Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:21:14 GMT

بیروت از اسرائیل در شورای امنیت شکایت می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۲۹۹۵

بیروت از اسرائیل در شورای امنیت شکایت می کند

وزارت خارجه لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز جنگنده های اسرائیلی به خاک سوریه اعلام کرده از تل آویو به دلیل استفاده از حریم هوایی لبنان برای تجاوز به سوریه به شورای امنیت شکایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یو نیوز، وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه لبنان همچنین بر حق مشروع و قانونی سوریه در دفاع از خود تأکید کرده است.

لبنان همچنین اقدام رژیم صهیونیستی برای نقض حریم هوایی لبنان را محکوم  و اعلام کرده است که استفاد از حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل برای اجرایی کردن سیاست های تجاوزکارانه اش را محکوم می کنیم.

به این ترتیب بیروت تأکید کرده است که شکایتی در این زمینه به شورای امنیت ارائه خواهد کرد و طی آن به اسرائیل نسبت به پیامدهای استفاده از حریم هوایی لبنان علیه سوریه هشدار خواهد داد.

پیشتر «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور روند تحولات منطقه و تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

امروز در پی حمله جنگنده های اسرائیلی به خاک سوریه، سامانه دفاع هوایی سوریه موفق شد یک جنگنده اف ۱۶ اسرائیل را هدف قرار دهد که این جنگنده در الجلیل سرنگون شد. بر اساس گزارش های رسانه ای یک بالگرد اسرائیلی هم در مزارع شبعا در لبنان سرنگون شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به شدت به السنوار نزدیک شده بودیم اما در لحظه‌ای از دست ما گریخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگویی که شامگاه امشب با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش اسرائیل به شدت به یحیی السنوار نزدیک شده بود اما او موفق شد متواری شود.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی که سعی در آرام کردن اعتراضات و انتقادات جامعه صهیونیستی نسبت به ناکارآمدی رژیمش دارد، در این گفتگو ادعا کرد، کار رسیدن به یحیی السنوار زمان بر است، آمریکایی‌ها هم برای رسیدن به بن لادن 10 سال وقت صرف کردند.

وی مدعی شد ما به شدت به او نزدیک شده بودند اما در لحظه از مخفیگاهش به مخفیگاه دیگری متواری شد فقط ظرف چند روز او را گم کردیم.

همزمان با انتشار این مصاحبه چند رسانه عبری زبان از جمله معاریو تصاویری را از محلی منتشر کردند که ادعا شده است، قبلا یحیی السنوار رهبر حماس در آن حضور داشته است، اطلاعاتی که امکان تایید آن از سوی حماس یا منابع بی طرف وجود ندارد.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری داردرسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند