Web Analytics Made Easy - Statcounter


زیرمجموعه «موسیقی عاشیقی» با هدف رسیدگی و توجه بیشتر به مسایل و مشکلات موسیقی عاشیقی و فعالیت این هنرمندان، در کانون نوازندگان ایرانی خانه موسیقی تشکیل شد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از سامانه خبری خانه موسیقی، عاشیق ایمران حیدری عضو هیات مدیره کانون نوازندگان سنتی درباره تشکیل مجموعه ای برای  رسیدگی به مسایل هنرمندان فعال موسیقی عاشیقی گفت: کانون نوازندگان سنتی خانه موسیقی پرجمعیت ترین کانون خانه موسیقی است که تعداد قابل توجهی از این اعضا، عاشیق ها هستند اما از وقتی بنده در کانون حضور داشتم به دلیل کثرت این هنرمندان همواره دچار مشکلاتی می شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هیات مدیره کانون نوازندگان سنتی تصمیم گرفت برای تمرکز بیشتر بر کار عاشیق ها زیرمجموعه ای در این کانون تاسیس و امور مربوط به عاشیق ها در این زیر مجموعه و توسط هیات مدیره این زیرمجموعه رسیدگی شود.

حیدری گفت: مسایلی مانند ارزشیابی عاشیق ها در کانون نوازندگان سنتی مشکل بود اما با تشکیل این زیرمجموعه خدمات به عاشیق ها متمرکزتر می شود.

این نوازنده موسیقی عاشیقی گفت: التفات داودی، محبوب خلیلی، حسن محمدیان، رمضان خدابنده لو، عاشیق حسن اسکندری، ایاز شجاعی و من اعضای فعلی زیرمجموعه «موسیقی عاشیقی» هستیم که قرار است از هفته آینده جلسات این زیرمجموعه کانون نوازندگان سنتی تحت نظر هیات مدیره کانون تشکیل شود.

true برچسب ها : خانه موسیقی عاشيق ايمران حيدرى موسیقی نواحی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داود آزاد به صحنه می‌رود

این هنرمند که سال گذشته تور کنسرتی را با عنوان «خراباتیان شمس» برگزار کرده بود، حالا در یک کنسرت بهاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با مخاطبان خود دیدار خواهد کرد.

در این اجرا که شامگاه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، داود آزاد با همراهی گروه موسیقی «سپهر» قطعاتی از موسیقی عرفانی را اجرا خواهد کرد و سید سلمان حسینی، پیام شریف‌نژاد، لبیب جذبانی، پرنیان آقایی‌نژاد، راضیه شیخ، رویا ریاضی، داوود خوشنودی،‌ پویا خوشبین، حامد کی‌پور،‌ هدایت اسماعیلی، پدرام محمدنژاد، عرفان حسینی و رمضان ساور در گروه نوازندگان او را همراهی خواهند کرد.

داود آزاد فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به‌طور خودآموز آغاز کرد. او از همان ابتدا، برای جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی تلاش کرد. آزاد جزو معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کرده است.

این هنرمند موسیقی در نواختن سازهای تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بیش از ۳۰۰ کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و ... برگزار کرده است.

این هنرمند چند روز دیگر ایران را ترک خواهد کرد و اجراهایش را در تورنتو از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه (فیلم)
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • علیرضا بیرانوند بالاخره به کنسرت فرج علیپور آمد
  • ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • اصول ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • آیین سنتی جارو زنی حرم مطهر رضوی 
  • خواننده جوانی که در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرد
  • انتشار تک‌آهنگ «الوعد الصادق» + صوت
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/