Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@15:42:16 GMT

کارگران از سال ۹۲ تا ۹۶ چقدر عیدی گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۳۰۵۲

کارگران از سال ۹۲ تا ۹۶ چقدر عیدی گرفتند

حداقل عیدی کارگران در سال 92 با تعیین حداقل حقوق 487 هزار تومانی، 974 هزار تومان پرداخت شد اکنون با حداقل حقوق 930 هزار تومانی، به یک میلیون و 860 هزار تومان در سال 96 رسیده است.

به گزارش فارس، با تعیین رقم حداقل دستمزد کارگران در پایان هر سال توسط شورای عالی کار، مبلغ عیدی به عنوان پاداش پایان سال کارگران نیز مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طوری که طبق قانون حداقل عیدی کارگران باید به میزان دو برابر حداقل دستمزد در آن سال بوده و حداکثر از 3 برابر آن تجاوز نکند.

به گزارش فارس، بررسی میزان افزایش حداقل و حداکثر عیدی کارگران از سال‌های 92 تا 96 نشان می‌دهد که سالانه تقریباً 20 درصد به حداقل و حداکثر عیدی اضافه شده است.  
در این باره با توجه به اینکه حداقل عیدی کارگران در سال 92، 974 هزار تومان بود اکنون این رقم برای حداقل‌بگیران کارگری به یک میلیون و 860 هزار تومان می‌رسد.

ذکر این نکته ضروری است که عیدی کارگران بر اساس قانون مشمول مالیات بر درآمد کارگران خواهد بود به طوری که با احتساب معافیت مالیاتی تا 2 میلیون تومان مابقی تا 10 درصد مشمول کسر مالیات می‌شود.     بر اساس این گزارش جدول و نمودار زیر نشان‌دهنده روند میزان عیدی کارگران از سال 92 تا سال 96 است. معمولاً کارفرمایان عیدی کارگران را به صورت ماهانه، 6 ماهه و سالانه محاسبه و واریز می‌کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس و آلومینیوم زیباترین بازی این دور از جام حذفی را در اراک برگزار کردند. دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی پرگل ۴-۴ رسیدند، ولی در ضربات پنالتی این شاگردان مجتبی حسینی بودند که مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند و راهی مرحله بعد شدند.

عارف حاجی عیدی بازیکن آلومینیوم که جزو خوب‌های تیمش در این بازی بود و یکی از پنالتی‌های تیمش را هم تبدیل به گل کرد، در پایان بازی و بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس صحبت‌های جالبی را انجام داد. این بازیکن عنوان کرد پرسپولیس بهترین تیم آسیا و پرافتخارترین تیم ایران است. او همچنین برای پرسپولیس در ادامه لیگ آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد تا این تیم بتواند در لیگ قهرمان شود. حاجی‌عیدی در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسیده بود، او آیا طرفدار پرسپولیس است هم گفت: من درحال حاضر بازیکن آلومینیوم هستم و با این تیم قرارداد دارم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد