Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:53:52 GMT

اساس حکومت قضاوت است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۱۰۸۸

اساس حکومت قضاوت است

خبرگزاری شبستان: دادستان کل کشور، با بیان اینکه اساس حکومت قضاوت است، افزود: سازمان بازرسی که یک سازمان اثرگذار در سلامت دستگاه هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، حجت الاسلام والمسلمین جعفر منتظری روز شنبه در جلسه شورای قضایی لرستان اظهار کرد: اساس حکومت قضاوت است و بخش های دیگر جنبه اجرایی دارد، برای قاضی در شریعت مقدس اسلام شرایطی گذاشته شده که برای هیچ صنف دیگری دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر عهدنامه مالک اشتر را که منشوری از حکومت حقه الهی است را ملاحظه کنید، آن جا که امام علی(ع) کارگزاران را تقسیم بندی می کند به انواع مختلف، به امر قضا که می رسد مطالب عجیب و کوبنده ای دارد.


به گفته وی امروز در مسئولیت قضایی تنها به امر قضاوت شرعی و قانونی بسنده نمی شود، بلکه در قانون یک مسئولیت ها و وظایفی به عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.


دادستان کل کشور، گفت: سازمان بازرسی که یک سازمان اثرگذار در سلامت دستگاه ها است، سبقه قضایی ندارد اما به موجب قانون مسئولیت اش با قوه قضاییه است.


وی تصریح کرد: دادستانی یکسری مسئولیت هایی دارد، از جمله دفاع از حقوق عمومی که سبقه قضایی ندارد اما به عهده دستگاه قضا است، حضور و تاثیرگذاری دادستان کل در مسائل اقتصادی کشور، حضور در شورای پول و اعتبار و شورای عالی بورس از جمله این وظایف است.


وی با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی ما صرف مسئولیت امر قضا را عهده دار نیست بلکه مسائل بیشتری را عهده دار است، افزود: ما در مدیریت کشور می توانیم بصورت، نظارت، پیگیری و مراقبت نقش داشته باشیم.


دادستان کل کشور، در بخشی از سخنانش یادآور شد: هر چند لرستان، استان محرومی است اما محرومیت را تنها نباید در وضعیت اقتصادی ببینیم، این استان امتیازات فراوانی هم دارد، آنها را نباید نادیده گرفت.


حجت الاسلام منتظری، گفت: خداوند همه نعمت ها را یکجا نمی دهد و نعمت ها را بین مناطق مختلف تقسیم می کند، یکی از ویژگی های لرستان یکدست بودن در ولایت پذیری و تبعیت از ولایت است، صفا و صمیمتی که در مردم استان است یک سرمایه بوده و خدمت به این مردم ارزش است.


دادستان کل کشور ، یادآور شد:2 ملاک را امام علی(ع) برای مدیر خوب معرفی کرده و این 2 شاخص از مهم ترین شاخص های مدیریت خوب است، مدیریت اجرایی و قضایی در هر سطحی که باشد اگر این 2 شاخص را داشته باشد مدیریتی مطلوب است.


وی افزود: نخستین شاخص برنامه ریزی است، مدیر باید با تدبیر و دوراندیشی تصمیم بگیرد و دومین شاخص دوری گزیدن از زیاده روی است، از حد و مرز هر کاری خارج نشدن، اگر انسان کم کاری داشته باشد در مدیریتش ضعف دارد اگر از حد و مرز هم فراتر رود بازهم در مدیریت ضعف دارد.


حجت الاسلام منتظری، با بیان اینکه از افراط و تفریط باید اجتناب کرد، اظهار کرد: یکی از آسیب های جدی که در مدیریت های امروز می بینیم عدم توجه به افراط ها و تفریط هاست.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،براساس ابلاغ کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مهزیار محمدی پور به عنوان داور و  فرشاد مالک و  سجاد سمائی به عنوان کمک داور، بازی دو تیم شهرداری بم و شهدای بابلسر را قضاوت می‌کنند.

این دیدار که از دیدار‌های مهم فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شمار می‌آید،  روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ در استادیوم فجر شهر بم برگزار می‌شود.