Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستار اورکی؛ آهنگساز سینما، درخصوص نوع موسیقی فیلم «ماهورا» گفت: از آنجایی که قبیله عرب‌ها را به خوبی می‌شناسم به این نتیجه رسیدم که صدای محیط می‌تواند درون‌مایه اصلی موسیقی این فیلم باشد.

ستار اورکی؛ آهنگساز سینمای کشور که با فیلم «ماهوار» و انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در این دوره از جشنواره حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا با اشاره به تفاوت ساخت موسیقی در آثاری مانند «ماهورا» که اثری دفاع مقدسی است با فیلمهای آپارتمانی، گفت: تفاوت ساخت موسیقی برای فیلم‌‌هایی مانند «ماهورا» که متعلق به خطه خاصی از کشور هستند قطعاً با ساخت فیلم‌های اجتماعی آپارتمانی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه درخصوص موسیقی فیلم «ماهورا» توضیح داد: در این فیلم به این دلیل که داستان در جغرافیای خوزستان می‌گذرد و موسیقی در روند ادامه بازی‌های فیلم بود که ناگفته‌های آن را بیان می‌کرد.

اورکی یکی از نکات مهم در مورد فیلم «ماهورا» را سکوت بسیار زیاد آن دانست و گفت: بعضی از بازیگران اصلی این فیلم اصلاً دیالوگی ندارند. بخشی از فیلم تنها صدای محیط پیرامون و بخش دیگری از آن موسیقی است.

آهنگساز فیلم سینمایی «فروشنده» اگر قرار باشد فیلمی در آذربایجان ساخته شود برای من که هنوز این خطه را از نزدیک ندیده‌ام و تمامی فرهنگ و سنن مردم آنجا برایم بیگانه است نیاز است که کلی تحقیق و بررسی کنم و خودم را به آن ها نزدیک کنم تا بتوانم اثری باورپذیر خلق کنم اما وقتی خودم به جغرافیایی تعلق داشته باشم برایم همه چیز حاضر و آماده است.

وی خاطرنشان کرد: من قبیله عرب‌ها را خوب می‌شناختم چون خودم با این اقوام بزرگ شده‌ام و از سوی دیگر طی تمامی سال‌هایی که از این دیار دور بودم هیچ‌گاه دست از تحقیق و تفحص برنداشتم و سعی کردم ارتباطم با جنوبی‌ها حفظ شود و به همین دلیل ایمان داشتم که در عین دشواری‌های فراوان اتفاقات خوبی برای فیلم رقم خواهد خورد و به همین علت تمامی توان خود را به کار بستم و عاشقانه این فیلم را دنبال کردم؛ البته باید تأکید کنم که من هیچ گاه مایل نبوده و نیستم که موسیقی فیلم هایم زیاد در چشم بیاید.

آهنگساز فیلم سینمایی «فصل نرگس» خاطرنشان کرد: من تلاش بسیار زیادی کردم تا آنچه مورد نظر کارگردان است در ساخت موسیقی این فیلم اتفاق بیفتد و از سوی دیگر به جغرافیای فیلم هم وفادار باشم و مهمتر از همه کاری کنم که موسیقی این فیلم در عین محلی بودن جهانشمول نیز باشد. این اتفاق درگیری های ذهنی زیادی را برای من به وجود آورد به نحوی که بیش از یک سال درگیر این کار بودم و این فیلم را همراهی می کردم؛ من بسیار سعی کردم با یکایک شخصیت های این اثر سینمایی همذات پنداری کنم و از آنجا که خودم فرزند آن دیار و اقلیم بودم به راحتی توانستم به این مهم برسم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند