Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: نگاه حق مدارانه باید جایگزین حس ترحم‌ به کودکان شود.

به گزارش ایسنا، عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری که به مناسبت دهه فجر به استان سمنان سفر کرده بود در جلسه مشترک کارگروه تخصصی بانوان و خانواده و صیانت از حقوق شهروندی استانداری سمنان با اشاره به جمعیت ۲۳ میلیون نفری کودکان کشور گفت: در آموزه‌های دینی مصالح عالیه کودکان به عنوان اصل بنیادین مورد توجه است؛ لذا باید خانواده‌ها و مسئولان و برنامه ریزان آن را به‌ دقت مورد توجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گسترش آرامش و امنیت برای کودکان با آموزش اقشار مختلف جامعه امکان‌پذیر است، افزود: منشور حقوق شهروندی ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم را دنبال می‌کند؛ لذا برای متوقف کردن روند خشونت علیه کودکان باید آموزش‌های همه جانبه در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود.

عباسی با اشاره به اینکه نگاه حق مدارانه به کودکان باید جایگزین حس ترحم‌آمیز شود، ابراز داشت: طی سنوات گذشته علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در راستای حقوق همه جانبه کودکان همچنان در این زمینه با چالش های جدی مواجه هستیم که این مهم نشان می‌دهد مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها برای احقاق حق کودکان در ایران ناکافی است و باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: قوانین مطلوبی برای پیشگیری از خشونت کودکان و نوجوانان در سال ۸۱ به تصویب رسیده است اما این امر به‌ تنهایی کافی نیست و باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب تدابیر لازم برای حمایت بیشتر از کودکان زیر ۱۸ سال صورت گیرد.

وی افزود: ریشه حقوق شهروندی متعلق به دولت خاصی نیست، بلکه این مهم برگرفته از تعالیم اسلامی است که اگر به زندگی ائمه معصومین نیز نگاه کنیم آثار و مصادیق حقوق شهروندی را به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد؛ لذا با بهره‌گیری از دین مبین اسلام و افزایش خدمت‌رسانی به مردم می‌توانیم حقوق شهروندی را در جامعه عملیاتی‌تر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جلیلی» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» با اشاره به «مکتب شهید مطهری» اظهار داشت: هر جا از معیارهای واقعی انقلاب، از جمله اندیشه ها و منطق مطهر فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ برای مثال در زمینه مفهوم عدالت، شهید مطهری نگاهی عمیق، فراگیر و نو ارائه داده است که هنوز هم کاربردی است و باید قدر و قیمت آن شناسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های آینده سازمان با برنامه ها هماهنگ می‌شود، توضیح داد: از آنجایی که حسابرسی داده محور، به یک مبنای قدرتمند از جمله فناوری حقوقی نیاز دارد، برای توسعه این بُعد از دانش حسابرسی، باید قوانین را واکاوی و شناسایی کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه عبور از نگاه سنتی در حسابرسی یک ضرورت است، ادامه داد: ظرفیت های سازمان در زمینه آموزش، منحصر به فرد است، اما بنا داریم از ظرفیت همه نخبگان استفاده کنیم؛ مشارکت با کسانی که در حوزه حسابرسی تجربه دارند را بالا ببریم و درهای سازمان را به روی کسانی که قصد برنامه های «تحول خواهانه» دارند، باز کنیم.

برونگرایی در سازمان حسابرسی از محوری ترین برنامه های ما است

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تاکید بر «استراتژی برون‌گرایی» بیان‌داشت: در برنامه های تحولی به تجربه کشورهای صاحب سبک و نوآور نیز نیاز داریم و تلاش می کنیم که برای تغییر و توسعه این حرفه، از این ظرفیت بیرونی استفاده کنیم؛ بنابراین نگاه به بیرون و استفاده از ظرفیت های بی شمار و تجربه های جهانی یکی از سیاست های سازمان در برنامه های آینده است.

وی در ادامه گفت: در آموزش های تعریف شده، مهارت های درک محیطی همکاران توسعه خواهد یافت، زیرا بر این باوریم که برای تحول در این حرفه، می بایست مهارت های چند بعدی و کلان محور، برای پرورش یک مدیر توانمند، آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی همچنین به نقش تعیین کننده آموزش اشاره کرد و یادآور شد: آموزش یک سرمایه گذاری زود بازده است، بنابراین باید در گام نخست، نیازهای آموزش را به خوبی شناسایی کنیم و با تحول ابزارهای آموزشی و نگاه به آینده، به مسائل و چالش های حرفه حسابرسی پاسخ دهیم.

در پایان این برنامه، از ۵۵ نفر از اساتید سازمان حسابرسی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا