Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@08:23:33 GMT

پایداری و امنیت کشور حاصل خون شهیدان است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۲۹۱۷

پایداری و امنیت کشور حاصل خون شهیدان است

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسن شهرکی پور در نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و خیرمقدم به سردارعلی اصغر محسن شیخی و هیات همراه وهمچنین روسای واحدهای دانشگاه آزاداسلامی شرق استان تهران گفت: در بحث ضرورت آشنایی با معارف دفاع مقدس هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرکی پور با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش مثال‌زدنی شهید سوداگر و کوشش همکاران فعالی همچون سردار زمانی بنیانگذار درس دفاع مقدس بوده است، اظهار کرد: به وضوح مشاهده می شود که در دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام بیشتری نسبت به درس دفاع مقدس صورت می گیرد و خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیران حوزه شاهد و ایثارگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارنامه درس دفاع مقدس در واحد رودهن کارنامه قابل قبولی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس نکات بسیاری فرمودند که اگر فرمایش های ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و می‌توانیم در گسترش معارف دفاع مقدس موفق باشیم.

رئیس واحد رودهن اضافه کرد: اگر ما به کتاب مقدس مسلمانان قرآن مراجعه کنیم خواهیم دید که یکی از مسائلی که به مسلمانان موکدا سفارش شده همین بحث حفظ ارزش هاست و ما در برابر کسانی که از مال و جان خود مایه گذشتند بنابراین ما در برابر خون شهدا مسئولیت داریم تا ایثارگری شهدا را در جامعه بویژه در بین نسل جوان دانشجو از طریق درس دفاع مقدس ترویج و نهادینه کنیم.

معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران نیز با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب که فرمودند حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عین امانت‌داری و دقت انجام شود، گفت: دکتر شهرکی پور از تلاشگران و ایثارگران عرصه دفاع مقدس است و از این بابت ما آسوده خاطر هستیم که با وجود چنین شخصیتی ارائه درس آشنایی با معارف و ارزش های دفاع مقدس با جدیت بیشتری دنبال می شود.

سردار شیخی با بیان اینکه واجب است معارف دفاع مقدس در حوزه علمی و فرهنگی گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در رابطه با جلسات هم اندیشی برنامه ریزی لازم صورت گرفته که در پایان هر ترم با اساتید جلسه ای داشته باشیم تا ضمن استفاده از دانش و تجارب دوستان، زمینه لازم برای برگزاری هر چه بهتر کلاسها فراهم شود.

شیخی گفت: استفاده از وسایل کمک آموزشی در کلاس ها، برگزاری اردوهای آموزشی در رابطه با بحث دفاع مقدس و اردوی راهیان نور به مناطق جنگی کشور و ایجاد کد شناسه برای اساتید دفاع مقدس از جمله اقدامات مثبتی بوده است که ما در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد انجام آن بوده ایم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تشکیل یک کارگروه ویژه برای تصویب پژوهشکده نشر و ترویج آثار دفاع مقدس در دانشگاه ها باشیم.

در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 معاون بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور بر سر مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با اساتید درس آشنایی با علوم معارف دفاع مقدس، دانشگاه های شرق استان تهران در سالن دکتر حسابی این واحد دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای