Web Analytics Made Easy - Statcounter

انقلاب اسلامی همچنان با پشتیبانی همه جانبه مردم، همچنان استوار و پرقدرت در عرصه بین المللی حضور داشته و به یمن همین حضور مردم توانسته است به خوبی در جریان سازی های بین المللی اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است؛

انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در حالیکه تبعیض و بی عدالتی فضای کشور را در بر گرفته بود با الهام گرفتن از مبانی دین اسلام و با تکیه دو عنصر رهبر دینی و حضور مردم به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلابی که هدف و آرمان اصلی آن را تحقق خواسته های فطری و الهی همچون تحقق عدالت، آزادی تشکیل می داد.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» به عنوان یک سازمان غیردولتی که بیش ازیک دهه فعالیت در زمینه برقراری صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی را با مشارکت و همراهی تعداد زیادی از نخبگان داخلی و خارجی را در کارنامه دارد؛ بر این باور است که این انقلاب با حضور آگاهانه و همه جانبۀ مردم و انتخاب ایدئولوژی اسلامی و نگاه بشردوستانه که در شعارهای آن مانند: استکبار ستیزی، دفاع از مظلومان، اقدامات بشردوستانه در حمایت از بشریت و مبارزه با ظلم و بی عدالتی در جهان تبلور داشت، توانست فصل جدیدی در مناسبات بین المللی را رقم بزند.

امروز پس از قریب به چهل سال از پیروزی انقلاب شاهد هستیم که انقلاب اسلامی همچنان با حضور و پشتیبانی همه جانبه مردم در دفاع از این ارزش ها، همچنان استوار و پرقدرت در عرصه بین المللی حضور داشته و به یمن همین حضور مردم توانسته است به خوبی در جریان سازی های مختلف بین المللی نقش اثرگذار خود را ایفا کند.

مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است: این انقلاب با آن اهداف بلند، شایسته گفتمان سازی های جهانی برای سعادت بشریت است. در چهار دهۀ گذشته دلسوزان و علاقه مندان انقلاب و نظام اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان همواره تلاش کرده اند ضمن معرفی و حمایت از آرمان های بشردوستانه و متعالی انقلاب، به حوزه گفتمان سازی در جنبه های مختلف انقلاب همت گمارند.

این مجمع نیز گفتمان «صلح عادلانه» را با الهام گرفتن از تعالیم اسلام ناب، سرلوحۀ آرمان ها و فعالیت های بشردوستانۀ خود قرار داده است، بر این باور است که حضور و مطالبۀ نخبگان و اندیشمندان می تواند بسیاری از چالش های موجود و پیش روی جوامع انسانی از جمله بی عدالتی، نقض صلح و تهدیدات مختلف را به بهترین شکل و با کمترین هزینه های مادی و انسانی بر طرف کند. بنابراین در این مقطع زمانی که برخی از حاکمان با اقدامات و سخنان نادرست خود بخش هایی از فضای جغرافیایی جهان را حساس، پر تنش و پر التهاب جلوه می دهند و یا به آن دامن می زنند؛ بدون شک اقدامات نخبگان و آزادی خواهان می تواند ضمن خنثی نمودن این ناامنی ها، به بشر در فضای کنونی جهان کمک کنند.

با باور ما، دهۀ فجر و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مفتنمی است برای تکریم راه پیموده شده انقلاب اسلامی و تبیین سیر بلند و آرمان های متعالی آن که اهداف گرانمایۀ اسلام عزیز را محقق خواهد ساخت. بنابراین مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از تمامی نخبگان، آزادی خواهان و علاقه مندان به ارزش های ناب اسلامی و انسانی در ایران و سراسر جهان جهت شرکت باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت به عمل می آورد تا ضمن اعلام وحدت و همبستگی ایرانیان بتوانیم تأکید دوباره و قدرتمند انقلاب اسلامی در تحقق عدالت، صلح، حفظ کرامت همه انسانها و رفع ظلم و ستم از ابناء بشردر سراسر جهان را شاهد باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پیام خدایی گفت : هفته معلم، یادآور تمامی معلمان شهید و فداکاری است که با پیروی از راه انبیا و اوصیای الهی همچون شمعی بدون کمترین انتظار، تمام وجود خود را وقف تعلیم‌وتربیت نسل انقلابی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اینکه شان و جایگاه اساتید و معلمان بر کسی پوشیده نیست، افزود: صحبت از این قشر با وجود عیان بودن حاصل زحمات آنها بیهوده است چرا که فقط باید قدردان و سپاسگزار زحمات معلمان و اساتید باشیم و با تمام توان و وجود آنها را مورد حمایت و تقدیر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در مقابله با جنگ نرم و ترکیبی دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است، گفت: در این مقطع حساس کنونی که دشمنان ایران اسلامی را مورد هجمه شدید فرهنگی قرار داده‌اند، مسئولیت اساتید و معلمان در مقابله با این توطئه دشمنان بسیار خطیر و سنگین است.

خدایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و با تأکید بر اینکه توجه به‌تمامی محورهای این بیانیه وظیفه دانشجویان، اساتید و معلمان است، تصریح کرد: اساتید به‌عنوان افسران جنگ نرم بوده و فراتر از آن امروز که دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی و با پشتیبانی امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی وارد میدان شده است؛ اساتید و معلمان با تاسی از قرآن و ائمه اطهار (ع) باید در تربیت و تقویت نسل انقلابی کوشا باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اینکه اساتید و معلمان قطعا در راستای محورهای بیانیه گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارند، افزود: امروز معلمان و اساتید وظایف خود را به‌خوبی می‌دانند و بروز و ظهور این موضوع در پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مانند هسته‌ای، نانوتکنولوژی، موشکی، سلول‌های بنیادی و یا در ساخت واکسن کرونا و سایر حوزه‌ها اتفاق افتاده است.

وی گفت: اساتید و معلمان امروز باید در محیط علمی مفاهیم علمی را با رویکرد اسلامی به دانشجویان ارائه و سعی در تنویر افکار نسل جوان و آشنایی آنها را آرمان‌های انقلاب داشته باشند؛ یعنی همان نقشی که شهید مطهری در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در هدایت جامعه و تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) داشتند.

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران