Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@04:55:01 GMT

واکنش هنرمندان به فوت بازیگر زن سینما و تلویزیون +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۲۲۶۴

واکنش هنرمندان به فوت بازیگر زن سینما و تلویزیون +عکس

رکنا: چندی از هنرمندان به خبر درگذشت پری صابری واکنش نشان دادند.

نوزده بهمن خانم فریده صابری، هنرپیشه سینما Cinema تئاتر و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره سخت بیماری دار فانی را وداع گفت.
فریده صابری متولد ۱۳۲۷ تهران ، دیپلم هنرستان عالی موسیقی را در سال ۱۳۴۷ دریافت کرد و همزمان در رشتهٔ طبیعی از دبیرستان نراقی فارغ التحصیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک ایران (در سال ۱۳۵۲) و درجه فوق لیسانس از دانشگاه ایندیانا در آمریکا (در سال ۱۳۵۵) می‌باشد. وی در سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۶ دوره پانتومیم را در کشور آلمان گذراند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال رونق فراگير فرهنگ و هنر

  در حوزه سینما داریم به عدد تاریخی مخاطب ۳۰میلیونی نزدیک می‌شویم و می‌دانید که این عدد از سامانه‌های دقیق خرید بلیت به دست می‌آید یا به بالای هزار و ۲۰۰ میلیون تومان فروش سینما رسیده‌ایم. ما کار را با ۵۷۰ سینما شروع کردیم و الان نزدیک ۹۰۰ سالن سینما داریم و در پایان دولت ان‌شاءا... این عدد به هزار سالن سینما خواهد رسید. زیرساخت‌ها تقویت شده است، در تئاتر تعداد تماشاگران و در موسیقی میزان حضور مردم در کنسرت‌ها همین گونه بوده است. در تئاتر بیش از ۶۰۰۰ مجوز اجرا صادر کرده‌ایم و بیش از ۸۰ تا ۹۰ هزار اجرای نمایش در کشور داشته‌ایم. در حوزه کتاب هم همین‌طور است و عددها مانند حوزه‌های دیگر خوشحال‌کننده است. امسال به بیشترین عدد صدور مجوز نشر یعنی به عدد ۱۲۰ هزار مجوز می‌رسیم. این عدد در سال‌های گذشته نهایتا ۱۱۰ هزار مجوز در سال بوده است. در حوزه شعر و ادبیات، ساختاری در وزارت ارشاد درست شده است و شورایی در این زمینه تشکیل شده و با همکاری صداوسیما جشنواره‌ای معظم برای شعر فجر به دبیری آقای قزوه داشتیم. در همه حوزه‌ها و بخش‌ها شاهد پیشرفت بودیم و من این موفقیت را حاصل همدلی و همراهی و رفاقت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌دانم. کم نبودند افرادی که می‌خواستند بین این جریانات جدال و رنجش ایجاد کنند. فتنه سال۱۴۰۱را به یاد دارید که با چه شرایط سختی جشنواره‌ها را برگزار کردیم و امسال دیدید که ما به دنبال عادی‌سازی بودیم، به یک رونق فراگیر رسیدیم و از این حیث خدای متعال را شاکرم. در روز انتخابات برای اولین بار صندوق رأی برای اهالی هنر و فرهنگ تعبیه شده بود و آقای استاندار تهران به من می‌گفتند که این شعبه جزو شلوغ‌ترین شعب اخذ رأی در استان تهران بود. همین مسأله نشان می‌دهد، فضا، فضای همدلی است و امیدوارم سال ۱۴۰۳ پا به عرصه‌های جدیدتری بگذاریم. ما کمال‌خواهیم و متوقف نمی‌شویم. مطمئنیم با این فضای همدلی و همگرایی درهمه بخش‌ها که بسیاری اززیرساخت‌های ماآماده بهره‌برداری هستند، درسال۱۴۰۳، این رشد بیشتر هم خواهد شد. پلاتو، تعداد زیادی سالن سینما، حمایت جدی از تولیدات هنری درشهرستان‌ها،تخصیص ۱۰۰۰میلیارد برای حمایت از تولیدات فرهنگی با استفاده از یک سامانه شفاف که هرکس یاهرانجمن ادبی،نمایشی، موسیقی، فرهنگی و موسسات که ریالی حمایت دریافت کند، در آن سامانه ثبت می‌شود؛ بخشی از این زیرساخت‌هاست. امیدوارم از این فضا همه اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه بهره‌مند شوند چرا که آنان پیشانی جامعه هستند و هرچقدر حال‌شان خوش‌تر باشد، حال جامعه ما خوب‌تر خواهد بود و ان شاءا... اثراتش را بیشتر و بهتر خواهیم دید. هدیه ما به اصحاب هنر و رسانه هم همین حمایت‌ها و احکامی است که پیش‌بینی شده برای بیمه‌های تکمیلی و بیمه‌های فراگیر و حل مسائل مالیاتی است که تفاهم‌نامه‌های جدیدی تا پایان سال با وزارت اقتصاد و امور دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت که بخش اصلی دغدغه‌های بیمه‌ای و مالیاتی مؤسسات و اشخاص و هنرمندان به نحو عادلانه‌ای حل شود چرا که من بارها گفته‌ام مخالف این هستم که کسی که درآمد بالایی دارد، مالیات ندهد ولی این مالیات باید عادلانه و براساس وضعیت درآمدی هنرمندان و مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی باشد. در زمینه تعاونی مسکن هم کار در حال انجام است و از امسال مشغول ساخت چند هزار واحد در پرند «شهر هنر» هستیم که ان‌شاءا...پیش ازپایان دولت،کلیدهای آنها را به هنرمندان تحویل بدهیم. 

دیگر خبرها

  • صدای زنگِ مرگ در سینمای ۱۴۰۲ خیلی بلند بود/ هنوز باور نمی کنیم!
  • هنرمندانی که سال ۱۴۰۲ آسمانی شدند + عکس
  • فیلم | شوخی عجیب تیموری با آقای جدی می فرمایید | میکس جواد عزتی و احمدی نژاد می شود آقایجدی می فرمایید
  • سورپرایز آقای بازیگر جلوی مادرش در تلویزیون | ببینید
  • برای آنهایی که سال ۱۴۰۲ رفتنشان بهت‌زده‌مان کرد
  • ستاره‌هایی که سینمای ایران امسال از دست داد؛ از داریوش مهرجویی تا پروانه معصومی
  • سال رونق فراگير فرهنگ و هنر
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان | دلیل بیماری او مشخص شد
  • «مردان آهنین» این بار بدون حاشیه به تلویزیون می‌آیند؟
  • سال ۱۴۰۲ دفتر زندگی این هنرمندان را بست