Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@11:43:12 GMT

انقلاب دستاورد همه ملت ایران بود نه طیفی خاص

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۳۲۱۷

حجت‌الاسلام شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و در خصوص اهمیت تبیین انقلاب برای مردم اظهار کرد: تبیین نقش انقلاب و هویت اصلی انقلاب برای مردم یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید بیشتر بدان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ما باید شرایط امروز کشور خود را رصد کرده و ببینیم با گذشت 40 سال از انقلاب امروز ما در کجای انقلاب قرار داریم و آیا حکومت اسلامی در کشور ما تشکیل شده است یا خیر و در ادامه مطابق با جایگاهمان حرکت کنیم.
این مسئول با اشاره به اهمیت مقایسه دوران قبل انقلاب با دوران پس از انقلاب تشریح کرد: ما نباید در مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب صرفا به رویکرد اقتصادی داشته باشیم چراکه انقلاب اسلامی در راستای مبارزه با مدرنیته و با رویکرد فرهنگی و دینی اتفاق افتاد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: باید استقلال‌طلبی و هویت‌طلبی که یکی از اصلی‌ترین اهداف انقلاب است در کنار دیگر اهداف انقلاب به طور کامل برای مردم تبیین شود و مقایسه‌ها از صرف مسائل اقتصادی درآمده و به موضوعاتی چون بی‌عدالتی، بزهکاری، مشکلات اخلاقی و در مقابل آن پیشرفت علوم مختلفی چون صنعت، علوم انسانی و پزشکی پرداخته شود چراکه برجسته شدن این موضوعات سبب می‌شود مردم استقبال بهتری داشته باشند.
شعبانی ابراز داشت: نکته حائز اهمیت دیگری که باید بدان توجه داشت آن است که ما باید برداشت اصلیمان را از انقلاب مشخص کنیم و برنامه‌ها، گزارش‌ها و تولید برنامه‌های صدا و سیما باید به صورت استفهامی و توصیفی باشند تا مردم بیشتر در مورد انقلاب بدانند.
وی اضافه کرد: مردم باید بدانند برای چه انقلاب کردند و آیا انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود یا تنها توسط گروه و صنفی خاص برگزار شد.
این مسئول ادامه داد: عده‌ای گمان می‌کنند تنها انقلابیون و مذهبیون انقلاب کردند و امروز هم در حال بهره‌مندی از ثمرات آن هستند لذا باید نقش همه افراد و به ویژه دانشجویان و توده مردم در انقلاب به طور شفاف بیان شود.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین مطرح کرد: ما باید با نگاهی دقیق به مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخته و با نگاهی منصفانه به بررسی نقاط ضعف، آسیب‌شناسی و نقد بپردازیم.
شعبانی با اشاره به اختلاسات امروز جامعه توضیح داد: مردم انتظار دارند وقتی از عدالت حرف می‌زنیم در جامعه نیز شاهد رعایت عدالت و انصاف باشند ولی آیا اختلاسات امروز کشور در مدتی بسیار کوتاه به معنای تحقق عدالت در جامعه است؟!
وی افزود: ما باید بدانیم که اشتباه در هر زمانی اشتباه است و باید به طور شفاف برای مردم تبیین شود و امروز لازم است که به مردم توضیح داده شود که صف افرادی همچون اختلاسگران از صف انقلابیون کاملا جدا است.
این مسئول با اشاره به سخنی از امام(ره) خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند که امام(ره) وعده نگرفتن پول منابع انرژی از مردم را در سایه انقلاب داده است که محقق نشده ولی باید توجه داشت که این سخن بنا به شرایط بسیار بد اقتصادی در آن زمان و تنها شامل مستضعفین بوده است و پرداخت هزینه‌های انرژی در جامعه هرگز به معنای عدم تحقق انقلاب نیست.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین در خاتمه متذکر شد: امروز نگاه مردم و جامعه نگاهی مطالبه‌گرایانه ولی با رویکرد اقتصادی است لذا مسئولین باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
1005/ت30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع و جشن مردم قزوین در حمایت از عملیات وعده صادق

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین،  دیشب انتظارها برای انتقام از جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله اخیر به کنسولگری کشورمان در دمشق به پایان رسید. حوالی نیمه شب بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز حمله ای پهپادی و موشکی به مواضعیِ معین از خاک رژیم صهیونستی اسرائیل خبر داد؛ حملاتی که تا حدود پنج صبح امروز در راه دفاع از ایران عزیز ادامه یافت و موجی از شادی و قدردانی مردم را در پی داشت.

مردم قزوین عصر امروز نیز با حضور در پیاده راه سبزه میدان به جشن و شادی پرداختند و با شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حملات تروریستی رژیم صهیونسیتی حمایت و قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • شهیدآوینی اگر بود امروز با صهیونیسم مقابله می‌کرد
  • ۲۶ فروردین یوم الله جدید در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است
  • حمایت قاطع دادگستری آذربایجان‌غربی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • تجمع و جشن مردم قزوین در حمایت از عملیات وعده صادق
  • مردم خشنود از تحقق «وعده صادق»/ زندگی عادی در جریان است
  • ۷ دستاورد حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی/ این پنجه‌ شیر بر پیکر منحوس ظالمان بود
  • ۷ دستاورد حمله موشکی جمهوری اسلامی به سرزمین‌های اشغالی/ این پنجه‌ شیر بر پیکر منحوس ظالمان بود
  • فعالیت ۱۰۰ شاعر در حوزه هنری گلستان
  • هشدار قالیباف به اسرائیل