Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفتارشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: پدیده نوظهور کانال‌های تلگرامی به اسم کراش موجب عفت زدایی از جامعه دانشگاهی می‌شود.

مجید ابهری رفتارشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص علل بروز پدیده نوظهور کانال های تلگرامی به نام کراش در دانشگاه های کشور گفت: دانشگاه ها جزئی از کل جامعه هستند که از بخش اعظمی از رفتار و قواعد شرایط کلی اجتماع الهام می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانشجویان امیدها و آینده هر کشوری هستند که در ایران نوعی سرمایه نیز تلقی می شوند که هدفگذاری جنگ نرم دقیقا برای این سرمایه ها صورت می گیرد.

وی پایین بودن سطح نشاط و سرگرمی، گران بودن وسایل رفاهی و فقدان مهارت تولید اقلامی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان را از جمله علل بروز پدیده کراش در فضای مجازی دانشگاه‌های کشور دانست و افزود: این عوامل موجب شده تا دانشجویان ما برای پر کردن فقدان مواردی که گفته شد به فضای مجازی روی بیاورند. برنامه ریزان جنگ نرم نیز از این وضعیت حداکثر استفاده را نموده و با ایجاد گروه ها و کانال‌های مختلف مجازی برنامه ریز‌ی‌های دقیق خود را بر روی ذهن جوانان پیاده می کنند. صریحا باید گفت پدیده نوظهور کانال‌های تلگرامی به اسم کراش موجب عفت زدایی از جامعه دانشگاهی می شود.

ابهری در ادامه خاطر نشان کرد: فضای مجازی این روزها به شکل یک سونامی در بسترسازی فکری فرهنگی وارد جامعه ما شده است و استفاده درست از این فضا نیز به جوانان ما آموزش داده نشده است. از طرفی جذابیت فضای مجازی از این نظر که به جوانان عرصه خودنمایی می دهد و آنها به راحتی می توانند نظرات، عقاید و افکار خود را بازگو کنند تاثیرگذاری عمیقی در جامعه پیدا کرده است. جوانان ما برای دیده شدن و سپس برای سرگرمی از حضور در فضای مجازی حداکثر استفاده را می برند.

رفتارشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که چرا دانشجویان ما به جای داشتن جسارت و شجاعت برای ابراز علاقه خود به فرد مورد نظر احساس خود را در یک کانال چند هزار نفره بدون آن که طرف مقابل متوجه علاقه آنها شود به اشتراک می گذارند گفت: ضعف مهارت برقراری ارتباط و عدم آموزش هنر دوست یابی در خانواده و در آموزش و پرورش به فرزندان جامعه باعث شده است جوانان برای ابراز عاطفی راه های نادرست و غیرمنطقی را انتخاب کنند. اولا براساس تربیت خانوادگی با محدودیت هایی که در این زمینه یعنی برقراری ارتباط با جنس مخالف وجود دارد این وقایع تلخ اتفاق می افتد. در دوران جوانی ما نامه دادن و نامه گرفتن یکی از راه های ابراز عاطفی بود اما امروز حضور در این گونه کانال های مجازی روش اصلی ابراز علاقه است بی خبر از آنکه چند هزار نفر نظر و سلیقه طرف مقابل را دانسته و این موضوع باعث گسترش بی عفتی و پرده دری در جامعه دانشگاهی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی