیت آن با مدیر و حراست آن اداره است و باید پاسخگو باشند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مدیران باید بر مراکز و اماکن زیرمجموعه خود نظارت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا؛ فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه، بیست‌ووپنجم فروردین طرح نور را با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ها در سراسر کشور اجرایی کرده است.

کد خبر 744844

دیگر خبرها

  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • ببینید | حکایت پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • کشف حجاب، حرام شرعی و نوعی قانون شکنی است
  • کشف حجاب حرام شرعی و نوعی قانون‌شکنی است